back to top
2024. november 21. 16:08
KezdőlapMotoGPMegbüntették Marc Márquezt, változott az asseni főfutam végeredménye

Megbüntették Marc Márquezt, változott az asseni főfutam végeredménye

Marc Márquez a pályán a negyedik helyen fejezte be a Holland TT főfutamát. A nyolcszoros világbajnokot azonban onnan visszasorolták a tizedik pozícióba, mivel megsértette a minimális guminyomásra vonatkozó szabályt.

Enyhén szólva sem alakult jól az asseni versenyhétvége Marc Márquez számára. Először is ott voltak a bukások, amelyekből kettőt is elszenvedett, hiszen az időmérő végén, illetve a sprint második körében is elesett. Utóbbi pedig egyben azt is jelentette, hogy először nullázott szombati viadalon, amióta egy Ducatit vezet.

Marc Márquez tudta, hogy nem mehet rá a vesztét okozó bukkanóra, mégis megtette (videó)

A főfutamon pedig nem volt meg a tempója ahhoz, hogy a győzelemért harcoljon, csak a dobogó legalsó fokára volt esélye. Végül az azért folyó csatát sem tudta megnyerni, hiszen negyedikként szelte át a célvonalat. Viszont a verseny leintése után kiderült, hogy nem tarthatja meg ezt a helyezését.

Márquezt ugyanis megbüntették a minimális guminyomásra vonatkozó szabály megsértése miatt. A retorzió egy 16 másodperces időbüntetés volt, amelynek következtében visszasorolódott a tizedik helyre. Ebből Fabio Di Giannantonio, Maverick Viñales, Brad Binder, Álex Márquez, Raúl Fernández és Franco Morbidelli is profitált, hiszen így mind nyertek egy-egy pozíciót.

A tavalyi szezon közepén vezették be a MotoGP-ben a most is alkalmazott szabályt. Ennek lényege, hogy mind az első, mind a hátsó abroncs esetében van egy határérték, amelyet minden pilótának tartania kell a versenyek egy meghatározott részében. Az idei szezonban a főfutamok esetében a táv 60, a sprinteknél pedig a 30 százalékában kell tartani az 1,80 baros nyomást.

Az asseni főfutam nyolcadik körében Márquez láthatóan szándékosan maga elé engedte Di Giannantoniót, még a kezével is jelzett neki. Feltehetően a Ducati eszközének köszönhetően már akkor sejtette, hogy baj lehet a guminyomással. „Ez volt az első alkalom, hogy láttunk egy olyan versenyzőt, aki nyilvánvalóan valaki mögé próbált bekerülni” – elemezte a helyzetet Sylvain Guintoli a TNT Sports adásában.

„A versenyzők a műszerfalon látnak egy figyelmeztetést, ha még nem teljesítettek elég kört a határérték felett – folytatta a korábbi MotoGP-pilóta. – A nyomás az első gumidban pedig úgy emelkedhet, ha követsz valakit. Mert az előtted menő el fogja venni előled a tiszta levegőt, te pedig csak az ő motorjából származó forró levegőt kapod meg. Emiatt az első gumidban a hőmérséklet és a nyomás emelkedni fog. Szemlátomást úgy tűnt, hogy semelyikük [Di Giannantonio és Márquez közül] sem akart az »élre« állni. Ez arra utal, hogy ezzel [a nyomással] volt a probléma… Az, hogy ezt csinálták, azt jelenti, hogy már tényleg a határon voltak.”

Egyszerű megoldással segíti a Ducati a versenyzőit a guminyomásszabály betartásában