Fabio Quartararo úgy véli, a misanói teszt nem segítette annyira a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén látott teljesítményét, mint azt sokan gondolhatnák. A Yamaha versenyzője szerint gyorsabb volt a gyári KTM-eknél, de a tapadás hiánya miatt nem tudta őket megelőzni.
Az utóbbi időszak legjobb teljesítményét nyújtotta Fabio Quartararo a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjének első két napján. A pénteki edzésen bejutott a Q2-be, ami a Le Mans-i forduló óta nem fordult elő. Az időmérőn pedig szintén nem vallott szégyent, hiszen ugyancsak a tizedik pozícióban zárt, közvetlenül Marc Márquez mögött.
A domináns Bagnaia mellett meglepetésemberek értek oda az első rajtsorba a misanói időmérőn
A Yamaha – a Hondával és Dani Pedrosa révén a KTM-mel együtt – az Osztrák Nagydíj után privát teszten vett részt a misanói pályán. Akár azt is lehetne gondolni, hogy mindez sokat segített a mostani jó szereplésben, ám a francia motoros szerint ez csak kis részben igaz. A 25 esztendős pilóta egyébként szombaton csak az új vázat használta, de az előző napon látott aerodinamikai elemek akkor nem voltak ott a Yamahán.
„Hogy őszinte legyek, szerintem a teszt az első szabadedzést segítette – nyilatkozta. – Azonban teljesen más beállításokkal és vázzal versenyzünk, mint a teszten. Nekem a teszt annyiban segített, hogy kipróbáltunk egy másik motorblokkot. Néhány különböző vázzal is kísérleteztünk, de azok közül egyik sem ez volt, ennél rosszabbnak bizonyultak. Nem hiszem, hogy a teszt igazán segítette volna a hétvégi teljesítményt. Az első körökben igen, például a harmadik szektorban, mert a gyors kanyarokban nagyon precíznek kell lenni.”
Ami a sprintet illeti, Marco Bezzecchi bukásának köszönhetően Quartararo javított egy pozíciót, és Álex Márquezt maga mögött tartva megszerezte az utolsó pontot. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes 389 ezreddel ért célba Jack Miller mögött, és Brad Binder sem volt messze. Azonban a gyári KTM pilótáival egyszerűen nem tudott mit kezdeni.
„Szerintem szerencséjük volt, hogy a kigyorsítások során nagyon betapadt a hátsó gumijuk – fogalmazott. – Nálunk viszont pont az ellenkezője történt. A hátsó kerék nagyon csúszik, és az egész futamot úgy teljesítettem, hogy az első abroncsot terheltem. Egyértelmű, hogy [hátul] nincs tapadás, és csak szenvedtem. Jack Miller mögött voltam, és sajnos nem tudtam úgy motorozni, ahogyan akartam. Úgy fékeztem, mint ő, de ő jól gyorsított ki. Sokkal jobb volt a tempóm. Kicsit olyan volt, mint 2022-ben, amikor nem lehetett előzni. Sokkal jobb volt a sebességem Brad Binderénél és Jackénél, de sajnos egyáltalán nem lehetett megkísérelni az előzést. Nem tudtunk támadni vagy legalább próbálkozni. Annyira hátul vagyunk, hogy túlságosan nehéz bármit is megpróbálni. Ennek sajnos ez az eredménye.”
Quartararo azt is hozzátette, mennyire frusztrálja, hogy hiába követtek el előtte hibát, ebből nem tudott profitálni. „A köridőmmel elégedett vagyok – szögezte le. – Pokolian nyomtam, és nem hibáztam. Amikor viszont az ember azt látja, hogy néhány versenyző hibázik előtte, és mégis jobb időt futnak, az bosszantó. Ugyanakkor úgy érzem, a jelenlegi motorunkhoz képest a legjobbat hoztuk ki magunkból.”