Massimo Rivola elárulta, a főversenyek második felében rendszeresen szenvednek a gumikopással, és ahhoz, hogy ezt megoldják, a Q1-es szereplést is meg kell kockáztatniuk. Az Aprilia Racing vezérigazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy tavaly óta mennyit javult a tempójuk, de a Ducati még többet lépett előre.
Remekül kezdte az Aprilia a MotoGP 2024-es idényét. Az első három hétvégén Maverick Viñales két sprint- és egy főfutamgyőzelmet aratott, ráadásul Austinban a pole pozíciót is megszerezte, vagyis mindent vitt. Az időmérős szereplésekkel azóta sincs gond, hiszen Francia Nagydíj óta minden hétvégén legalább egy noalei motor ott volt az első sorban.
A sprintfutamokon szintén jól szerepelnek: ezen a hat hétvégén csupán egyszer, Mugellóban fordult elő, hogy egyik motorjuk sem zárt az első háromban. A főversenyeken viszont már más a helyzet, hiszen a táv második felében rendre visszaesnek. Ez történt legutóbb Aleix Espargaróval is, aki a pole pozícióból indulva hatodikként végzett a Brit Nagydíjon.
Az Aprilia fontos újítással érkezett meg Silverstone-ba, de a nagy problémájukat ez sem oldja meg
„Amióta visszatértünk Európába, mindig van egy Aprilia a rajtrács első sorában – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója az olasz Sky-nak, bár Jerezben ez nem volt igaz. – Az RS-GP pedig elég jól megvédi ezeket a sprinteken, de a hosszú versenyeken, féltávtól kezdve nem vagyunk elég versenyképesek. Van egy teljesítménymenedzselési probléma, amely a gumikopáshoz köthető. Erre mindenképpen koncentrálnunk kell, talán a hétvégi tervezés során is, még azt is megkockáztatva, hogy néha szerepelnünk kell a Q1-ben.”
Mindez azt jelenti, hogy az Aprilia péntekenként az eddigiekhez képest eltolja az egyensúlyt a futamokra, főleg a főversenyre történő felkészülés felé, és kevésbé megy rá az egykörös tempóra. Ennek pedig az a kockázata, hogy aznap nem jutnak be a Q2-be, és az időmérő első szakaszában kénytelenek kezdeni, amely, ahogyan azt a pilóták rendre elmondják, elég nagy lutri.
„Valószínűleg több információt kell gyűjtenünk péntekenként – fogalmazott az olasz szakember. – Amikor a nagydíj elején kimegyünk a pályára, rögtön gyorsak vagyunk, de hajlamosak vagyunk [szenvedni], leginkább az abronccsal kapcsolatos probléma miatt. Úgy vélem, inkább beállításbeli, mechanikai és elektronikai [gondunk] van. Emellett az is, ahogyan menedzseljük a hétvégét. Talán meg kell próbálnunk tovább hajtani a gumit a kopás tekintetében, meg kell találnunk azokat a részleteket, amelyek a különbséget jelentik.”
Ezzel együtt az Aprilia fejlődése kétségbevonhatatlan, legalábbis ami az abszolút tempót illeti. Ezt jól mutatja, hogy Espargaró szűk 39 másodperccel gyorsabban tette meg a Brit Nagydíj távját, mint tavaly. A probléma csak az, hogy amíg 2023-ban ő nyerte a futamot, addig most 9,514 másodperccel elmaradt Enea Bastianini győztes idejétől.
„Negyven másodperccel gyorsabbak voltunk, mint tavaly, ami egy örökkévalóság, de tíz másodperccel maradtunk el a győztestől – jelentette ki Rivola. – Igaz, hogy csak két és fél másodperccel voltunk Pecco Bagnaia mögött, de ez olyan pálya, ahol az Aprilia mindig is gyors volt. Ezt csak az összteljesítményt tekintve mutattuk meg. Valamit rosszul csinálunk. Vagy inkább a Ducati csinál valamit különösen jól, főleg azóta, hogy visszatértünk az európai pályákon történő versenyzéshez. Tudom, hogy a montmelói tesztből profitáltak: ez egy alacsony tapadású pálya, és tettek egy előrelépést. Jól csinálták.”
Grafikai Kánaánt és tudatos küzdelmet hozott a hétvége – a MotoGP Silverstone-ban vendégeskedett