Valentino Rossi egysége nem tudta befejezni a Le Mans-i 24 órás futamot. A Doktor és csapata tulajdonosa a leintés után értékelt.
Saját bevallása szerint nagyon várta pályafutása első (autós) Le Mans-i 24 órás versenyét Valentino Rossi. Viszont végül a WRT 46-os rajtszámú egysége, amelynek a Doktor is a tagja, nem tudta befejezni a viadalt. Körülbelül kilenc óra után Ahmad al-Harti elveszítette az irányítást a BMW M4 GT3 fölött. Az ománi versenyző az ötödik helyről csúszott ki a kavicságyba, és a falat is eltalálta, az ütközés pedig tönkretette az autó hűtőjét. Rossi így érthetően nem volt kifejezetten elégedett a leintés után.
„A futam első részében nagyon versenyképesek voltunk, sok pozíciót tudtunk fogni, köszönhetően a jó stratégiánknak és az egyenletes tempónknak – fejtette ki az olasz pilóta csapata, a WRT hivatalos honlapjának. – A versenyt 2-3 órán keresztül még vezettük is, és én eléggé élveztem, hogy az első helyen vagyok! Sajnos aztán a körülmények sokat romlottak, és Ahmad a vizes pályán hibázott a [száraz pályára való] slick gumikon, és emiatt ki kellett állnunk a versenyből. Ezt nagyon sajnálom.”
A WRT-nek általában sem volt szerencséje a legendás futamon. A belga csapat négy egységgel képviseltette magát Le Mans-ban (is), hiszen a GT mellett hiperautó kategóriában is ők versenyeztették a BMW gépeit, mindkét osztályban kettőt.
Family portrait. 🤩
Wait for the next one…#BMW #BMWM #BMWFrance pic.twitter.com/IZMFzk2v1x
— BMW M Motorsport (@BMWMotorsport) June 14, 2024
Rossiék mellett a két BMW M Hybrid V8-al versenyző egység sem tudta a terveik szerint befejezni a viadalt. A 15-ös rajtszámút a korábbi Forma–1-es pilóta, jelenleg az egyik Ferrari hiperautót vezető Robert Kubica tette falba, a 20-as pedig a volánja mögött ülő Robin Frijns hibája miatt sérült meg súlyosan. Utóbbi legalább eljutott a célig, de ezt csak a kategóriája utolsó helyén tudta megtenni.
Rossi szerint a MotoGP sokkal egyszerűbb, mint az autós hosszútávú-világbajnokság
A csapat becsületét a „másik”, a 31-es rajtszámú GT3-as egység mentette meg. Ez az autó ugyanis sok viszontagság után második tudott lenni a kategóriájában. Az istálló alapító tulajdonosa, Vincent Vosse is ezt az eredményt emelte ki. „Nem annyira a hiperautóink teljesítménye miatt vagyok csalódott, hanem inkább a [hiperautó kategóriában] elért eredményeink miatt – mondta Vosse. – Ez valahogy nem a mi hétvégénk volt. Az LMGT3-ban, miután elvesztettük a 46-os autót, minden reményünket a 31-es egységbe vetettük, és ők hihetetlen munkát végeztek, a pilóták, a szerelők, a mérnökök, mindenki! Nagyon keményen küzdöttek, és a 24 órás verseny legvégén mindössze harmincöt másodperces hátránnyal végeztek a második helyen, ez pedig egy nagyszerű eredmény.”