Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója elmagyarázta, hogy miért csökkentik a gyári motorjaik számát. Francesco Bagnaia úgy látja, hogy ez hátrányt fog nekik jelenteni, mivel kevesebb adatot tudnak majd gyűjteni.
Jelentős változások állnak be jövőre a Ducati háza táján. A Pramac már a Yamaha ügyfele lesz, így nyolc helyett csak hat Desmosedici lesz a mezőnyben. Ráadásul költségcsökkentés miatt azok közül nem négy, hanem csak három lesz az aktuális legfrissebb motor. A rangsorban előrelépő VR46 ugyanis már csak egy gyári gépet fog kapni. A döntést a bejelentése után azonnal kritizálni kezdték, ám Gigi Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója nemrég megvédte azt.
A VR46-nál nem értenek egyet a Ducati döntésével, egy helyett kettő gyári motort akarnak
„Végül tényleg csökkenteni fogjuk a gyári motorjaink számát, mivel nyolcról hat motorra váltunk, és ebben az esetben nekünk az a legjobb kompromisszum, hogy három-három motort indítunk, tehát három gyárit és három tavalyit – magyarázta Dall’Igna. – Ez a legjobb kompromisszum nekünk. És szerintem ez egyben azért is fontos, mert részben amiatt vannak szatellitcsapataink, hogy a versenyzőinket valahol fejleszteni tudjuk. És az új versenyzőknek, az újoncoknak nincs feltétlenül szüksége gyári motorra, mivel a gyári motor nagyobb nyomást és több elvárást is jelent. Szóval néha jobb az előző évi motorral kezdeni.”
A Ducati döntése nyomán az a furcsa helyzet fog jövőre előállni, hogy hiába lesz a bolognaiaknak mindenkinél több motorja, legfrissebb gépből nekik lesz a legkevesebb a rajtrácson. A Honda korábban is ilyeneket adott azt LCR-nek, az Aprilia a Brit Nagydíj óta már szintén négy gyári motorral rendelkezik. A bejelentések alapján pedig jövőre már a KTM-nél és a Yamahánál is ez lesz a helyzet.
Amikor felvetették neki, Dall’Igna elárulta, hogy ez azért zavarja őket. „Nem vagyunk nyugodtak – jegyezte meg. – Persze szeretnénk nyerni, és így mindent meg kell tennünk, hogy megpróbáljuk megtartani a motorban rejlő potenciált. De azt nem hiszem, hogy a négy gyári motor annyira fontos lenne a gyári versenyzőink teljesítménye szempontjából. Még a tavalyi motort is tudjuk fejleszteni, ha rájövünk, mit kell tennünk, hogy javítani tudjunk rajta.”
Álex Márquez szabadságra küldené a Ducati sikerkovácsát, pedig ő neki is szeretne segíteni
A Ducatival az előző két egyéni MotoGP-bajnoki címet begyűjtő Francesco Bagnaia még inkább aggódik a gyári motorjaik számának csökkenése miatt. „Nem jelent hatalmas különbséget, nem jelent óriási hátrányt, de a négy motor jobb, mint a három – nyilatkozta Bagnaia. – Négy motorral több adatot tudsz gyűjteni, és így több dologra jöhetsz rá. Szóval szerintem [a három gyári motor] jobb lenne, de nem én vagyok az, aki meghozza az ilyen döntéseket. Azért is jobb négy gyári motort [futtatni], mert úgy a teszteken mind a négy versenyzőnek tudsz adni valamit, amit kipróbálhat, így pedig több munkát lehet elvégezni. Szóval szerintem jobb lenne négy [gyári] motorral nekivágni a következő szezonnak.”