Álex Rins elárulta, csak a bejelentés délelőttjén írta alá a szerződéshosszabbítást a Yamahával. A 28 éves motoros úgy véli, jó úton haladnak, de az elektronikán mindenképpen javítaniuk kell.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Álex Rins két évvel meghosszabbította a szerződését a Yamahával, így 2026-ig, vagyis a jelenlegi technikai szabályrendszer végéig marad a hangvillásoknál. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a MotoGP jövő évi mezőnyében már egyik gyári csapatnál sincsen kiadó ülés.
Rins maradása nem érte meglepetésként a sportág közvéleményét, hiszen már korábban voltak olyan értesülések, hogy a Yamaha a Brit Nagydíj hetében jelenti be a megállapodást. Ez így is történt, ám, mint kiderült, ennél sokkal korábban nem tudták volna nyilvánosságra hozni, mivel nem lett volna mit közölni.
„A baleset előtt már megbeszéléseket folytattunk a Yamahával, és ma délelőtt írtam alá a papírt – utalt az asseni bukására a spanyol versenyző a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján. – Japánból azonnal megkaptuk a papírt, és itt, a vendéglátóegységben meg is csináltuk a stábbal. Az biztos, hogy boldog vagyok. Nagyon örülök, hogy továbbra is a Yamahával dolgozhatok. Ők is nagy erőfeszítéseket tesznek, akárcsak én, hogy javítsanak a motoron, hogy újra a csúcson legyünk, hogy újra ott legyünk, ahol megérdemeljük. Még két évig velük dolgozom, fejlesztjük a motort. Már az elején tettünk egy lépést előre a szezon első tesztjéhez képest. Szóval jó úton haladunk.”
Hivatalos: Quartararo után Rins is szerződést hosszabbított a Yamahával
Bár a Hondánál idén is jobban teljesítenek, a Yamaha még mindig nincs kint a gödörből, de főleg a gyártó másik pilótájának, Fabio Quartararónak az esetében jelzésértékű, hogy 2026-ig hosszabbított. Ahogyan arra Rins korábban utalt, hisz a projektben, ugyanakkor tisztában van vele, hogy még bőven van hova fejlődniük.
„Az egyik, amin egyértelműen javítanunk kell, az elektronika – jelentette ki a hatszoros MotoGP-futamgyőztes. – A nyári szünet előtt tettünk egy lépést az aerodinamika terén, most pedig az elektronikával kell előrelépnünk. Leginkább a kipörgésgátlón kell javítanunk. Inkább a rendszeren kell változtatni, mintsem egy konkrét funkción.”
Rins egyelőre nem váltotta meg a világot, hiszen az általa teljesített nyolc forduló alatt mindössze 8 pontot szerzett két-két tizenharmadik és tizenötödik hellyel. Ezzel pedig csupán Luca Marinit előzi meg az összetettben az állandó pilóták közül. Ami a Yamahát illeti, mind gyártói, mind csapatszinten csak a Hondát, illetve a Honda alakulatait múlják felül.