back to top
2024. szeptember 04. 04:52
KezdőlapSuperbikeAlig a felét szerezte meg pontjainak, de volt csapattársa szerint nem volt...

Alig a felét szerezte meg pontjainak, de volt csapattársa szerint nem volt lassabb Rea-nél

Alex Lowes úgy véli, nem volt lassabb Jonathan Rea-nél abban a négy évben, amíg mindketten a gyári Kawasakinál versenyeztek. Hozzátette, bizonyos szempontból örülne, ha még mindig megoszthatná a garázst honfitársával, de akkor nem kapta volna meg a versenymérnökét, aki rengeteget segít neki.

Alex Lowes 2020-ban igazolt a Kawasakihoz, csapattársa pedig Jonathan Rea lett, aki addigra már ötszörös címvédőnek mondhatta magát a Superbike-világbajnokságban. A két brit versenyző összesen négy évet töltött el egymás mellett, mígnem az északír pilóta tavaly elhagyta sikerei helyszínét, és a gyári Yamahához szerződött.

Ebben az időszakban Rea, mondhatni, nagyon megverte Lowest: első közös évükben megszerezte hatodik, ez idáig utolsó vb-címét, majd a következő három évben is dobogós lett az összetettben, és rendszeresen harcba tudott szállni Álvaro Bautistával és Toprak Razgatlıoğluval. Ezzel párhuzamosan Lowesnak mindössze egyetlen futamgyőzelem jutott, és a legjobb év végi eredménye a 2020-as és a 2022-es idényben megszerzett hatodik helye volt. Ennek ellenére úgy gondolja, a tempója egyáltalán nem maradt el honfitársáétól.

„Nem is akarom ezt kimondani, mert nem szeretnék Jonnyról beszélni, Jonny fantasztikus, de megnyertem az első futamomat a Kawasakival – nyilatkozta, ami egyébként így nem igaz, mert a második versenyen diadalmaskodott a szezonnyitó Phillip Island-i hétvégén. – A pályán kívül nagyon sok sérülésem és problémám volt. Tavaly augusztusban és szeptemberben két műtétem volt. Visszajöttem, és kétszer is Jonny elé kvalifikáltam magam. A versenyen nem tudtam legyőzni őt, mert nem voltam olyan kiegyensúlyozott. Soha nem voltam lassabb nála. Jobban örülnék, ha még mindig itt lenne, de Pere [Riba versenymérnökkel] lenne, és ő is segített nekem. Jó lenne megnézni, hogyan viszonyulok hozzá, ha a legjobb formámban vezetek. Nem akartam ezt mondani, mert nagyon hiányzik a garázsból. Nagyon tisztelem őt és mindazt, amit elért. Ő az egyik legjobb barátom a paddockban. Bárcsak még mindig itt lenne, és én is jobban motoroznék, hogy lássam, hogyan viszonyulok hozzá, mert nem hiszem, hogy az elmúlt években a legjobb formámat hoztam.”

Rea elárulta, miért esett be drasztikusan a tempója az első idei dobogója után a Donington Parkban

Lowes többek között a sérüléseit hozta fel okként, ezért úgy hasonlítottuk őket össze, hogy a kihagyott futamokat nem vettük figyelembe, és megnéztük, hogy az adott évben futamonként átlagosan hány pontot szereztek. A számítások során a Superpole versenyek feles súlyozást kaptak, és ilyen módon az jött ki, hogy az ifjabbik brit pilóta minden évben 45 és 55 százalék között teljesített Rea pontátlagához képest. Összességében pedig ez a mutató körülbelül 51,46 százalék.

Az viszont tény, hogy Lowes az idei szezonban új erőre kapott, és az idénynyitón két viadalt is megnyert. Bár a győzelem azóta nem jött össze neki, a dobogóra további négy alkalommal felállhatott, és a tabellán a negyedik helyet foglalja el Razgatlıoğlu és a két gyári Ducati mögött. Úgy véli, ebben a már említett Ribának is nagy szerepe van.

„Sokkal jobban motorozom, és ennek jelentős részét én teszem bele, de a garázsban lévő csapatommal együtt – fogalmazott. – A legtöbbet hozzuk ki a motorból, mindent kifacsarunk belőle. A motor hat világbajnoki címet nyert, és nagyon jó, sok tapasztalatunk van vele. Amikor csatlakoztam a Kawasakihoz, Marcel Duinker [versenymérnök] tökéletes volt, mivel óriási tudással rendelkezett a motorról, de ami Perét illeti, tizenöt százalékban a motorról és nyolcvanöt százalékban rólam, illetve a magabiztosságomról van szó. A személyiségemet tekintve ez jobban működik. Végső soron az embernek a lehető legkevesebb hibával és a határhoz a lehető legközelebb kell kihozni a legtöbbet a motorból és saját magából, Pere pedig ezt csinálja.”