back to top
2024. szeptember 21. 01:49
KezdőlapMotoGPMarc Márquez elárulta, hogy a tavalyi szezonban mikor gondolkozott el komolyan a...

Marc Márquez elárulta, hogy a tavalyi szezonban mikor gondolkozott el komolyan a visszavonuláson

Marc Márquez nemrég felfedte, hogy a tavalyi asseni forduló után valóban fontolóra vette a visszavonulását. A nyolcszoros világbajnok ezenkívül a Gresinihez történő igazolásáról, és az élmezőnybe való visszatérésről is beszélt.

Nehéz éveket tudhat maga mögött Marc Márquez. Minden a 2020-as szezonnyitón elszenvedett sérülésével kezdődött, amelyből csak nagyon nehezen tudott felépülni, majd még újabbakat is szerzett. Ráadásul eközben a Honda teljesítménye is beesett, és emiatt folyamatosan küszködött a motorral. Végül aztán Márquez úgy döntött, hogy a királykategóriás pályafutása során először csapatot vált. A mostani idényt így már a Ducati egyik szatellitalakulatánál, a Gresininél kezdte meg.

Marc Márquez: Mostanra megértettem, hogy első számúnak lenni nem normalitás

Ez a váltás pedig eddig elég jól alakul neki, amit jól mutat, hogy jelenleg a harmadik helyet foglalja el a tabellán. Az olasz istállónál – amelynél az öccse, Alex Márquez a csapattársa – meg kimondottan jól érzi magát. Ez viszont tavaly nem mindig volt így, például elmondása szerint a Holland TT alatt sem. Az asseni sprinten még elindult, de a főfutamról már visszalépett egy korábbi sérülése miatt. Ezután pedig egy radikális lépés megtételét fontolgatta.

„Egy évvel ezelőtt, az asseni forduló után tényleg arra gondoltam, hogy abbahagyom – árulta el Márquez a SPEEDWEEK.com-nak. – De az egy katasztrofális befejezése lett volna a pályafutásomnak. Viszont szerencsére a verseny után jött a hosszú nyári szünet, és így volt elég időm arra, hogy újjáépítsem a testemet, az elmémet és az hozzáállásomat is. Ez sokat segített abban, hogy a szezon második felét már máshogyan közelítsem meg. Ha akkor visszavonultam volna, mindig ott motoszkált volna a fejemben a kérdés: „mi lett volna, ha más motorra is felülhetek, mi lett volna, ha várok még egy kicsit, mi lett volna, ha fenntartom azt a nyomást?”… Aztán szerencsére a Hondánál megértettek engem, ahogy azt is, hogy nekik szintén időre van szükségük. De abban a csapatban ott voltak a barátaim, a garázsban meg csodálatosan jó volt a hangulat. Ám akkor még nem volt olyan a motorjuk, amellyel futamokat lehetett volna nyerni. Persze a Hondának a jövőben majd ismét elég jó lesz a motorja, de egy pilótának nincs ennyi ideje.”

„És a Gresinivel kapcsolatban meg tudtam, hogy megvan az [elég jó] motorjuk, egy versenyzőnek pedig ez a legfontosabb – tért át az idei alakulatára. – Ahogy azt is tudtam, hogy nagyon jó maga a csapat is. Ráadásul ez [az átigazolás] lehetőséget adott nekem arra, hogy nyomás nélkül kezdjem el a szezont. Amikor ugyanis egy gyári csapatnál kezded el az idényt, akkor mindig nagy rajtad a nyomás. Ez a szezon meg nem volt megfelelő arra, hogy a nyomással foglalkozzak. Remélem, sőt kívánom, hogy a jövőben újra érzem majd ezt a nyomást, de 2024-ben még nem akartam.”

Ducati: Marc Márquez tökéletes hozzáállást mutatott, ezért lesz ő a gyári csapat versenyzője

Az átigazolása előtt Márquez sokszor kihangsúlyozta, a legfőbb célja, hogy újra megtalálja az örömöt a motorozásban. Erre alapozva megkérdezték tőle, hogy eszerint valóban egy nagyon mély gödörben érezte-e akkor magát. „Akkor lehet visszajutni a csúcsra, ha már a gödörben vagy – kezdte a válaszát. – De ha a gödörben egy csomó sziklával vagy körülvéve – és a sziklák alatt a sérüléseket értem –, akkor hihetetlenül nehéz lesz kimászni onnan. De minden sportoló, akinek már tizenöt éve tart a pályafutása, megtapasztal legalább egy ilyen gödröt.”

„Persze nekem kifejezetten nagy problémáim voltak – tette hozzá. – Az elmúlt négy évben eltörtek bordáim és a hüvelykujjaim, elszakadtak szalagjaim, és négyszer kellett megműteni a jobb karomat. Minden harmadik futamon elszenvedtem egy sérülést. Így pedig nagyon nehézzé vált, hogy élvezzem, amit csinálok, hiszen az [a motorozás] rendkívül fájdalmas volt. És ráadásul a jó hírek és eredmények is elmaradtak, amelyekre meg pilótaként szükséged van. De ne felejtsük el, hogy 2013-tól 2019-ig álomszerűen ment a karrierem. Hat [királykategóriás] bajnoki címet nyertem, és abban az évben [2015-ben], amikor elveszítettem a bajnoki harcot, harmadik lettem. Akkoriban szinte csak jó híreket kaptam.”

Marc Márquez kimondta, szerinte minimum be fogja érni Rossi vb-címeinek számát