back to top
2024. október 14. 14:44
KezdőlapMotorsportSokkoló tragédia: egy versenybalesetben életét vesztette a Superbike-vb ászának 21 éves fia

Sokkoló tragédia: egy versenybalesetben életét vesztette a Superbike-vb ászának 21 éves fia

A japán bajnokság egyik futamán szörnyű balesetbe került Haga Riota, a 21 éves pilóta életét nem tudták megmenteni. A tragikusan fiatalon elhunyt versenyző Haga Norijukinak, a Superbike-világbajnokság legeredményesebb bajnoki címet nem szerző motorosának fia volt.

Az Autopolis adott otthont a japán bajnokság legutóbbi fordulójának a hétvégén. Ennek keretében a Supersport 600-as kategória mezőnye is pályára gurult, de sajnos a futamuk szörnyű módon fejeződött be. Haga Riota ugyanis életét vesztette egy szerencsétlen balesetben.

A 21 éves pilóta a negyedik helyre kvalifikált, de a rajtrácson a Yamaha R6-ja nem indult el. Két vetélytársa így azonnal eltalálta az álló helyzetben ragadt Hagát, akinek az életét a pálya gyorsan beavatkozó orvosi stábja sem tudta megmenteni. „Riota nagyszerű versenyző és hihetetlenül jó ember volt – írta csapata, a Nitroracing. – Mérhetetlen a fájdalmunk. Nagyra értékeljük mindazok támogatását és szeretetét, akik mellettünk állnak ebben a nehéz időszakban.”

Haga a japán mellett az olasz bajnokságban is kipróbálta magát, a beszámolók szerint ígéretes pályafutás állt előtte. A motorján a 41-es díszelgett, csakúgy, mint korábban édesapja, Haga Norijuki gépén. A rajtszám mellett a sisakja festésével is a legnagyobb szurkolóját idézte meg, így mutatva, hogy mennyire erős köztük a családi kötelék.

A gyászoló apa, Haga Norijuki neve sokaknak ismerős lehet, hiszen hosszú időn át, két évet leszámítva 1998-tól 2011-ig versenyzett a Superbike-világbajnokságon. Ezt pedig nagyon eredményesen tette, hiszen 43 futamgyőzelmével az örökranglista hatodik helyén áll. Bajnoki címet viszont nem sikerült szereznie – háromszor lett második, négyszer harmadik –, így ő a sorozat legeredményesebb pilótája, aki egyszer sem ülhetett fel a trónra.

Az idősebb Haga a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában is bemutatkozott, 1998-ban beugróként harmadik lett a Japán Nagydíjon. Később két évben, 2001-ben és 2003-ban is teljes szezont futott a szériában. Ebben az időszakban egy negyedik hely volt a legelőkelőbb eredménye.