Brad Binder elárulta, közvetlenül a Brit Nagydíj rajtja előtt már érezte, hogy baj lesz az elindulásnál. A korábban szintén a MotoGP-ben versenyző Michael Laverty elmondta, annyi történt, hogy elfelejtették kikapcsolni az üzemanyag-takarékos üzemmódot.
Viszonylag optimistán várhatta Brad Binder a Brit Nagydíj rajtját, hiszen az időmérőn a hatodik helyet szerezte meg, és a sprinten is viszonylag jó tempót produkált. Ehhez képest már az elrugaszkodás pillanatában tudhatta, hogy a verseny érdemi része azelőtt véget ért számára, hogy egyáltalán elkezdődött volna.
A gyári KTM pilótája ugyanis sokkal lassabban jött el a többieknél, és folyamatosan vesztette a pozíciókat, mígnem aztán nagyon hamar feladta a versenyt. „Nincs sok mondanivalóm – nyilatkozta. – Eljutottam a rajtig. Amikor felengedtem, volt egy kis probléma a kuplunggal, és nem tudtam elindulni. Szóval igen, itt vége is volt a történetnek.”
Binder aztán mindent megtett, hogy mentse a menthetőt, de egyszerűen nem tudta működésre bírni a kuplungot. „Sajnos beragadt – fogalmazott. – Elkezdett csúszkálni, amikor megpróbáltam elindulni. Próbáltam elérni, hogy engedjen fel, de nem akart. Megpróbáltam visszamenni a bokszba, hogy motort cseréljek, de nem sikerült.”
A dél-afrikai motoros azt is elmondta, hogy előzetesen semmilyen problémát nem érzett, de közvetlenül a rajt előtt már sejtette, hogy valami nincs rendben. Onnantól kezdve pedig már csak azért imádkozhatott, hogy senki ne menjen neki hátulról, vagy ha mégis, akkor olyan pozíciót vegyen fel, amellyel jó eséllyel elkerülhető a sérülés.
Here's what happened to @BradBinder_33 👇
Great work from everyone to avoid the South African! 👏#BritishGP 🇬🇧 | #MotoGP75 pic.twitter.com/Kjd5hvw1Ho
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 4, 2024
„Minden rendben volt – idézte fel. – A rajtrácsra menet nagyon küzdöttem, hogy üresbe tegyem. Azt gondoltam, hogy »a francba!«. Utána volt már elképzelésem, hogy mi fog következni. Igyekeztem a lehető legjobban lent maradni, és felemelni a kezem, ha esetleg valaki eltalálna, így jobban fel tudtam rá készülni. Szerencsém volt, hogy senki nem tette meg.”
A korábban szintén a MotoGP-ben versenyző, jelenleg a TNT Sports szakértőjeként dolgozó Michael Laverty kijelentette, egyszerűen annyi történt, hogy elfelejtették kikapcsolni az üzemanyag-takarékos üzemmódot, vagyis egy teljesen elkerülhető hibáról volt szó. Pedig előtte keményen dolgoztak a sikeres szereplésért.
„Délelőtt mindent a feje tetejére állítottunk. Teljesen más dolgokat tettünk be, amelyeket már régen nem használtunk, és a közepes gumin gyors voltam. Rendkívül keményen dolgoztunk az abroncsainkon, próbáltuk megfutni a köridőt, mert nagyon sok a kipörgés. Szóval magas volt a gumikopás. Nehéz lett volna jó állapotban végigcsinálni a versenytávot.”