back to top
2024. szeptember 19. 03:09
KezdőlapMotoGPMarc Márquez befűzte az oktatófilmet, idei csúcskülönbséggel verte Acostát az aragóniai időmérőn

Marc Márquez befűzte az oktatófilmet, idei csúcskülönbséggel verte Acostát az aragóniai időmérőn

Marc Márquez magabiztosan nyerte meg az Aragóniai Nagydíj időmérőjét, ezzel az idei második pole pozícióját szerezte meg. A nyolcszoros világbajnoknak 84 századmásodperc volt az előnye Pedro Acosta előtt, ami messze az idei legnagyobb különbség, ami kvalifikáción az első és a második között volt. A harmadik rajtpozíciót Francesco Bagnaia, a negyediket pedig Jorge Martín vitte el. Enea Bastianini viszont beragadt a Q1-ben, így csak a tizenhatodik

Szombat délelőtt rendezték meg az időmérőt a MotoGP mezőnyének Aragóniában. Az időjárás látványosan hűvösebb volt – felhők borították az eget –, mint pénteken, a levegő hőmérséklete 23, a pályáé 28 fokos volt a bokszutca kinyitásakor. A beszámolók szerint a reggeli esőzések miatt az újraaszfaltozott pontok kimondottan csúszósak, „nyirkosak” voltak a kvalifikáció előtt.

Az időmérő első szakaszában a megszokottakkal ellentétben nem volt ott az összes Honda-pilóta, mivel Johann Zarco a pénteki edzésen bekerült a Q2-be. A Yamaha viszont teljes felállásával képviseltette magát, ahogy kisebb meglepetésre a KTM is. Rajtuk kívül még a VR46 duója és Enea Bastianini pályázott a két továbbjutó hely egyikére. A gumiválasztás tekintetében megoszlott a csoport, hátulra mindenki lágyat, előre egyesek szintén lágyat, mások viszont közepes keverékű abroncsot tetettek fel a Q1 elején.

Marc Márquezt csak megközelíteni tudták, Bastianini és Zarco is meglepetést okozott az edzésen

Az első próbálkozások során Pedro Acosta állt az élre egy 1:48.679 másodperces körrel. Mögötte a gyári KTM két pilótája tanyázott, miközben Bastianini többször is hibázott, így ekkor csak a kilencedik pozíciót foglalta el. Rövidesen azonban Jack Miller átugrotta újonc márkatársát, az ausztrál versenyző 1:48.649 alatt ért körbe.

A hajrában először az dőlt el, hogy sem Fabio Di Giannantonio, sem Miller nem tudott érdemben javítani. Viszont Brad Binder és Acosta képes volt erre, a dél-afrikai pilóta 1:47.958-cal jutott be elsőként a Q2-be, a spanyol pilóta pedig 6 századdal maradt el tőle. Hozzájuk érdemben csak Marco Bezzecchi tudott közel kerülni, aki a végén 68 ezredre volt Acostától. Bastianini is faragott az idején, de ez az 1:48.542 csak a negyedik, nem bejutó helyre volt elég.

A pole pozícióért Binder és Acosta mellett így Marc Márquez, Aleix Espargaró, Maverick Viñales, Jorge Martín, Álex Márquez, Francesco Bagnaia, Zarco, Raúl Fernández és Miguel Oliveira csatázott. Az elsődleges gumiválasztás ebben az etapban már mindenkinél az előre közepes – hátulra lágy volt. A Q2 érdemi része Martín bukásával kezdődött el, a Pramac pilótája az 5-ös kanyarban került a földre, majd futott vissza a bokszba a tartalékmotorjáért.

Marc Márquez az első nekifutás után 1:47.966-tal ugrott a tabella élére, a második helyre pedig Acosta jött be. A nyolcszoros világbajnok viszont nemsokára óriásit javított, és 1:47.478-ra tornázta le a vezető időt. Mögötte továbbra is Acosta áll, ám az újoncnak 63 század volt a hátránya honfitársa mögött. A harmadik pozíciótól lefelé sorrendben Bagnaia, Morbidelli és Álex Márquez szerepeltek.

A hajrában Bagnaia és Martín keveredett csatába a második helyért, amiből először az 1:47.608-at futó Bagnaia jött ki jobban, ám riválisának nem volt nagy a hátránya. Viszont eközben Márquez tovább javított az idején, 1:46.766-ot futott.

Az utolsó próbálkozások alkalmával Acosta 1:47.606-tal bejött a második helyre. Márquez mögött így 84 század volt a hátránya, ami az idei eddigi legnagyobb különbség időmérőn az első és a második között (eddig ezt a „címet” Viñales és Acosta közt az austini kvalifikáción kialakuló 328 ezredes különbség viselte). Egyébként ekkor az idei második pole pozícióját szerezte meg a 31 éves motoros. A harmadik helytől végül a Bagnaia, Martín, Álex Márquez, Morbidelli, Binder, Oliveira, Fernández, Zarco, Espargaró, Viñales sorrend alakult ki, tehát a gyári Aprilia-versenyzők meglepően messze voltak az élmezőnytől.