back to top
2024. november 24. 03:21
KezdőlapMotoGPMiller az esése után megmutatta, hogy a szezonbeli legerősebb eredményét dobta el

Miller az esése után megmutatta, hogy a szezonbeli legerősebb eredményét dobta el

Jack Miller elárulta, az Osztrák Nagydíj elején próbálta óvni a hátsó gumiját, aztán viszont még féltáv előtt elesett. A futam hátralévő részében azonban megmutatta, hogy az egész idényt figyelembe véve most volt a legversenyképesebb.

Jack Miller az ötödik helyre kvalifikálta magát az Osztrák Nagydíj időmérőjén, vagyis bízhatott egy jó eredményben. A sprinten aztán csak Enea Bastianini előzte meg, de Marc Márquez bukásának következtében ugyanebben a pozícióban ért célba. Az ausztrál motoros esetében viszont általában a főfutamok szoktak problémát jelenteni.

Ami a vasárnapi viadalt illeti, Miller a rajt után feljött a negyedik helyre, és bár később csapattársa, Brad Binder, majd Marco Bezzecchi is megelőzte, a hatodik pozíciót tudta tartani Márquezzel szemben, és elmondása szerint azt sem érezte, amikor a nyolcszoros világbajnok a könyökével hozzáért a hátsó gumijához. A 29 éves pilóta időközben próbált spórolni a gumival, de végül hiába.

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

„Nem úgy alakult a nap, ahogyan szerettük volna – nyilatkozta. – Jobban rajtoltam, és az elején óvtam a motort, feláldoztam egy kis [időt], de jól éreztem magam. Elég lágy volt a motorom, különösen a hármas és az ötös kanyarban. Egyszerűen igyekeztem kímélni a hátsó abroncs jobb oldalát. Szóval kicsit jojóztam, de próbáltam harcban maradni, és a hosszú távra játszani. Végül azonban nem sikerült.”

Miller ugyanis a 11. körben elesett a 2-es sikánban. „Kicsit agresszívan mentem be, a [motor] eleje elkezdett pattogni, és ennyi volt – idézte fel a bukást. – Azonban fel tudtam állítani, visszaültem, és elindultam. Nem adtam fel, és a végéig nyomtam. Bárcsak fent maradtunk volna, a verseny végén nagyon erősnek éreztem magam.”

Ezek pedig nem csupán üres szavak, ugyanis az adatok bizonyítják, hogy Miller kifejezetten jó eredményt dobott el. A négyszeres MotoGP-futamgyőztest tizenkilencedikként intették le, de ha az idejéből levonjuk azt a 20 másodpercet, amennyit a bukással hozzávetőlegesen veszített, akkor nagyjából a hetedik helyen célba érő Maverick Viñales környékén fejezte volna be a futamot. Arról nem is beszélve, hogy ki tudja, mennyit jelentett a motor sérülése.

„Nagyon jól viselkedett a motor, figyelembe véve, hogy a kormány elhajlott, néhány szárny letört meg miegymás – fogalmazott. – A gumi viszont nagyon jó állapotban volt, és az utolsó hat körben a miénk volt az egyik leggyorsabb motor a pályán. Szóval van bennem »mi lett volna, ha…« érzés, de ezzel együtt jó volt újra versenyképesnek lenni a hétvégén. Ez nagy löketet adott az önbizalmamnak.”

Miller tehát legrosszabb esetben is nyolcadik lett volna, de valószínű, hogy minimum hetedikként látta volna meg a kockás zászlót. Ez pedig a legerősebb vasárnapi teljesítménye lett volna: statisztikailag nem a legjobb, hiszen Portimãóban ötödik lett, de akkor Francesco Bagnaia és Márquez ütközéséből, valamint Viñales technikai hibájából is profitált.

Így áll a MotoGP-tabella az Osztrák Nagydíj után