back to top
2024. november 22. 00:19
KezdőlapMotoGPA Hondának is jól jöhet, hogy a Yamahának jövőre több motorja lesz...

A Hondának is jól jöhet, hogy a Yamahának jövőre több motorja lesz a MotoGP-ben?

Johann Zarco örül, hogy a Pramac jövőre a Ducatiéi helyett a Yamaha motorjaival fog rajthoz állni, és úgy véli, ez a Hondát is fejlődésre sarkallhatja. Az LCR pilótája továbbra is bízik benne, hogy előbb-utóbb versenyképesebb motort kap a mostaninál.

Immáron több mint fél hónapja hivatalos, hogy az idei év végén véget ér a Pramac és a Ducati hosszú ideje tartó házassága, hiszen az olasz istálló jövőre már a Yamaha motorjaival fog versenyezni. Ennek köszönhetően a jelenlegi létszámot figyelembe véve a lehető legkiegyensúlyozottabb lesz a mezőny, hiszen a bolognai márka hat, míg a többi gyártó négy-négy gépet fog a rajtrácsra gurítani a 2025-ös szezonban.

Hivatalos: vége a Pramac és a Ducati házasságának, ismét lesz szatellitcsapata a Yamahának

A hangvillások ebből nyilvánvalóan sokat profitálhatnak, hiszen így kétszer annyi információjuk lesz, mint most, ráadásul a Pramac adatai nagyjából ugyanolyan relevánsak lesznek, mint a gyári csapat esetében, hiszen a megállapodás értelmében Paolo Campinoti alakulata a gyári istállónak amolyan meghosszabbításaként fog funkcionálni. A korábban a Yamahánál is versenyző Johann Zarco örül a fejleményeknek.

„Ez jót tesz majd a Yamaha projektjének – nyilatkozta. – Több motorra van szükségük a fejlesztéshez, illetve több információ megszerzéséhez. Jó, hogy több japán motor lesz a bajnokságban, mert most az európai motorok, a Ducatik túl nagy előnyre tesznek szert, így talán kicsit jobb lesz az egyensúly. Remélem, hogy a japánok csökkenteni fogják a különbséget a Ducatival szemben”

Persze a gyári Ducatit jövőre talán még nehezebb lesz megfogni, hiszen a jelenlegi mezőny két legeredményesebb versenyzője, Francesco Bagnaia, valamint Marc Márquez lesz a két motoron. Zarco ugyanakkor azt gondolja, hogy mögöttük igenis szorosabb csatára lehet számítani a bolognaiak szatellitcsapatainak pilótái ellen. Hozzátette, hogy a Pramac váltásából hosszú távon akár az ő munkaadója is profitálhat.

„Marckal és Peccóval a nagycsapatban lehetetlen lesz utolérni őket, egész évben szárnyalni fognak – utalt a Ducati gyári alakulatára. – Ugyanakkor a harmadiktól a tizedik helyig legalább lesz némi változás, és ez jó lesz. Úgy gondolom, hogy a Yamaha a fejlesztésekkel és a több motorjával a Hondát is arra fogja sarkallni, hogy hajtsa végre a változtatásokat.”

Marc Márquez nem érzi magát felelősnek a Pramac Yamahára váltása miatt, de „jó hírnek” tartja

Annak ellenére, hogy az aszakaiak kétszer jelenleg kétszer annyi motort indítanak, mint a másik japán márka, mindössze 24 egységet szereztek az első kilenc forduló során, ami pontosan a fele az ivataiak pontszámának. Szombaton mindössze egyszer, a kaotikus jerezi sprinten szereztek pontot, míg a főfutamokon a tizenkettedik helynél egyszer sem értek be jobb pozícióban. Zarco tisztában van a jelenlegi realitással, de bízik benne, hogy hamarosan változik a helyzet.

„Továbbra is túl messze vagyunk – szögezte le. – A motor még mindig nem elég versenyképes ahhoz, hogy a legjobb tízbe kerüljünk. Várom azt az új motort, amely ilyen teljesítményt nyújt majd. Jelenleg igyekszem fejlődni. A [sachsenringi] hétvégén megpróbálhattam kihasználni a motor erősségeit, mert vannak olyan területek, ahol a motor nem túl rossz. Ezt igyekeztem maximálisan kihasználni. Nem tudom [mikor érkezik meg az új motor], de várok. Nem akarom tudni [az időpontot], mert ez nem fog változtatni a koncentrációmon, ami a futamokat illeti. Szeretnék legalább abban a lehető legjobban [teljesíteni], amit én irányíthatok.”

Válságértekezletet tartottak a Hondánál a MotoGP előző futama után