back to top
2024. július 14. 22:07
KezdőlapMotoGPQuartararo „csapatfőnökösdit játszik”, a Yamahánál egy bizonyos új márkatársért kampányol

Quartararo „csapatfőnökösdit játszik”, a Yamahánál egy bizonyos új márkatársért kampányol

Fabio Quartararo egy újonc mellett Fabio Di Giannantoniót látná szívesen a Pramac Yamahán a 2025-ös idényben, és ezt saját bevallása szerint a japán márkánál is forszírozza. Az olasz pilóta nem titkolja, hogy tárgyal a hangvillásokkal, de továbbra is három opció közül választhat.

Nagy változás lesz jövőre a Yamahánál, hiszen két év után ismét lesz szatellitcsapata az ivatai márkának. Múlt héten ugyanis hivatalossá vált, hogy sikerült megegyezniük a Pramac csapatával, amely így évtizedek után elhagyja a Ducatit. Ráadásul hosszú időre kötöttek megállapodást, persze úgy, hogy azért bizonyos alkalmakkor felül fogják vizsgálni.

Hivatalos: vége a Pramac és a Ducati házasságának, ismét lesz szatellitcsapata a Yamahának

Azt azonban még nem tudni, hogy kik lesznek a Pramac 2025-ös pilótái. Egy változás biztosan lesz, hiszen Jorge Martín a gyári Apriliához igazol, de jó eséllyel Franco Morbidelli is távozik, hiszen bár egy hete diplomatikusan nyilatkozott, aligha akar visszaülni a Yamaha motorjára. Fabio Quartararónak egyértelmű véleménye van, hogy ki legyen az új márkatársa.

„Ez a srác a jobbomon – utalt a mellette ülő Fabio Di Giannantonióra a Német Nagydíj hétvégéjét megelőző sajtónapon. – Szerintem Fabio igazán jó munkát végezhet a Yamahánál. Ezt a Yamahánál is forszírozom, mert azt gondolom, hogy az elmúlt tíz hónapban igazán nagyszerű munkát végzett. Úgy vélem, szükségünk van egy olyan versenyzőre, mint ő, hogy tényleg javítsunk a projektünkön, és szerintem egy újonc is jó ötlet lehet.”

A francia motorosnak arra is van ötlete, hogy ki legyen a debütáló pilóta. „Szerintem [Sergio] García és [Alonso] López olyan nevek, akik nagyon gyorsak a Moto2-ben, és úgy gondolom, kiérdemelhetik a helyüket egy olyan csapatnál, mint a Pramac, amely végső soron nem igazán szatellitcsapat lesz, csak a gyári [istálló] meghosszabbítása” – vélekedett.

Di Giannantonio még a júniusi szünet előtt úgy fogalmazott, hogy három opciója van a jövőre nézve. Az egyik természetesen a VR46-nál maradás, de a másik kettőre akkor még nem derült fény. Most viszont elismerte, hogy tárgyal a Yamahával az esetleges átigazolásáról, de a harmadikról továbbra sem volt hajlandó beszélni.

Marc Márquez és Di Giannantonio is három vasat tart a tűzben

„Hálás vagyok ezért a helyzetért, és őszintén szólva Fabiónak is, mert egy kollégától, egy riválistól, de egyben baráttól mindig nagyon jó érzés ilyen szavakat hallani – jelentette ki. – Nem titok, hogy tárgyalunk a Yamahával, de a [jelenlegi] csapatommal és a C tervvel is, amit nem árulhatok el [hogy micsoda]. Ugyanakkor Fabióval is beszéltem a héten, ás őszintén társalogtunk arról, hogy milyen a projekt. Rendkívül jó szituációban vagyok. Nagyon örülök, hogy én dönthetek a jövőmről, és ezen a hétvégén többé-kevésbé mindenképpen meg fogom határozni az utat az A tervem felé.”

Bár a Pramac elméletileg szatellitcsapat, de a versenyzőkkel már most sem ők, hanem a Ducati kötött szerződést. Ez a Yamahánál sem fog változni, hiszen ebben a tekintetben is megkapják a szükséges támogatást a motorokon túl. Mindez azt jelentené, hogy Di Giannantonio pályafutása során először nem egy csapattal, hanem egy gyártóval állapodna meg.

„Igen, ez kétségtelen – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem egy gyártóval kötött szerződés mindig más, mint egy csapattal kötött, anélkül hogy bármi rosszat mondanék az istállókról. Egy pilóta számára más, ha gyári megállapodással rendelkezik. Mindannyiunknak ez a célja, és nekem is ez az egyik célom a következő idényre, hogy gyári motorom, gyári szerződésem legyen, és gyárinak megfelelő bánásmódot kapjak egy gyártótól.”

Az olasz pilótával nagyot fordult a világ az elmúlt évben. Tavaly ilyenkor meglehetősen reménytelennek tűnt, hogy a MotoGP-ben maradhasson, de az idény utolsó harmadában megtáltosodott, így a Gresinitől ugyan távoznia kellett, de a VR46 leigazolta őt. Idén pedig hiába nem ő szerezte Valentino Rossi csapatának eddigi egyetlen dobogóját, több mint kétszer annyi pontot gyűjtött a tavaly az összetett harmadik helyén végző Marco Bezzecchinél.

„Az biztos, hogy más helyzetben vagyok, mint tavaly, és ezért rendkívül hálás vagyok – fogalmazott. – Ez azt is jelenti, hogy jó munkát végeztünk ezen a télen és ebben a szezonban. Biztos, hogy ezen a hétvégén és a jövő hét pár napján is fogunk beszélni, hogy meghozzam a döntésemet. Futamhétvégén ugyanis mindig nehéz döntést hozni a jövőre nézve. Azonban nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy véglegesítsük a jövőbeli szerződésemet.”

Quartararo már hónapok óta forszírozta a Yamaha és a Pramac házasságát

Persze felmerülhet a kérdés, hogy miért hagyná el a Ducatit, amelynek még a tavalyi motorja is erősebb az idei Yamahánál. Ugyanakkor bizonyára nem véletlen, hogy Quartararo a nehéz időszak ellenére is szerződést hosszabbított, és az utóbbi hetekben voltak pozitív jelek. A francia pilóta továbbra is türelemre inti a közvéleményt.

„Ez két különböző projekt – szögezte le. – Természetesen most a Ducati motorja a nyerő. Nyolc versenyzőjük van, jövőre pedig kettővel kevesebb, míg nálunk kettővel több lesz. Sok új ember érkezik a Yamahához. Az új projekt januártól vagy februártól indult. Egy új projektet pedig természetesen nem lehet úgy elkezdeni, hogy négy-öt hónappal később az ember már az élmezőnyben harcol. Tavaly tényleg nehéz helyzetben voltunk. Jelenleg nagyon sok mindenen változtatunk, és tudom, hogy ez időbe telik. Szerintem [Di Giannantonio] helyében sokkal jobb a két opció, mint a nulla. Persze nehéz a választás, de szerinte érdekes, hogy mindkét lehetősége megvan.”