back to top
2024. november 21. 14:04
KezdőlapMotoGPPol Espargaró felfedte, hogy milyen problémával küszködik a MotoGP összes gyártója

Pol Espargaró felfedte, hogy milyen problémával küszködik a MotoGP összes gyártója

Pol Espargaró elárulta, hogy ő és Dani Pedrosa nem ugyanabba az irányba fejleszt a KTM-nél. Espargaró arról is szót ejtett, hogy meglátása szerint a MotoGP összes gyártója a motorja megállításával küszködik.

A tavalyi szezon végén vonult vissza a versenyzéstől Pol Espargaró, ám ennek ellenére idén már három fordulóban is rajthoz állt. Jelenleg ugyanis Dani Pedrosa és Jonas Folger mellett ő is a KTM tesztpilótái közé tartozik. Az osztrákok pedig a mugellói és a spielbergi versenyhétvége után az első misanóin is elindították szabadkártyával. A San Marinó-i Nagydíjat követő kollektív teszten azonban nem ő, hanem Pedrosa ült motorra. Ezzel kapcsolatban Espargaró elárulta, hogy ő és honfitársa a RC16-nak nem ugyanazt a specifikációját használták az Adriai-tenger partján.

„Danival más-más irányba haladunk a munkával – magyarázta Espargaró. – Hiszen nem lenne sok értelme pontosan ugyanolyan motorral felhasználni egy-egy szabadkártyát, amilyet [jelenleg] használnak a többiek. Nekünk ugyanis attól eltérő dolgokat kell kitalálnunk, és újabb problémákat felfedeznünk, hogy egyre jobbak lehessünk.”

Az eddiginél komolyabb szerepet szánna az „újra lelkes” Pedrosának a KTM

„Viszont azt a motort, amivel Misanóban [a hétvégén] versenyeztem, nem százszázalékban a [távoli] jövőre nézve próbálgattuk – tette hozzá. – Csak a beállítások és az aero volt más paraméterek szerint beállítva a motoron. De előbb-utóbb majd választaniuk kell [az állandó pilótáknak]. És az is elég fontos, hogy a teszten ki tudtak próbálni bizonyos dolgokat, és ezáltal meg tudták erősíteni, hogy a tesztcsapatnál végzett munkánk rendben van, és a végeredmény tetszik nekik.”

Pedrosa a KTM jövő évi gyári duójának tagjaival, vagyis Pedro Acostával és Brad Binderrel együtt egy-egy „kísérleti” motorral körözött, amelyet már Espargaró is használt korábbi szabadkártyás indulásai során. Simon Crafar, a MotoGP bokszutcai riportere a gyakorlás alatt arról beszélt, hogy „Dani zöld utat adott” ennek a konstrukciónak, amelynek a kipufogója és a motorblokkja is más, mint a jelenleg használtnak. Crafar úgy vélte, hogy ennek az erőforrásnak más a gyújtási sorrendje, és némileg az Aprilia blokkjára hasonlít.

A KTM kísérleti motorjától a Yamaha „ismétléséig” – valójában erről szólt a misanói MotoGP-teszt

„A motor karaktere így egészen más – mondta erről Binder. – Sokkal nyugodtabb, olyan mintha kimondottan »laza« lenne. Ez pedig furcsa érzés kelt az emberben. Olyan érzést, mintha a motor nem menne sehova, de ha megnézed [a köridőket], akkor látszik, hogy nagyon is megy!” Espargaró pedig azt is felfedte, hogy az erőforrás szempontjából valóban nem csak különböző specifikációkról volt szó. „Egy teljes csomagnyi változtatást vetettek be” – jegyezte meg.

A spanyol motoros emellett arról is szót ejtett, hogy meglátása szerint mivel küszködnek az egyik legtöbbet a MotoGP-ben dolgozó mérnökök. „A versenyek során az egyik nagy probléma, amellyel minden gyártó elég sokszor szembesül, az a megállás – jelentette ki Espargaró. – Az első gumi hőmérséklete és nyomása ugyanis nagyon magassá válik [valaki más mögött haladva]. Így a pilótáknak valahogyan másképp kell megállítaniuk a motort, mint általában. Mi dolgozunk ezen, különböző elektronikával és aeroval, és szerintem elég jó munkát végzünk.”