back to top
2024. szeptember 19. 03:09
KezdőlapMotoGPAcostának egyvalamit meg kell értenie márkatársa szerint

Acostának egyvalamit meg kell értenie márkatársa szerint

Pol Espargaró kijelentette, jobb tempóra számított saját magától, illetve a motorjától az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, mivel korábban gyorsabb volt a teszteken. A mattighofeniek tesztpilótája szerint Pedro Acostának meg kell értenie, hogy a MotoGP-ben nem mindig a legjobb nyer.

Pol Espargaró az idei évben másodszor kapott lehetőséget szabadkártyás versenyzőként az Osztrák Nagydíjon. A KTM tesztpilótája kifejezetten biztatóan kezdte a hétvégét a látványos újításokkal felszerelt motoron, ám pénteken technikai hiba miatt nem tudta beverekedni magát a legjobb tízbe. Másnap ez sikerült neki, de a Q2-ben elesett, így csak a tizedik pozíciót szerezte meg az időmérőn.

A sprintet végül Marc Márquez bukásának köszönhetően kilencedikként zárta, másnap viszont ugyan szintén pontot szerzett, de nem tudta megismételni ezt a teljesítményét. A 33 éves motoros Jack Miller esése után a tizedik helyen haladt, de a hajrában Álex Márquez elment mellette, Miguel Oliveirával szemben viszont ő kerekedett felül, így tizenegyedikként látta meg a kockás zászlót.

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

Arra nem számítottam, hogy gyorsabb leszek: a teszten nincs feszültség, [nem gumizza fel a pályát] a Pirelli és a Michelin, és az embert nem veszik körül más versenyzők – nyilatkozta Espargaró, de azért éreztette, hogy ennél többre számított. – Lassabbak voltunk a vártnál. Minden információ jó arra, hogy fejlődjünk, és megértsük az okát annak, ami történik. Most volt néhány dolog, ami kedvezett nekünk, de a pozitívumokat kell megragadnunk.”

Bár a Ducati ellen esélyük sem volt, a gyártók között mind a vasárnapot, mind a teljes hétvégét figyelembe véve a KTM gyűjtötte be a második legtöbb pontot, hiszen a sprinten Miller, a főversenyen pedig Brad Binder ért be az ötödik pozícióban. A hátrányuk ugyanakkor óriási volt a versenyt megnyerő Francesco Bagnaiához képest, de Espargaró felhívta a figyelmet arra, hogy a bolognaiakon kívül mindenki nehéz hétvégén van túl.

Az első, Ducatitól eltérő motor egy KTM volt nagy lemaradással, de nem mi vagyunk az utolsók – hangsúlyozta. – Itt mindannyian szenvedtünk, de a KTM-ek a legkevésbé. Nagyon vártuk [a hétvégét], de a Ducati ellen rendkívül nehéz felvenni a harcot, nagy fölényben vannak. Most küszködünk, mivel ötven százalékkal kevesebb motorunk van a pályán hozzájuk képest. Jövőre viszont ez változik, mivel elvesztettek egy csapatot és egy nagyon gyors versenyzőt.”

A gyári KTM-ekkel ellentétben ezúttal mindkét GasGas gyenge hétvégét produkált. Mindez persze csak Pedro Acosta esetében számít meglepetésnek: a 20 éves újonc a leintés után ugyan visszafogta magát, de így is kifejezte elégedetlenségét. Espargaró úgy véli, honfitársának bizonyos értelemben változtatnia kell a hozzáállásán.

Lelkesen érkezett, szorongással távozik Ausztriából Acosta, aki egyvalamihez „nem elég tökös”

Pedrónak meg kell értenie, hogy nem mindig a legjobb nyer, ez nem olyan, mint a tenisz vagy a futball – jelentette ki. – Más dolgok kellenek a győzelemhez, amelyek most nincsenek meg neki, de a tehetségéből és a korából adódóan van esélye [megszerezni]. Azon dolgozunk, hogy utolérjük a Ducatit, tovább kell dolgoznunk, neki pedig bíznia kell a projektben, és ki kell várnia, hogy javuljon.”

Persze ettől még Espargaró sem volt maradéktalanul elégedett a motorral, pláne a már korábban említett teszt, illetve az ott mutatott tempó ismeretében. A nyolcszoros MotoGP-dobogós úgy véli, ha az Osztrák Nagydíj hétvégéjén is ezt a sebességet hozzák, akkor sokkal közelebb lettek volna a Ducatihoz, ezzel együtt optimista a fejlesztések hatékonyságát illetően.

Jobbra számítottam, ugyanazt érzem, mint Pedro – fogalmazott. – A teszten nagyon gyors voltam mind egy körön, mind a versenytempót tekintve, egy másodperccel gyorsabb voltam. Ezzel négy másodperccel a győztes mögött végeztünk volna. Mindez sok gondolkodnivalót ad nekünk. Új motort hoztunk, és láttuk az erősségeit, valamint a gyengeségeit. Közel vagyunk ahhoz, hogy jobb legyen a motorunk.”

Így áll a MotoGP-tabella az Osztrák Nagydíj után