back to top
2024. november 23. 11:08
KezdőlapMotoGPJó hír a szurkolóknak, úgy tűnik, jövőre javulhat a versenyzés minősége a...

Jó hír a szurkolóknak, úgy tűnik, jövőre javulhat a versenyzés minősége a MotoGP-ben

Francesco Bagnaia egyenesen imádja a Michelin jövő évi prototípus gumijait, és összességében is pozitívan értékelte a mezőny nagy része az abroncsokat. Mindez abból a szempontból fontos, hogy a gumik egy komoly problémát hivatottak megoldani, javítva ezzel a versenyzés minőségén.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hétfőn rendezték a szokásos misanói tesztet a MotoGP-ben. A leggyorsabbnak Francesco Bagnaia bizonyult, ám a végeredménynél jóval fontosabb, hogy a különböző gyártók mivel kísérleteztek ebben a néhány órában. Erről szintén részletesen írtunk, cikkünk az alábbiakban olvasható.

A KTM kísérleti motorjától a Yamaha „ismétléséig” – valójában erről szólt a misanói MotoGP-teszt

A végén megemlítettük a Michelin következő évre szánt prototípus abroncsait is, amelyeket a versenyzők fél órán át tesztelhettek. Mindez azért kulcsfontosságú, mert a gumik egy komoly problémát hivatottak megoldani, és csökkentik a nyomásnövekedés jelentette problémát a hátul haladó számára. Mindez pedig javítana a versenyzés minőségén. Az első reakciók alapján a szurkolók optimisták lehetnek afelől, hogy a francia gyártó jó munkát végzett. A leglelkesebben Bagnaia nyilatkozott.

„Imádom – kezdte. – Erre nagy szükségem volt. Én az a versenyző vagyok, aki sokat használja a féket a kanyarbejáratokon, és ez az abroncs rendkívül jó érzetet biztosít ebből a szempontból. Valószínűleg kicsit nehezebbé teszi az irányváltásokat, mert picit nagyobb a tömege, de nagyon tetszik, hogy mennyire tapad és hogy lehetővé teszi, hogy nyomjuk az abroncsot. Emellett úgy érzem, hogy amikor az ember egy másik motor mögött van, kevésbé érzi a nyomásproblémát, szóval ez előrelépés lehet. Nagyon tetszik, remélem, jövőre is elhozzák.”

A címvédő értékelésén túl is kijelenthető, hogy a megszólalók többsége pozitívan fogadta a prototípus abroncsokat, még ha néhányan azt is megemlítették, hogy még nem tökéletes, de a fejlesztésnek ebben a fázisában ez még nem is baj. Enea Bastianini szintén elégedett volt, és a fordulást illetően ellentmondott csapattársának.

Bagnaia megmutatta, ki az úr Misanóban, Morbidelli volt a legszorgalmasabb dolgozó a MotoGP tesztjén

„Nem rossz – fogalmazott. – Az elején furcsa érzés volt, főleg a bal oldalon. Ugyanakkor végső soron jobban fordul ahhoz képest, amit eddig használtunk. Az irányváltások sokkal gyorsabbak voltak. Ezt valószínűleg le kell követni a motorokon végrehajtandó módosításokkal, de nem rossz. A fékezés is jó, rövid idő alatt meg tudjuk állítani a motort.”

A betegségéből felgyógyult Joan Mir csatlakozott a gyári Ducati ifjabbik pilótájához, és szintén kiemelte, hogy a motorral alkalmazkodni kell a gumikhoz. „Mondjuk azt, hogy teljesen más vezetési stílust igényel – jelentette ki. – A gumi jól működik, az ember rögtön jól érzi magát, de kicsit át kell alakítani a motort beállításait. Nagyobbnak érződik, de nem nagyobb.”

Raúl Fernández szintén pozitívan nyilatkozott, Álex Rinsnek viszont kettős érzései voltak, hiszen az irányváltásoknál szintén jónak találta a motort, de úgy véli, a kanyarbejáratoknál nehezebben kezelhető. „Annyira nem tetszett – mondta. – Talán kicsit többet kell dolgoznunk rajta.”

Ez utóbbiban vélhetően egyetért vele Álex Márquez, ám a Gresini motorosa hozzátette, ebben a fázisban még nincs probléma ezzel. „Az első benyomás nem az volt, hogy »hűha«, de ez normális – fejtette ki véleményét az ötszörös MotoGP-dobogós. – Bizonyos területeken pozitív volt, máshol sokkal rosszabb. Ezt meg kell érteni.”

Jövőre bevezethetik a rádiózást a MotoGP-ben, Bagnaia inkább a büntetést választja