back to top
2024. szeptember 15. 18:14
KezdőlapSuperbikeA gyári Yamaha főnöke Rea leigazolásáról: Ennél rosszabbul nem is alakulhatott volna

A gyári Yamaha főnöke Rea leigazolásáról: Ennél rosszabbul nem is alakulhatott volna

Paul Denning elismerte, hogy Jonathan Rea és a Yamaha házassága szörnyen indult, de hozzátette, az utóbbi időszakban már voltak ígéretes jelek. A japánok gyári istállójának csapatfőnöke szerint jó úton haladnak, és optimistán várja az idény hátralévő futamait.

Több izgalmas mozgás is történt a Superbike-világbajnokság legutóbbi holtszezonjában, de Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea átigazolása kiemelkedett a többi közül. A török versenyző a Yamahát hagyta ott a BMW kedvéért, míg a hatszoros világbajnok az ő helyére szerződött át a Kawasakitól. Egyelőre kijelenthető, ég és föld a különbség a kettő között abból a szempontból, hogy melyik mennyire vált be.

A brit motoros annyira rosszul kezdett, hogy az első öt futamon még csak a pontszerzésig sem jutott el. Bár Assenben váratlanul megszerezte a pole pozíciót, ez inkább a felszáradó pályának volt betudható, nem véletlen, hogy utána visszaesett. Az idény közepére valamelyest feljavult, és a doningtoni Superpole versenyen a dobogóra is felállhatott, de a bajnoki tizedik hely finoman szólva sem egy diadalmenet. Ezzel Paul Denning is tisztában van.

Rea elismerte, egyelőre eltűnt az, amiben eddigi karrierje során a legerősebb volt

„JR-rel kapcsolatban sok remény, várakozás és izgalom volt, hiszen egy hatszoros világbajnok idő előtt felbontotta a szerződését, hogy átjöjjön a Yamahához – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának a gyári Yamaha csapatfőnöke. – Nem lehet eltitkolni, hogy ennél rosszabbul nem is alakulhatott volna. Volt néhány technikai probléma, baleset és egy sor olyan gond, amely korlátozta a jó teljesítményben. Úgy érezzük, hogy mostanra már elkezdtünk kilábalni ebből, és egy olyan versenyzőt látunk, aki élvezi a motorozást.”

Kétségtelen, hogy némi előrelépés érzékelhető, hiszen az eddig szerzett 86 pontja fele-fele arányban oszlik meg az első négy és a legutóbbi három forduló között. A hazai pályán elért dobogójáról már esett szó, Csehországban pedig arra is képes volt, hogy az elrontott Superpole után mindhárom viadalon pontot szerezzen, ráadásul vasárnap délután közvetlenül az élmezőny mögé zárkózott fel.

„Kezdi megérteni, hogyan hozza ki a legtöbbet az R1-esből, és a csapat is érti, mire van szüksége – folytatta Denning. – A Donington Park Superpole versenyén elért dobogó nagyszerű teljesítmény volt, Most viszont csalódásnak bizonyult, hiszen a Superpole-on történt bukása után a tizenötödik helyről ellett visszajönnie. Azonban még akkor is sok jel mutatott az elszántságára a második futamon, amelyen felzárkózott és remek előzéseket mutatott be egy olyan pályán, ahol ez trükkös, ezzel pedig elérte az első hatot.”

A legutóbbi, portimãói hétvége már sokkal jobban kezdődött Rea és a Yamaha számára, hiszen a Superpole-on a nyolcadik pozíciót szerezte meg, ám szombat délután technikai hiba hátráltatta. Ennek ellenére nem adta fel, és sikerült megszereznie az utolsó pontot, 24 órával később pedig az élet megjutalmazta őt egy újabb hatodik hellyel.

Kiderült, hogy milyen probléma okozta Rea óriási visszaesését az első portimãói futamon

„Sajnos az első portimãói futamon problémánk adódott, amikor az idei főversenyeket tekintve az egyik legerősebb pozícióban voltunk – idézte fel Denning. – Ugyanakkor ismétlem, azzal, hogy nem állt ki, hanem tovább motorozott, és pontot szerzett, nagy tiszteletet mutatott a motor és a csapat, illetve annak erőfeszítései iránt. Szerintem Jonathant nem láttuk még teljes elemében. Ehhez önbizalomra, [a megfelelő] technikai beállításokra és arra a képességre van szükség, hogy a lehető legtöbbet kihozza a csomagból, amely még viszonylag új neki. Előbb-utóbb eljutunk ide, és már nagyon várjuk az év második felét.”