back to top
2024. november 21. 17:13
KezdőlapMotoGPNem csak a külsejével, a pályán nyújtott teljesítményével is Rossit idézte meg...

Nem csak a külsejével, a pályán nyújtott teljesítményével is Rossit idézte meg Di Giannantonio?

Fabio Di Giannantonio büszkén viselte a Valentino Rossit megidéző színeket a Brit Nagydíjon, amikor pedig felvetették neki, hogy a vezetési stílusa is a kilencszeres világbajnokéra emlékeztetett, egyenesen libabőrössé vált. A VR46 versenyzője elárulta, mit akart jelezni a kézmozdulatával Álex Márqueznek.

Különleges futam volt a vasárnapi Brit Nagydíj, hiszen a gyorsaságimotoros-világbajnokság létrejöttének hetvenötödik évfordulója alkalmából minden csapat különleges festésű motorral rukkolt elő. Az istállók más-más szempontok mentén választottak külsőt, de akadt olyan alakulat, ahol igencsak adta magát, hogy kit idézzenek meg.

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

A VR46 mindenképpen ilyen volt, hiszen a csapat alapítója, illetve tulajdonosa Valentino Rossi, a modern korszak legeredményesebb és minden idők messze legnépszerűbb és legismertebb versenyzője. A motor a kilencszeres világbajnok 2018-as versenygépére emlékeztetett, legalábbis ami a színösszeállítását illeti, de Fabio Di Giannantonio más módon is tisztelegni akart előtte.

„Nagyon különleges volt – nyilatkozta a leintés után. – Amikor először láttam a motort, még a hétvége előtt, azt mondtam, hogy ez elképesztő. Aztán megpillantottam élőben, és egyszerűen fantasztikus volt, a felszereléssel együtt. A magam részéről egy különleges sisakot is szerettem volna Vale tiszteletére. Idén hatalmas lehetőséget adtak nekem. Meg akartam köszönni Valénak és a csapatnak. Büszke pillanat volt számomra, hogy ezt a sisakot és ezeket a színeket viselhettem. Megpróbáltam mindent beleadni, hogy az élen legyek ezzel a festéssel. Jó munkát végeztünk.”

A 25 éves pilótának nem volt könnyű dolga, mivel az időmérőn csak a tizedik helyet szerezte meg. Azonban jól rajtolt, és végül Aleix Espargarót is megelőzte, így az ötödik helyen ért célba. A verseny alatt többen is Rossiéhoz hasonlították a vezetési stílusát, ami természetesen rendkívül boldoggá tette, amikor közölték vele.

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

„Hű, ettől libabőrös lettem – jelentette ki, bár tudja, hogy az eredményeket tekintve messze van tőle. – Az biztos, hogy sokkal kevesebb győzelmem és dobogós helyezésem van. Nagyon megtisztelő, hogy valaki ezt mondta. Mindent beleadtam, a csapatomért és az általunk viselt festésért. Büszke vagyok, hogy valaki ezt mondta a futamomról, köszönöm!”

Bár aligha erre gondoltak, de a Rossi-párhuzam abban is megállja a helyét, hogy Di Giannantonio egy Márquezzel vívott körökön át tartó párharcot, és egy ponton hevesen gesztikulálva jelezte ellenfelének elégedetlenségét. Egészen konkrétan Álex Márquezzel előzgették egymást oda-vissza, az erről készült videóhoz mellékelt bejegyzésében pedig még a MotoGP közösségi oldalán is „majdnem összekeverték” főnökével. Az olasz motoros elmondta, mire utalt a kézmozdulatával.

„Sokkal lassabb volt – fogalmazott. – Gyorsan akartam előzni, hogy csökkentsem a lemaradást az előttem lévő srácokkal szemben. Végrehajtottam egy előzést, ő pedig visszaelőzött. Sok időt vesztettünk a csatában, majdnem két másodpercet. Kár érte, mert megvolt a tempóm, hogy odaérjek Marc [Márquezhez], Aleixhez és talán Pecco [Bagnaiához]. A kézmozdulat azt jelentette, hogy »gyerünk már, működjünk együtt, hogy előrébb jussunk, ne csináljunk hülyeségeket!«.”

Hogy mi lett volna, ha nem tartják fel, azt már soha nem fogjuk megtudni, mindenesetre a többi tavalyi Ducatit vezető pilótához hasonlóan Di Giannantonio sem tudott beleszólni a gyári motort hajtó márkatársak harcába. Marc Márquez szerint az idei motorok többet tudnak kihozni a Michelin új abroncsaiból, amivel az egyszeres MotoGP-futamgyőztes is egyetért. „Egész évben ez volt a helyzet – felelte az erre vonatkozó kérdésre. –Ezzel a motorral nehéz szűken venni a kanyarokat. Az új gumival ez nekünk még rosszabb. A GP24-es profitál az új abroncsokból. Ez a különbség a GP23-as és a GP24-es között.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után