back to top
2024. november 21. 14:14
KezdőlapMotoGPMarc Márquez nem érzi magát felelősnek a Pramac Yamahára váltása miatt, de...

Marc Márquez nem érzi magát felelősnek a Pramac Yamahára váltása miatt, de „jó hírnek” tartja

Marc Márqueznek nincs bűntudata amiatt, hogy a Pramac Ducatiról Yamahára vált. A nyolcszoros világbajnok „MotoGP-rajongóként” úgy látja, hogy ez jót fog tenni a sorozatnak.

Június végén robbant a bomba: a korábbi értesüléseket beigazolva a Pramac bejelentette, hogy nem hosszabbítják meg a szezon végén lejáró szerződésüket a Ducatival, és jövőre már a Yamaha motorjai fogják használni. A hangvillásoknak ezzel 2022 után lesz ismét szatellitcsapatuk, amellyel hét évre írtak alá. Egyébként az olasz istálló státusza változatlan marad abban a tekintetben, hogy az iwataiak is „második gyári alakulatként” fogják kezelni, ahogyan azt a bolognaiak is teszik.

A váltás mögött feltételezhetően leginkább anyagi okok állnak, hiszen amíg a Ducati csökkenteni tervezi a támogatását, a Yamaha láthatóan nem tart a költekezéstől. Viszont nemrég a csapat tulajdonosa, Paolo Campinoti mégis arra utalt, hogy Marc Márquez tehet az egészről. Vagyis nem maga a nyolcszoros világbajnok, hanem az, hogy a bolognaiak őt választották ki a gyári csapatuk másik motorjára Jorge Martín helyett. Márquez azonban nem gondolja, hogy ő lenne ennek a felelőse.

Marc Márquez tehet arról, hogy a Pramac elhagyja a Ducatit? – erre utalt a csapat tulajdonosa

„Nincs bűntudatom amiatt, hogy a Pramac elhagyja a Ducatit, mivel én nem csináltam semmit – idézi Márquezt az Autosport. – Az igaz, hogy a Ducati pilótájaként azt szerettem volna, ha folytatják [az együttműködést az olasz gyártóval]. Hiszen úgy kettővel több motorja lenne a pályán a Ducatinak, amit több információt jelent, és az pedig nagyon fontos minden csapatnak a Ducati kötelékén belül.”

A Pramac váltását természetesen nemcsak a csapat és az érintett gyártók, hanem a teljes MotoGP nézőpontjából is lehet vizsgálni. Onnan megnézve pedig ez egy egyértelműen örömteli lépés, hiszen egyrészt így az elmúlt éveket ledomináló Ducatinak nyolc helyett „csak” hat motorja lesz a mezőnyben. Másrészt a felzárkózásban – amit a sorozat a koncessziós jogok megadásával is segíteni akar – lévő Yamaha így jelentősen gyorsabban tudja elvégezni az ilyenkor szükséges munkálatokat. Ezek a szempontok pedig Márqueznél is előkelő helyet foglalnak el.

„Viszont MotoGP-rajongóként úgy gondolom, hogy ez egy jó hír – mondta Márquez. – Egyrészt önző módon persze jobban örülnék annak, ha kettővel több Ducati lenne a pályán. De szurkolóként nézve az volt a normális lépés, hogy a Ducati egyik csapata átmegy a Yamahához, hogy kettővel több japán, és egyben kettővel kevesebb olasz motor legyen a rajtrácson. Ez ugyanis így további lehetőségeket nyit majd meg a többi gyártó, illetve a szponzorok előtt is…”

Zarco szerint a Pramac váltása megkavarhatja a kártyákat, de a Ducati jövőre is „elérhetetlen” lesz