Toprak Razgatlıoğlu humoros módon reagált a Superbike-vb első doningtoni futamán aratott győzelme után egy korábbi büntetésére, majd kijelentette, tudja, hogy fölénye egyáltalán nem élvezetes. Alex Lowes boldogan értékelt, miután a Superpole-t követően szigorú volt magával szemben, míg Álvaro Bautista szerint ez volt a maximum a részéről.
Toprak Razgatlıoğlu zsinórban az ötödik futamát nyerte meg, miután 11,384 másodperces különbséggel győzött a Superbike-vb doningtoni fordulójának első versenyén. A török motoros minden idők második legnagyobb különbségű sikerét aratta a sorozat történetében, amivel 33 pontra növelte előnyét az összetettben a gyári Ducati versenyzői előtt.
Razgatlıoğlu simán nyert, miután nem őt érintette a BMW drámája, Bautista nagyot mentett
A leintés után pedig egy kis viccelődésre is volt ideje. Misanóban 500 eurós, azaz közel 200 ezer forintos büntetést kapott, miután még a célba érés előtt bemutatott egy stoppie-t, azaz felemelte a hátsó kerekét. Most ugyanezt már a leintés után követte el, majd két, alighanem beszervezett ember úgy tett, mintha egy büntetőcédulát osztana ki neki, amelyet ő el is tett. Utána pedig elismerte, hogy a szurkolók számára nem ez volt minden idők legjobb futama.
You are just to fast for the law in the UK @toprak_tr54 !😉#UKWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/Q5plqSbwp7
— WorldSBK (@WorldSBK) July 13, 2024
„Lenyűgöző az érzés [a motoron] – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Ez a kedvenc pályám, és ismét nyertünk itt. Ráadásul nagy győzelem volt, tíz vagy tizenkét másodperc, nem is tudom. Először fordult elő ilyesmi a pályafutásom során. Összességében én valamennyire élvezem, de tisztában vagyok vele, hogy ezt a különbséget senki nem élvezi. Ugyanakkor ezen a hétvégén gyorsabb vagyok, amit ki kell használnom, mert a bajnokság nagyon fontos nekem. Köszönöm a csapatomnak, hihetetlen munkát végeztek ezen a hétvégén. Nagyon erősek vagyunk. Holnap még két futamunk lesz, én pedig ismét megpróbálom a legjobbamat nyújtani.”
Celebration time for @toprak_tr54 🎉
11.384 is his biggest winning margin in #WorldSBK !😮#UKWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/Q5jBwlzxJ4
— WorldSBK (@WorldSBK) July 13, 2024
Alex Lowes mindössze a kilencedik helyet szerezte meg a Superpole-on, miután leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt törölték. Ennek ellenére az első pillanatok után már az ötödik helyen haladt, majd előbb Andrea Locatellit, majd Scott Reddinget és Nicolò Bulegát is megelőzte. Ennek köszönhetően a második helyen ért célba hazai pályán, és 27 pontra csökkentette hátrányát a gyári Ducati párosával szemben.
„Nagyon boldog vagyok – kezdte. – Miután a Superpole-on elveszítettem a körömet, túl szigorú voltam magammal szemben, mert tudjuk, hogy a Superbike mennyire kompetitív. Ha az ember ad egy kis [előnyt] ezeknek a srácoknak, azt nagyon nehéz visszahozni. Tizenöten vannak, akik dobogón lehetnek. Nagyon élveztem, éreztem, hogy erős a tempóm. A futam végén kicsit küszködtem [a motor] elejével, de nem fogok erre panaszkodni, második lettem. Toprak a saját versenyét teljesítette. Fantasztikus, hogy újra dobogón lehetek. Holnap újabb két lehetőségünk lesz. Kár, hogy a rövid viadalon kilencedikként indulok, de úgy kell kezdenünk mint ma, be kell kerülnünk a bolyba. Még annyit akarok mondani, hogy a közönség csodálatos, hogy megadják nekem ezt a támogatást a hazai versenyeimen. Ez az utolsó öt-hat körben nagyon sokat segített.
Alex Lowes finished in P2️⃣ and @19Bautista in P3️⃣!
Congrats guys👏👏#UKWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/3v0WnDJpqd
— WorldSBK (@WorldSBK) July 13, 2024
Álvaro Bautista hasonló cipőben járt, mint a gyári Kawasaki pilótája, hiszen az ő leggyorsabb körét is elvették a Superpole-on, így csupán a tizenegyedik pozícióba kvalifikálta magát. A futamon azonban remek tempót produkált, és a hajrában csapattársát is maga mögé utasította, így a harmadik hellyel kihozta a legtöbbet saját versenyéből.
„Az biztos, hogy nem volt könnyű, mert hátulról rajtoltam – fogalmazott. – Ilyenkor mindig nehéz, főleg ezen a pályán, ahol nincs sok hely az előzésre. Visszazárkóztam, mivel hátul a lágy gumit használtam, mert az aszfalt hőmérséklete magasabb volt, mint a hétvége korábbi részében. A szabadedzésen csupán tíz kört tettem meg, és nem tudtam, mi fog történni utána. Elfogadom, és örülök neki, mert ez volt a maximum, amit tehettünk. Az biztos, hogy most nem a legjobban érzem magam a motoron, és fejlődnünk kell, mert nem tudok úgy vezetni, ahogyan szeretnék, nem tudom százszázalékosan nyomni. Ugyanakkor sok szempontból ez volt a maximum, mit ma elérhettünk. Nagyon boldog vagyok, és gratulálok a csapatomnak, mert nagyon jól választottunk gumit. Ez segített nekem abban, hogy kiegyensúlyozottabb legyek. Holnap megpróbálunk jobbak lenni.”