back to top
2024. szeptember 17. 21:02
KezdőlapMotoGPLelkesen érkezett, szorongással távozik Ausztriából Acosta, aki egyvalamihez „nem elég tökös”

Lelkesen érkezett, szorongással távozik Ausztriából Acosta, aki egyvalamihez „nem elég tökös”

Pedro Acosta kijelentette, számos nem várt problémával szembesült az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, de a pillanat hevében nem szeretne meggondolatlanul cselekedni. A GasGas újonca nem akarta kimondani, hogy a motor rossz, és bízik benne, hogy a misanói teszt után okosabbak lesznek.

Pedro Acosta a kisebb kategóriákban viszonylag sikeresnek számított a a Red Bull Ringen: a Moto3-ban futamgyőzelemig, a Moto2-ben második helyig jutott, és a negyediknél rosszabb pozícióban egyszer sem zárt. Ehhez képest az Osztrák Nagydíj idei hétvégéje maga volt a rémálom a 20 éves pilóta számára.

Már a pénteki nap rosszul alakult, hiszen háromszor is elesett, az egyik ráadásul kifejezetten ijesztő volt. Szerencsére ezeket ép bőrrel megúszta, de a Q2-be nem jutott be, ahogyan másnap sem, hiszen csak negyedik lett az időmérő első szakaszában. A sprinten aztán tizedik, míg a főfutamon csupán tizenharmadik lett: utóbbi holtversenyben a legrosszabb vasárnapi eredménye a befejezett viadalok közül, de Montmelóban ezt egy bukással együtt érte el.

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

„Lelkesen érkeztünk, és szorongással távozom azzal kapcsolatban, hogy miként szabaduljunk meg ettől – nyilatkozta Acosta. – Nehéz bármit is mondani. Sok olyan probléma volt, amelyre nem számítottam. Továbbra sem értem, hogy ezek a gondok miért jöttek elő, hideg fejjel át kell gondolnom. A héten Misanóban leszek a tesztcsapattal, megnézzük, mit tesztelnek, és nyugodtan ki fogjuk elemezni. A pillanat hevében semmit nem akarok tenni. Ahogyan mondani szokás, dühből ne hozzunk döntéseket, és ne ígérjünk semmit, amikor boldogok vagyunk.”

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a héten több gyártó is tesztel az olaszországi pályán, ahol hamarosan két fordulót is rendeznek. A Yamaha és a gyári Honda az állandó versenyzőikkel lesznek ott, a KTM viszont ezt a koncessziós szabályok értelmében nem teheti meg, így a mattighofeniek Dani Pedrosát ültetik fel a motorra.

„Érdekes három nap lesz, meglátjuk, hogy megérjük-e, miért történt mindez, és hogyan kerülhetjük el – fogalmazott Acosta. – Először is meg kell értenem, hogy mi és miért történt, mert meg akarom érteni. Nem tudom, hogyan mondjam vagy magyarázzam el, mert még én sem értem. Mondjuk azt, hogy a tesztcsapat elég jó útmutatót ad. Most az év legjobb pálya melletti trénere volt velünk Dani személyében, és az általa mondottak közül elég sok minden jól működött az én esetemben. Mivel a misanói teszten csak Dani lesz, szerintem kicsit jobban meg tudom majd nézni, milyen irányba mennek, és más dolgokat is megértek, különösen azt, ami itt, ezen a hétvégén történt velem. Az ember a nehéz pillanatokból is kimászik.”

A GasGas versenyzőihez képest a gyári KTM pilótái valamivel biztatóbb teljesítményt nyújtottak. A szabadkártyával szereplő Pol Espargaró tizenegyedik lett, Jack Miller a bukásáig maga mögött tartotta Marc Márquezt, míg Brad Binder ötödikként zárt. Igaz, még utóbbi is 18,620 másodpercet kapott a futamgyőztes Francesco Bagnaiától. Acosta ugyanakkor nem akarta kerek-perec kijelenteni, hogy az RC16-ossal komoly gondok vannak.

„Nem tudom úgy kimondani, ahogyan ki szoktam mondani a dolgokat. – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Nem vagyok elég tökös ahhoz, hogy kijelentsem, a motor rossz. Apróságok hiányoznak, amelyeket össze kell raknunk. Összességében küszködünk, még az ötödikként végző Brad Bindernek is tizennyolc másodperc volt a lemaradása. Azt megértem, hogy az ötödik és a tizenharmadik között tizenkét [valójában 15,116 – a szerk.] másodperc van, de az első és az ötödik közötti tizennyolc másodperc óriási különbség. Nagyon is meg kell értenünk, hogy mi történik. Azért magamat hibáztatom, hogy nem jutottam be a Q2-be, ha ez sikerült volna, most nem ilyen arccal lennék itt, hanem pezsgővel és virággal várnék mindenkit.”

Így áll a MotoGP-tabella az Osztrák Nagydíj után