back to top
2024. szeptember 17. 09:49
KezdőlapMotoGPMartín kezdett az élen a gyári Apriliák előtt, Acosta és Marc Márquez...

Martín kezdett az élen a gyári Apriliák előtt, Acosta és Marc Márquez is bukott a hajrában

Jorge Martín zárta az élen a Brit Nagydíj első szabadedzését a MotoGP-ben, megelőzve Maverick Viñalest és Aleix Espargarót. A hajrában előbb Pedro Acosta, majd Marc Márquez esése borzolta a kedélyeket.

A Moto3-é és a Moto2-é után a MotoGP mezőnyének is megkezdődött a Brit Nagydíj hétvégéje az első szabadedzéssel. Bár a retro festéseket csütörtökön bemutatták, de azokat csak a vasárnapi főfutamon fogják használni, így most a megszokott küldőben láttuk a motorokat. Igaz, a Trackhouse így is új festéssel jelentkezett. Közvetlenül a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 21, míg az aszfalt 29 fokos volt.

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

A versenyzők többsége elöl lágy, hátul pedig közepes gumin kezdte a tréninget, egyedül Maverick Viñales, valamint Miguel Oliveira döntött az első közepes mellett. Az első gyorskört Franco Morbidelli futotta meg, a Pramac pilótája 2:03.395 másodperccel kezdett. Azonban jó néhányan gyorsabbnak bizonyultak nála: az élre a két gyári Aprilia állt, miután Viñales 2:01:436-os körének köszönhetően 42 ezreddel felülmúlta Aleix Espargarót.

A második próbálkozások után mindketten javítottak, és ezúttal is az ifjabbik spanyol pilóta vezetett, de 2:00.319-es ideje mindössze egyetlen ezreddel volt jobb csapattársáénál. A két spanyol motoros jól láthatóan más programon volt, hiszen Viñales előnye 776 ezred volt Brad Binder előtt, aki csupán 2 ezreddel múlta felül Jorge Martínt.

Mintegy 10 perc elteltével a két gyári KTM átvette a vezetést, de csak ideiglenesen, hiszen hamarosan Espargaró 1:59.769-cel állt az élre, 9 századdal megelőzve Francesco Bagnaiát, és 519 ezreddel a dél-afrikai versenyzőt. A címvédő aztán tovább javított, de ez csak arra volt elég, hogy 79 ezredre csökkentse a lemaradását, Álex Márquez pedig feljött a harmadik pozícióba.

Bő negyed óra után Enea Bastianini a negyedik helyre taszította a Gresini pilótáját, hiszen 277 ezreddel maradt el Espargaró idejétől. Ezután egy ideig nem változott az élmezőny sorrendje, majd szűk 20 perccel a leintés előtt Martín 3 százados hátrányban feljött a második pozícióba. Sőt, a következő körében 142 ezreddel meg is előzte Espargarót, aki ugyan próbált válaszolni, de csak 5 századdal tudta csökkenteni a különbséget. Néhány pillanattal később Viñales a negyedik helyre jött fel a másik gyári Apriliával.

Bő 15 perccel a vége előtt Marc Márquez is megérkezett az élmezőnybe, és az ötödik legjobb időt motorozta, 306 ezreddel elmaradva Martíntól. Néhány perc elteltével Fabio Di Giannantonio közel került hozzá, de nem előzte meg, hiszen 9 ezreddel lassabb volt a nyolcszoros világbajnoknál. Legalábbis elsőre, hiszen a következő körében tovább gyorsult, és 203 ezredes hátránnyal a harmadik pozícióban találta magát. Pedro Acosta a nyolcadik helyre zárkózott fel, de a hajrában bemutatta a hétvége első bukását a 6-os kanyarban.

Ezt követően Bastianini jött fel harmadiknak, miután 195 ezreddel maradt el Martíntól. A különbség azonban hamarosan nőtt, hiszen Martín 1:59.509-re módosította a legjobb kört. Jack Miller egészen a harmadik pozícióig jött fel, Marc Márquez pedig szintén javíthatott volna, de elesett.

Az utolsó másodpercekben Martín tovább gyorsult, és 1:59.383-mal zárt, 9 századdal megelőzve a már a leintés után a második helyre felzárkózó Viñalest, valamint Espargarót. Miller így negyedik lett, mögé pedig Morbidelli jött fel. Az olasz pilóta után Bastianini, Di Giannantonio, Bagnaia, Fabio Quartararo és Marc Márquez lett az első tíz sorrendje. A Yamaha motorosa akár ennél is előkelőbb helyen végezhetett volna, de Miller feltartotta őt.

A MotoGP első silverstone-i szabadedzésének végeredménye