Álvaro Bautista kijelentette, nincs meg az az érzet a Donington Parkban, mint ami tavaly megvolt neki, és hozzátette, jelenleg nem számít, hogy kétszeres Superbike-világbajnoknak mondhatja magát. A címvédő szerint Toprak Razgatlıoğlu előrébb tart náluk, míg csapattársa, Nicolò Bulega szintén leszögezte, hogy javulniuk kell.
Nem alakult jól a gyári Ducatik számára a Superbike-vb doningtoni hétvégéjének pénteki napja. Álvaro Bautista az első szabadedzést az ötödik, a másodikat pedig a hatodik helyen zárta, ráadásul jelentős hátrányban. Csapattársa, Nicolò Bulega délelőtt nyolcadikként, délután pedig harmadikként végzett, de ő sem tudott 2 tizeden belülre kerülni az egész napot uraló Toprak Razgatlıoğluhoz képest.
A címvédő helyzetét nem könnyítette meg, hogy a második tréningen elesett az 1-es kanyarban, amit ő maga „hülye bukásnak” titulált. Utána viszont nagy előrelépést tapasztalt, azt követően, hogy teljesen átállították a motort. „Ezután jelentősen javultunk – nyilatkozta. – Még nem ugyanazt érzem, mint tavaly, ezért nem igazán vagyok boldog, de lassan megjön az érzet.”
ANOTHER CRASH💥😲
This time it's @19Bautista who went down – fortunately he is back on his feet already!#UKWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/AeUOgjaNLV
— WorldSBK (@WorldSBK) July 12, 2024
Bautistának jelenleg nincs jó időszaka, hiszen immáron zsinórban négy futamon nem ő diadalmaskodott, amire az elmúlt két évben csak egyszer volt példa, de addigra már toronymagasan vezette a tabellát. Most viszont Razgatlıoğlu 24 ponttal áll előtte, és nem gondolja, hogy ezen a hétvégén erőből meg tudná őt verni.
„Nincs – válaszolta arra a kérdésre, hogy van-e valamilyen fegyvere riválisa ellen. – Azonban ugyanez volt a helyzet Misanóban, Assenben és Barcelonában is, ahol ugyanígy éreztem. Már nem tudom úgy vezetni a motort, mint tavaly. Elmagyarázom önöknek. Az irányváltásoknál, a fékezésnél és a motor kiegyenesítésénél is száz százalékot kellett beleadnom, Idén már nem tudok többet nyújtani, már a maximumon voltam. Most viszont nehezebb a motor, így rosszabbul megyek. Ráadásul Toprak előrelépett egyet. Mi egy lépéssel hátrébb vagyunk, mint tavaly, ő pedig féllel jobb, mint akkor. Túl nagy lett a különbség.”
Razgatlıoğlu büszke a „Márquez-stílusú” mentésére, szerinte Bautistát csapattársa is tönkretette
Azt már jó ideje lehet tudni, hogy Bautistát jelentősen hátráltatja a súlykompenzáció. Hogy most hány kilogrammnyi plusz van a motorján, arra csak annyit mondott, hogy „nem is akarom tudni”. Éppen ezért hiába ő szerezte meg a végső győzelmet az előző két idényben, szerinte ez jelenleg nem számít, hiszen most az a feladatuk, hogy újra magabiztossá váljanak. „Amit az ember a múltban elért a sportágban, az már a múlté – szögezte le. – Ezért nem gondolkodom azon, hogy kétszer nyertem meg a Superbike-bajnoki címet, hanem szembe kell néznem a valósággal. Dolgoznunk kell, és vissza kell nyernünk az önbizalmunkat. Korábban győztem és boldog voltam, most viszont javulnunk kell. Természetesen sokkal szórakoztatóbb, ha az ember nyer, vagy ha úgy tud motorozni, ahogyan szeretne.”
Felmerül viszont a kérdés, hogy a Ducati mostani motorjában van-e még érdemi fejlesztési potenciál, hiszen a Panigale V4 R már a hatodik idényét tapossa. „Nem tudom, hogy lehetséges-e vagy sem – felelte Bautista. – Azonban meg fogom próbálni, és ki fogom deríteni, hogy működik-e vagy sem. Magamra összpontosítok, ami pedig a motort illeti, próbálom úgy beállítani, hogy az segítsen nekem. Csak apróságokon tudunk javítani.”
Travelling with @19Bautista in this FP3 session🔥
Who would like to get a ride around Donington Park on a bike?✋#UKWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/7bd0PB3nVJ
— WorldSBK (@WorldSBK) July 13, 2024
Azóta lezajlott a szombati harmadik szabadedzés, ahol Bautista tizennegyedik lett, 909 ezreddel lemaradva Razgatlıoğlutól, akit egyébként a hajrában Remy Gardner meglepetésre 82 ezreddel felülmúlt. Bulega a tizenkettedik lett, de csupán 2 ezreddel előzte meg csapattársát, így neki is van hova fejlődnie, amivel persze már pénteken tisztában volt.
„Nincs meg az a tökéletes érzés, mint az előző futamokon – kezdte az újonc. – Nem ez a kedvenc érzésem. Ugyanakkor ez volt az első alkalmam itt ezzel a motorral, és nehéz, mert sokkal több lóerővel rendelkezik, mint a tavalyi. Kicsit jobban meg kell értenem. Az biztos, hogy javulnunk kell, a motornak és nekem is fejlődnünk kell. Majd meglátjuk.”