Jorge Martín elárulta, teljesen más információkkal érkezett meg a mugellói hétvégére, mint amilyenekkel távozott, az azt követő időszak pedig bosszantó volt számára. A spanyol versenyző úgy véli, az Aprilia jobban meg fogja őt becsülni, mint a Ducati, de utóbbit illetően attól nem tart, hogy sportszerűtlen eszközökhöz nyúlnának vele szemben.
Alighanem Jorge Martín az idei pilótapiac legnagyobb vesztese. A Pramac motorosának ezúttal is az volt a célja, hogy a következő évben a gyári Ducati csapatánál versenyezzen, és bár az előző forduló előtt úgy tűnt, hogy a bolognaiak valóban őt választják, végül Marc Márquez lett a befutó. A 26 éves versenyző így kénytelen volt elhagyni a márkát, és az Apriliához igazolt.
Martín már zsinórban harmadszor marad alul a gyári Ducati üléséért folytatott csatában. 2023-ra Enea Bastianinit választották vele szemben, aztán tavaly némileg váratlan módon jelentkezett be a piros motorért, hiszen az utolsó futamig volt esélye a vb-címre, és ha megnyeri, akkor meg is kapta volna. Ez nem történt meg, ahogyan 2025-ben sem fog, emiatt pedig érezhetően neheztel jelenlegi munkaadójára.
Marc Márquez nem fogadta el: kiderült, mi lett volna a titkos záradék Martín gyári szerződésében
„Eseménydús hétvége volt Mugellóban – nyilatkozta a Holland TT előtti sajtónapon. – Néhány elképzeléssel, információval érkeztem Mugellóba, ami a hétvége során sokat változott. Amint véget ért a futam, rögtön tudtam, hogy talán mégsem volt ennyire egyértelmű. Döntést kellett hoznom. Az életben néha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogyan azt az ember várja vagy szeretné. Kicsit frusztráló volt: nem Mugellóban, hanem azt követően, mert négy év után azóta, hogy próbálok gyári csapathoz kerülni, megtudtam, hogy nem mellettem döntöttek, vagy nem én voltam a legjobb opció a Ducati számára. Ez Marc volt. Megragadtam a legjobb lehetőséget, amit tudtam, és szerintem a következő években sokkal boldogabb leszek ott, ahova megyek. Gyári versenyző is leszek, amiről álmodtam. Olyan helyre megyek, ahol tényleg akarnak engem, és ahol száz százalékot fognak adni értem. Ez nagyon fontos. Még hosszú út áll előttem ebben az idényben, és továbbra is a Ducati pilótája vagyok. Profi akarok lenni, és a lehető legjobban szeretném befejezni az évet.”
Azzal, hogy Martín távozik a Ducatitól, egy újabb kérdés vetődött fel. A bolognaiak ugyanis aligha örülnének, ha jövőre egy másik gyártó motorján látnák az 1-es rajtszámot (már amennyiben a spanyol versenyző egyáltalán lecserélné a 89-est) úgy, hogy azt még az ő gépükön szerezték meg. Davide Tardozzi, a Ducati gyári istállójának csapatfőnöke azonban cáfolta, hogy szándékosan hátráltatnák a Pramac pilótáját, és maga az érintett sem gondolja, hogy ilyesmire készülnének.
A Ducati nem hagyja, hogy Martín elvigye az 1-es rajtszámot? – reagált a gyári csapat főnöke
„Ettől nem félek – szögezte le. – Magabiztos vagyok, a magam rézéről profi versenyző vagyok, és a Ducatitól kapom a fizetésemet. Egyelőre Valenciáig a Ducati az otthonom. A száz százalékomat fogom adni a győzelemért, vagy a legjobbamat fogom nyújtani, hogy megpróbáljak nyerni. Ami őket illeti, azt mondták, hogy ugyanazt a csomagot fogom kapni, mint eddig. Bízom benne, hogy semmi gond nem lesz, és tisztességes körülmények között tudok majd harcolni ezzel a két sráccal.”
Martín hét forduló után 171 ponttal vezeti a bajnokságot, többek között két, főfutamon aratott győzelmének köszönhetően. A spanyol motoros előnye ugyanakkor Mugellóban 18 egységre csökkent Francesco Bagnaiával szemben, aki az előző két asseni főversenyt egyaránt megnyerte. Márquez további 17 pontos lemaradásban van.
Espargaró „akár pénzben is merne fogadni” arra, hogy utódja, Martín bajnok lesz az Apriliával