Álvaro Bautista egyáltalán nem ért egyet azzal a gondolattal, miszerint az előző két futamhétvégét domináló Toprak Razgatlıoğlut valamilyen módon hátráltatni kellene. A címvédő úgy véli, nem ez a megfelelő mentalitás.
Azok után, hogy remek futamokkal kezdődött a Superbike-világbajnokság idei szezonja, az elmúlt két hétvégén nemigen láthattunk csatát a győzelemért. Toprak Razgatlıoğlu ugyanis akkor is simán megszerezte a győzelmet, ha esetleg lerajtolták, és a misanói, valamint a doningtoni triplája után az asseni sikerével együtt már zsinórban hét diadalnál jár, aminek köszönhetően 41 pontra növelte előnyét az összetettben.
Mindez már nagyon is emlékeztet Álvaro Bautistának az elmúlt két idény bizonyos szakaszaiban mutatott egyeduralmára, és néhányan már elkezdték pedzegetni, hogy valamilyen módon hátráltatni kellene a BMW versenyzőjét. Mindezt úgy lehetne megtenni a legegyszerűbben, ha korlátoznák a teljesítményét, ám a címvédő annak ellenére ellenzi ezt a megoldást, hogy ő minden bizonnyal profitálna belőle.
„Teljesen egyértelmű a kérdés – nyilatkozta a gyári Ducati pilótája. – Korábban [Jonathan] Rea rengeteg címet nyert, de soha senki nem mondott semmit. Nem értem, miért kellene büntetni egy versenyzőt, ha gyorsabb nálam. Nem értem, hogy miért kellene büntetni Toprakot a nagyszerű munkájáért. Az a probléma, hogy most bajban vagyunk, és nem értem, hogy a Superbike-ban miért van jelen ez a mentalitás, hogy megbüntetik azokat, akik jó munkát végeznek, ahogyan az tavaly velem történt.”
Razgatlıoğlu megint megcsinálta a tökéletes hétvégét, sorozatban a hetedik futamát nyerte
Bautista arra utalt, hogy tavaly a koncessziós szabályok értelmében több gyártó teljesítményét is visszavetették azzal, hogy korlátozták a motorblokk fordulatszámát. Ennek a Ducati is áldozatául esett, és bár a spanyol motoros ennek ellenére is megnyerte a vb-t, márkatársai szenvedtek miatta. A 39 éves versenyző úgy véli, másképpen kellene csökkenteni a különbséget a mezőny egyes tagjai között.
„A MotoGP-ben nem így működött, míg itt azokat büntetik, akik erősek – fogalmazott. – Megértem, hogy segíteni kell azoknak, akik bajban vannak, de semmiképpen sem szabadna büntetni azokat, akik jó munkát végeznek, [sokat] fektetnek bele, és erősek. Véleményem szerint a szabályok azokat kellene hogy segítsék, akik nehéz helyzetben vannak, de miért büntettek meg engem a tavalyi év elején?”
Bautista ráadásul idén is hátrányban van, bár ezúttal nem a teljesítménye, hanem az alacsony testsúlya miatt. 2024-ben ugyanis bevezették, hogy a 80 kilogramm alatti versenyzők esetében a különbözet felének megfelelő ballasztot kell feltenni a motorra. Sokak szerint ugyanakkor ez is kifejezetten a spanyol pilóta ellen irányult.