Pedro Acostának borzalmasan sikerült az első köre a Német Nagydíjon, utána viszont annak ellenére jó tempót tudott motorozni, hogy gondjai voltak. A 20 éves versenyző elégtelent adott magának, amikor arra kérték, hogy értékelje első királykategóriás félévét, és elmondta, hogy a nyári szünetben ellátogat a KTM központjába.
Pedro Acosta a Német Nagydíj hétvégéjén sem tudott olyan teljesítményt nyújtani, amellyel a szezon első futamain előrukkolt, és a MotoGP teljes közvéleménye a csodájára járt. A GasGas pilótája a mugellói sprintfutam óta nem végzett az első háromban, és ez a Sachsenringen sem változott, miután a főfutamon esélye sem volt ilyesmire.
A spanyol versenyző az időmérőn a tizedik helyet szerezte meg, majd a sprinten hibázott, így az utolsó helyen ért célba. Vasárnap aztán a rajtja nagyon rosszul sikerült, mivel a magasságállítója egészen a 3-as kanyarig nem kapcsolt ki. Utána viszont egészen a hetedik pozícióig zárkózott fel, ami persze részben Jorge Martín hajrábeli bukásának volt köszönhető. Ezzel ugyanakkor eldőlt, hogy nem ő lesz a királykategória történetének legfiatalabb futamgyőztese, hiszen a következő versenyen már nem döntheti meg Marc Márquez rekordját.
Óriási dráma, Martín az élről bukva ajándékozta Bagnaiának a diadalt, mindkét Márquez a dobogón
„A rajt jó volt, a fékezés nem nem volt megfelelő – nyilatkozta a leintés után. – Az első [magasságállító] nem kapcsolt ki, mint más versenyzőknél. Az első kör katasztrofális volt, a tizenötödik helyen voltam, vagy ilyesmi, és onnantól kezdve a tempó és az előzés olyan volt, mint régen. Jó néhány dolgot megértettünk, rajtam kívüli okokból volt egy probléma a motorral. Meglepő módon még így is egész jól ment, szeretnénk megérteni, hogy ezt mi okozta.”
A KTM kifejezetten jól kezdte a szezont, és Acosta jó néhány fordulón át képes volt az élmezőnyben csatázni, adott esetben akár a győzelemért is. Az utóbbi hétvégéken viszont ő és más sem tudott beleszólni az első helyekért folyó harcba, ráadásul az Aprilia érezhetően maga felé billentette a mérleget, ami a Ducati mögötti második erő szerepét illeti. Éppen ezért Acosta arra az elhatározásra jutott, hogy a nyári szünetben ellátogat a KTM ausztriai központjába, és adott esetben több napot is eltölt ott.
„Róma sem egy nap alatt épült fel – fogalmazott. – Egyetlen jegyem van Ausztriába, retúrjegyem viszont nincs. Meglátjuk, hány napot, illetve hetet töltök ott. Ha egy hétig maradok, minden nap új kérdések merülnek fel, új látásmódok jönnek elő, és minden nap új dolgok derülnek ki arról, hogy mit csinálnak a gyárban. Továbbá új emberekkel ismerkedem meg, bár sokáig narancssárgában voltam, most pedig pirosban. A Moto3-as csapat nagyon más, három emberre három ember jut, a Moto2-ben ott van a Kalex, a MotoGP-projektben viszont nem ismerek mindenkit.”
It hasn’t been an easy weekend but we finished a little better than expected 😉 See you Silverstone! 💪🏻🦈
——
No ha sido un fin de semana fácil pero hemos acabado mejor de lo que esperábamos 😉 Toca seguir trabajando y nos vemos en Silverstone! 💪🏻🦈 #GermanGP
📹 @MotoGP pic.twitter.com/PXYiZimpHt
— Pedro Acosta (@37_pedroacosta) July 7, 2024
Acostának ez a terve jól mutatja, hogy mennyire elkötelezett a projekt iránt, amelyben jövőre már gyári versenyzőként lesz szerepe. A 20 esztendős újonc érezhetően nem elégedett a jelenlegi helyzettel, de egyelőre nem akar komoly bírálatokat megfogalmazni, legalábbis nyilvánosan, mondván, messze nem mindennel van tisztában.
„Először is meg fogom ismerni az embereket, megnézem, hogyan működnek a dolgok – folytatta. – Ha úgy alszom el, hogy megértettem a szerepeket, hogy ki a felelős az egyik helyen, ki a felelős a vázért, másfelől pedig azt, hogy mit miért csinálnak… Most könnyű kritizálni vagy követelőzni úgy, hogy nem tudom, hogyan működnek a dolgok. Előbb szeretném megtudni, mi hogyan zajlik, hogy lássam, merre kell menni.”
A KTM-nél ráadásul a felső vezetésben sem ideális a helyzet, ugyanis pénteken kiderült, hogy Fabiano Sterlacchini, a márka gyorsasági versenyzési részlegének technológiáért felelős alelnöke távozik a posztjáról, mert nem tudtak megegyezni a szerződéshosszabbításról. Acosta különösnek tartja az olasz szakember szerepét, és vele is beszélni akar az ausztriai látogatása során.
„Látva a hétvégén történteket ez vele és nélküle is megtörtént volna – vélekedett. – Kicsit furcsa volt, hogy a KTM-nél hogyan kezelték a versenyrészleget, mert Fabiano nem minden futamra jött el. A kilencből, amin részt vettem, három versenyen láttam. Az egyik oka, hogy elmegyek Ausztriába, hogy leüljek vele, és elmagyarázzon nekem néhány dolgot, amelyek más pilóták számára teljesen természetesek vagy normálisak lehetnek, de én nem értem őket.”
Végezetül pedig Acostát arra kérték, hogy osztályozza le az első félévét, amelyet a MotoGP mezőnyében töltött. A KTM-esek közül ő gyűjtötte a legtöbb pontot, a Ducatikat leszámítva csak Maverick Viñales előzi meg a tabellán, két-két alkalommal végzett az első háromban a sprint-, illetve főfutamokon, ennek ellenére elégtelent adott magának.
„Négy és feles – mondta, ami a spanyol oktatási rendszerben a legalacsonyabb elégséges osztályzatot jelentő 5-ös alatti érdemjegy a 10-es skálán. – Reálisnak kell lennünk, sokkal rosszabbul és sokkal jobban is teljesíthettünk volna. Én is elkövettem néhány hibát: Le Mans-ban, Barcelonában és múltkor Assenben, amikor kilenc pontot szereztem volna. Ha az ember kilenc pontot kaphatna ebből a három bukásból [egyenként], az nagyon sok. Szerintem Marcnak százhatvanhat pontja van, ez sok pont, amit én elveszítettem. Úgy vélem, mivel kicsit az osztrák mentalitáson nőttem fel, miszerint »jobbak vagyunk annál, amit csinálunk«, talán úgy látom, hogy mindig lehet jobban teljesíteni. Nem kifogást keresek, hanem megoldást.”