Michael van der Mark szerint a fékezési technikája miatt esik kimondottan keveset Toprak Razgatlıoğlu, akit a paddock legjobb versenyzőjének tart.
Nagyszerű szezont fut eddig Toprak Razgatlıoğlu. A török pilóta idénre átigazolt a Yamahától a BMW-hez, és az M1000RR-rel a második asseni futamtól kezdve sorozatban tizenhárom győzelmet aratott. Ezzel az új rekord felállítása mellett természetesen az összetettben is ellépett az üldözőitől. Ám a csapattársának, Michael van der Marknak (akivel jövőre is együtt fognak dolgozni) nem kerekedett el emiatt a szeme.
„Sokan meglepődnek azon, hogy Toprak most mennyire dominál – mondta van der Mark a racesport.nl-nek. – De ha visszaemlékszünk, hogy tavaly mennyire gyors volt a Yamahával, és mégis mennyire megelőzte Álvaro Bautista, akkor egyértelmű, hogy akkor is kiemelkedő volt. A barcelonai vagy portimãói futamokon [Bautista] minden egyes körben megelőzte az egyenesben, amit egy bizonyos ponton túl már alig lehetett nézni. Most viszont olyan eszközök állnak a rendelkezésére, amelyek korábban hiányoztak neki – és ez az, amit [a BMW-vel] meg tud csinálni. Ha ez korábban is meglett volna neki, akkor mostanra már több mint egy világbajnoki címe lenne.”
Razgatlıoğlu nem érti, mi tette tönkre Bautistát, de várja vissza, mivel nagyon szeret vele küzdeni
Razgatlıoğlu sikeréhez biztosan hozzájárul, hogy az átlagnál jóval kevesebbszer kerül a földre. Tavaly egészen konkrétan ő esett a legkevesebbszer a mezőnyből, pontosan kétszer (rajta kívül Isaac Viñales is itt állt meg, de ő nem vett részt az összes fordulóban). Az akkori bajnoki ellenfelei közül Bautista tíz, Jonathan Rea kilenc bukásig jutott. Ezt pedig van der Mark – aki maga is kilencszer esett el az előző szezonban – nagyon fontosnak tartja.
„Az elmúlt években alig lehetett őt hibázni látni, idén pedig még egyet sem hibázott – emlékeztetett van der Mark. – Véleményem szerint ebben a paddockban most messze ő a legjobb versenyző. Kívülről látva nagyon egyedinek tűnhet a vezetési stílusa, de ha megnézzük az adatokat, azok alapján nem sokban különbözik [a többiekétől]. Persze, másképp csinál egyes dolgokat, mint a legtöbben, de senkinek sem lehetetlen, amit ő megcsinál. A vezetési stílusa »megmagyarázza«, hogy miért ennyire gyors és miért nem bukik szinte soha. Ő ugyanis szinte kizárólag akkor fékez, amikor a motor felegyenesedett, így kevés kockázatot vállal. Másképp megy, mint a legtöbb versenyző, de ez működik neki.”
Rea szerint Razgatlıoğlu generációs tehetség, aki a MotoGP-ben is a legjobbak egyike lehetett volna