back to top
2024. szeptember 17. 20:55
KezdőlapMotoGPA Viñalest elengedő Aleix Espargaró szerint a Red Bull Ring „a határon...

A Viñalest elengedő Aleix Espargaró szerint a Red Bull Ring „a határon van” a biztonság terén

Aleix Espargaró rémálomnak titulálta az Osztrák Nagydíjat a saját szempontjából, és elárulta, azért engedte el Maverick Viñalest, mert szerinte csapattársa előbb-utóbb amúgy is megelőzte volna őt. A 35 éves motoros éles kritikával illette a spielbergi pályát.

Aleix Espargaró a harmadik helyen ért célba az Osztrák Nagydíj sprintjén, és bár ez Marc Márquez bukása nélkül nem valósult volna meg, így is optimistán várhatta a főfutamot. Azonban, ahogyan az az elmúlt időszakban rendszerint jellemző volt, az Aprilia vasárnap nem nyújtott annyira jó teljesítményt, mint szombaton.

A spanyol versenyző a negyedik helyről rajtolt, ám visszaesett a hatodik pozícióba, miután a Gresini pilótáját ugyan megelőzte, de Enea Bastianini és a két gyári KTM elment mellette. Később Marco Bezzecchivel és a visszazárkózó Márquezzel sem tudott mit kezdeni, csapattársát, Maverick Viñalest pedig egy ponton lényegében elengedte.

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

„A rajt nem volt rossz – nyilatkozta. – Azonban rögtön pozíciót vesztettem Eneával és a KTM-mel szemben. A KTM mögött a hőmérséklet és a guminyomás is nagyon megnőtt. A karbonfékek extrém hőmérsékleten voltak, magasabban, mint valaha. Szinte nem volt első fékem, és a hátsó fékkel próbáltam lassítani a motort. Maverick egyszerűen gyorsabb volt, én pedig tisztán akartam játszani, és rendkívül korán fékeztem. Előbb-utóbb úgyis megelőzött volna.”

Espargaró később sem talált magára, és a hajrában még Franco Morbidelli is maga mögé utasította, így – Jack Miller esésének következtében – kilencedikként intették le, bő 4 és fél másodperccel Viñales mögött. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes elmondta, hogy a Brit Nagydíjjal ellentétben most miért nem tudott legalább úgy-ahogy az élmezőnyben motorozni.

„Nagyon szűk a rendszerünk, kevés mozgástérrel – magyarázta. – Az első gumin mindig nagyobb a nyomás, magasabb a hőmérséklete. Silverstone-ban ezért tudtam a kemény első abroncsot használni, én voltam az egyedüli. Ott hűvös volt, és nem voltak gondjaink, úgyhogy ez előnyt jelentett. Itt teljes mértékben a határon voltunk. Ezen változtatnunk kell. Rendkívül korán kellett fékeznem. Háromszor vagy négyszer mentem rá a zöldre, egy rémálom volt. Délelőtt elég gyors voltam a közepes hátsó gumival, de a futamon semmit nem tudtam csinálni.”

Ami a futam összképét illeti, az biztos, hogy nem ez volt az év versenye. Bár nem volt annyira eseménytelen, mint a tavalyi, de ez elsősorban a rajtját elrontó, majd visszazárkózó Márqueznek, illetve kisebb mértékben Bezzecchinek volt köszönhető. Espargaró szerint mindez a pálya jellegének tudható be, ráadásul szerinte más téren is vannak problémák.

„Itt semmit nem tudunk tenni – jelentette ki. – Ha az ember le van maradva, nem tud felzárkózni, Itt nincs olyan szakasz, ahol fel lehet zárkózni, amely »folyatós«. Rendre csak »stop-and-go« van, és az ember soha nem kerül közel az ellenfeleihez. Szerintem ez a pálya a határon van a biztonság szempontjából. A show egy másik kérdés, [a nézőknek] sem szórakoztató.”

Így áll a MotoGP-tabella az Osztrák Nagydíj után