Maverick Viñalesnek nem sikerült kimondottan jól a Brit Nagydíj hétvégéje. Az Aprilia pilótája elárulta, hogy megint hirtelen tapadásvesztéssel küszködött. Viñales azt azonban nem gondolja, hogy a gumik okoznák ezt a problémájukat.
Az Aprilia pilótái közül még mindig Maverick Viñales foglalja el a legelőkelőbb – az ötödik – pozíciót a tabellán. A Brit Nagydíj hétvégéjén viszont nem ő, hanem Aleix Espargaró vitte a prímet a noaleiek versenyzői közül. A szezon végén visszavonuló Espargaró ugyanis megszerezte a pole pozíciót, majd a sprintről egy harmadik, a főfutamról egy hatodik hellyel távozott. Vele ellentétben Viñales nem tudott az élmezőny közelébe kerülni, hiszen szombaton nyolcadikként, vasárnap pedig csak tizenharmadikként zárt.
Viñales úgy látja, nem a beállítások különbsége, hanem ennél jóval nagyobb problémák miatt maradt le a csapattársa mögött. „Alapvetően a motorok ugyanolyanok voltak, a beállítások nem igazán tértek el egymástól. Viszont Aleix már Silverstone-ban is az aerodinamikai csomag legújabb verzióját használta, de az nekem nem vált be” – árulta el.
„Szerintem mostanában úgy tűnik, mintha egyre hátrébb szorulnánk – állapította meg Viñales. – Már négy egymást követő versenyen csúszott ki az ellenőrzésünk alól a gumikopás. A sprinten a lágy hátsó gumival nem volt olyan rossz a helyzet, hiszem szombaton még támadni is tudtam. Azonban a főfutamon a közepes gumikkal hat kör után véget ért nekem a verseny. Eltűnt a korábbi teljesítményem, és teljesen összeomlottam. A köreim hirtelen két másodperccel lassabbak lettek, és nem tudtam mit tenni, hogy ez megváltozzon – végig a határon motoroztam, mint mindig.”
„Azt nem mondanám, hogy az ellenfeleink tettek meg előre egy lépést – jegyezte meg. – Úgy gondolom, hogy bár pillanatnyilag nagyon magas az élmezőny tempója, de állandó. Mi viszont egyre jobban lemaradunk tőlük. Sajnos azt nem tudom, hogy mi lehet ennek az oka, de az ellenőrizetlen tapadásvesztés mindenképpen magyarázatra szorul. Jó lenne, ha a gyártó megállna, és időt szánna arra, hogy részletesen kielemezze ezt.”
Grafikai Kánaánt és tudatos küzdelmet hozott a hétvége – a MotoGP Silverstone-ban vendégeskedett
Mint minden tapadással kapcsolatos problémánál, az Aprilia esetében is felmerült, hogy a gumik állhatnak annak a hátterében. Viñales viszont nem hiszi, hogy a Michelin lenne a hibás. „Ha a gumik hibásak lennének, akkor a probléma mindig fennállna – magyarázta a spanyol pilóta. – De az tény, hogy a tempónk megvan, hiszen az első körökben tudom tartani a többiekkel a lépést, sőt még támadni is tudok. Tehát más dolognak kell lennie a [probléma] okának. Nagyon frusztráló, mivel jelenleg így mi magunk korlátozzuk, hogy mire vagyunk képesek.”