Carlos Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója kijelentette, a korábbi állításokkal ellentétben a sorozat vezetése ragaszkodik a mezőny jelenlegi méretéhez. Mindez azt jelenti, hogy a BMW-nek vagy egy másik márkának egy már meglévő csapaton vagy extrém esetben gyártón keresztül vezethet az útja a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájába.
2022-ig tizenkét csapat huszonnégy versenyzője alkotta a MotoGP állandó mezőnyét, ám a Suzuki kiszállásával mindez eggyel, illetve kettővel csökkent. Azóta voltak próbálkozások egy új csapat indításával, elsősorban a KTM szeretett volna versenyeztetni egy második szatellitistállót, de a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna ezt nem tette lehetővé számukra.
Akkoriban az volt a kommunikáció, hogy a rajtrácson megüresedett két helyet egy új gyártónak tartják fenn, és ha egy márka növelni akarja ügyfeleinek számát, akkor el kell csábítani az adott csapatot a rivális gyártótól. Mostanra azonban változott a helyzet, Carlos Ezpeleta ugyanis kijelentette, a motorok számát tekintve mindenképpen ragaszkodnak a jelenlegi felálláshoz.
„Egyetértünk abban, hogy a MotoGP víziója továbbra is tizenegy csapatból és huszonkét versenyzőből áll majd – nyilatkozta a Dorna sportigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak. – A tapasztalatok még a Suzuki kivonulása után is azt mutatják, hogy ez a legjobb út. Az a helyzet, hogy már most óriási kincs van a struktúránkban, amit még nem teljesen használtunk ki. A ma aktív huszonkét pilóta mindegyike huszonkét hihetetlenül jó történetet képvisel. Szerintem már most hatalmas kihívás előtt állunk, hogy ezeket a történeteket a lehető legjobban meséljük el. Huszonnégy szereplővel még nagyobb lenne ez a faladat.”
Az utóbbi időszakban felmerült, hogy a BMW legkorábban 2027-ben esetleg csatlakozhat a MotoGP-hez. Azonban a német márka így ezt nem tudja megtenni a lehető legegyszerűbb módon, egy teljesen új csapat elindításával. Bár a MotoGP ebben a kérdésben is inkább a jelenleg meglévő öt gyártót preferálja, de az istállók számával ellentétben ehhez nem ragaszkodnak.
„Végső soron nekünk a tizenegy istálló minősége számít – folytatta Ezpeleta. – Hogy öt vagy hat gyártó biztosítja őket, az már egy másik kérdés. Azonban nem titok, hogy jelenleg öt gyártó a prioritásunk. Ez nem azt jelenti, hogy meg akarjuk akadályozni egy hatodik gyártó beszállását, de azt igen, hogy egy újabb gyártónak a tizenegy csapat egyikével kellene együtt dolgoznia. Tizenegy csapat, huszonkét versenyző, ez fix.”
A BMW-nek vagy egy másik potenciális új gyártónak tehát egy meglévő csapaton keresztül vezet az útja a MotoGP-be. Mindez többféleképpen is megvalósulhat: amennyiben teljesen felvásárolják az alakulatot, indíthatnak gyári csapatot, de szóba jöhet olyan megoldás is, hogy egy istállónak gyári támogatást nyújtanak, ahogyan az 2015 és 2021 között a Gresini és az Aprilia között is történt. Extrém esetben pedig egy mostani gyártó helyét vehetik át, de momentán nincs jele annak, hogy valamelyik márka távozni akarna a királykategóriából.
Hogy van-e összefüggés, azt nem tudni, mindenesetre tény, hogy a jogtulajdonosok álláspontja néhány hónappal azután változott meg, hogy hivatalossá vált a Liberty Media érkezése. Az amerikai vállalat ugyanis a szintén általa birtokolt Forma–1-ben nem szívesen lát új érkezőket, olyannyira, hogy év elején néhol igencsak megmosolyogtató vagy éppen bicskanyitogató érveket felsorakoztatva utasították el az Andretti jelentkezését.