Marc Márquez pozitív tapasztalatokat szerzett a hétvégi World Ducati Weeken, és úgy véli, két éve nem tudta volna ugyanannyira élvezni, azóta viszont visszajött a magabiztossága. A nyolcszoros világbajnok megnevezte azt a három pályát, ahol szerinte a legnagyobb valószínűséggel nyerhet futamot az idei évben.
Marc Márquez immáron fél szezont teljesített a Ducatival, miután a tavalyi év végén tizenegy év után elhagyta a Hondát. Ennek számos következménye van: egyrészt, bár futamgyőzelmet egyelőre nem szerzett a Gresini színeiben, de idén ismét folyamatosan az élmezőnyben vagy annak környékén versenyez, így élvezi a motorozást.
Ami pedig az elmúlt napokat illeti, a bolognaiak pilótájaként először vehetett részt a World Ducati Weeken, az elsődlegesen a márka rajongóinak, illetve a Ducati-tulajdonosoknak rendezett eseményen. A versenyzők számára tartott Race of Championson harmadik lett, igaz, az utolsó kanyarban Nicolò Bulega elesett mellőle, és a felvételek alapján nem egyértelmű, hogy volt-e kontakt. Az incidens ellenére viszont jól érezte magát, és hozzátette, néhány éve ez nem feltétlenül lett volna így.
Marc Márquez bocsánatot kért Bulegától, bár nem tudja, hogy valóban összeütköztek-e
„[Davide] Tardozzi [a gyári istálló csapatmenedzsere] és [Claudio] Domenicali [a Ducati vezérigazgatója] is mondta nekem, ahogyan Gigi [Dall’Igna, a versenyrészleg általános igazgatója] is – nyilatkozta a GPOne-nak. – Azt mondták, hogy az ember csak itt, a World Ducati Weeken érezheti, hogy mi az a Ducati, és mit jelent a Ducati rajongójának lenni. Nagyon szép az emberek elszántsága és a fogadtatásuk. Nagyon tetszik, és boldoggá tesz. Két évvel ezelőtt nem lett volna ugyanaz. Idén megtaláltam önmagam, és a Gresini csapata sokat segített ebben, illetve abban, hogy apránként magabiztosabb legyek. Amikor az ember pályán van, és jön egy olyan kemény ütés, mint a Sachsenringen, az nem könnyű, de ez egy olyan kockázat, amely a munkánk része. Nagyon jó munkát végzünk a garázsban, az egyértelmű jövő sokat segít. Ez egy jó momentum.”
Sokan úgy gondolták, hogy Márquez a kedvenc futamán, a Német Nagydíjon megszerezheti első győzelmét a Ducatival, és könnyen lehet, hogy ez meg is történt volna, ha nincs a pénteki sérülés vagy éppen a feltartás Stefan Bradl részéről az időmérőn. Ugyanakkor ez is mutatja, hogy hiába ismeri már a motort, azért még mindig adódhatnak gondok. „Nem könnyű, például a Sachsenringen, ahol azt hittem, jól tudok teljesíteni, már pénteken szenvedtünk – fogalmazott. – Az előző három futamon száz százalékot adtam ki magamból, Pecco [Bagnaia] és [Jorge] Martín is tett egy lépést előre, és bármennyire is nehéz, megpróbálom megcsinálni.”
Bár úgy tűnik, hogy a világbajnoki cím idén nem lesz meg az előző évi motorral, egy-egy diadal még összejöhet a maradék tizenegy fordulóban. Austinban és a Sachsenringen ez nem jött össze, de még van három olyan pálya, amely egy szempontból hasonlít ezekre a helyszínekre: a vonalvezetésük ellentétes az óramutató járásával. Márquez úgy véli, leginkább ezeken az aszfaltcsíkokon lehet esélye.
„Ha a mérlegemet nézzük, akkor Aragón, Phillip Island és Valencia lehetnek azok – fogalmazott. – Ezek olyan pályák, ahol az ember [nagyrészt] balra fordul, itt általában erősebb vagyok. Ugyanakkor igazából azok a pályák, ahol idén a legközelebb kerültem a győzelemhez, Jerez és Le Mans voltak, két olyan pálya, ahol mindig jól, de nem túlzottan jól mentem.”
Bagnaia szavai üzenetértékűek lehetnek Marc Márqueznek: jövőre nincs több kifogás
A picivel távolabbi jövőben, vagyis a következő szezonban a jelenleg 31 éves motoros már a gyári Ducatinál fog szerepelni Bagnaia csapattársaként. „Azt mondanám, hogy 2025-ben a Ducatinak továbbra is az lesz az egyetlen célja, hogy a világbajnokság első és második helyén végezzen – jelentette ki. – Elég csak megnézni, hogyan zajlik a 2023-as és a 2024-es motorok aerodinamikai fejlesztése. Nekünk van a legjobb motorunk, de az emberi tényező is alapvető, mert itt minden nagyon jól működik. Megpróbáljuk jól zárni 2024-et, aztán majd meglátjuk, mi lesz 2025 elején.”
Marc Márquez kijelentette, nem az volt az elsődleges terve, hogy a Ducati gyári csapatához igazol