back to top
2024. szeptember 19. 22:06
KezdőlapMotoGPMiller megmenekült, az utolsó 2025-ös ülés is elkelt a MotoGP-ben

Miller megmenekült, az utolsó 2025-ös ülés is elkelt a MotoGP-ben

Hivatalossá vált, hogy Jack Miller lesz Miguel Oliveira csapattársa a Pramacnál a MotoGP következő idényében. Ezzel kialakult a királykategória teljes 2025-ös mezőnye.

A Pramac bejelentette, hogy szerződtette Jack Millert a MotoGP következő szezonjára. Az ausztrál versenyző Miguel Oliveira csapattársa lesz az olasz alakulatnál, akinek az érkezését már a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén nyilvánosságra hozták. Mindketten gyári támogatást fognak kapni a Yamahától, miután jövőre a Pramac már a hangvillások motorjait fogja használni.

Hivatalos: Oliveira a Yamaha gyári pilótájaként kerül a Pramachoz

„Örömmel jelentjük be, hogy Jack csatlakozik a Prima Pramac Racing csapatához, és szeretettel üdvözöljük őt a Yamaha MotoGP-programjánál – mondta Lin Jarvis a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója. – A MotoGP-ben három különböző gyártónál eltöltött tíz évének minden tapasztalatával Jack értékes segítséget jelent majd a Yamahának. Gyorsasága, tudása, munkamorálja és csapatszelleme felbecsülhetetlen értékű lesz a projekt számára, hiszen 2025-re és azon túlra is az M1 fejlesztését tervezzük. A Yamaha minden lehetséges módon támogatni fogja.”

Miller 2015-ben mutatkozott be a MotoGP-ben. ELső három idényét a Honda motorjain töltötte: debütáló évében az LCR, majd a következő kettőben a Marc VDS csapatánál versenyzett. Első győzelmét a 2016-os Holland TT-n aratta, és sikere több nagy sorozatot is megszakított: Toni Elíasnak a 2006-os Portugál Nagydíjon elért sikere óta ő lett az első szatellitversenyző, aki futamot nyert; Casey Stoner 2010-es Phillip Island-i diadala óta ő volt az első pilóta, aki nem a gyári Hondával vagy Yamahával nyert, és Marc Márquez 2013-as austini elsősége óta ő lett a királykategória első új futamgyőztese.

Ezt leszámítva viszont még csak dobogóra sem állhatott ebben a három évben, az összetettben pedig a 2017-ben elért tizenegyedik hely volt a legjobb eredménye. 2018-ra aztán a Pramachoz igazolt, és az azt követő két idényben már jöttek a pódiumok: előbb a nyolcadik, majd a hetedik pozícióban zárt a tabellán.

2021-ben pedig nagy lehetőséget kapott, hiszen Francesco Bagnaiával együtt felvitték a gyári Ducatihoz. Azonban amíg csapattársa előbb második lett a táblázaton, majd felért a MotoGP csúcsára, addig Millernek csak három győzelem jött össze ebben az időszakban, ráadásul ebből kettőt még az elején, a negyedik, illetve az ötödik versenyén szerzett.

A tavalyi évre már nem volt maradása, a gyári KTM viszont tárt karokkal fogadta, hiszen remek fejlesztőpilóta hírében állt. Ezt azóta sem cáfolták meg, ám a pályán elért eredményei nem ütötték meg a kívánt szintet. Csupán egy főfutamos dobogót szerzett, és alig több mint a felét szerezte meg csapattársa, a három legjobb Ducati mögött negyedik helyen záró Brad Binder pontjainak. Valenciában ugyan vezetett, de elesett, így nem ő lett az első pilóta a MotoGP történetében, aki három különböző márkával is nyer.

Idén egyértelmű volt, hogy javulnia kell ahhoz, hogy megtartsa ülését, ám ez nem sikerült. Bár rövid ideig úgy tűnt, hogy bár a gyári ülést elveszíti, de a Tech3-nál kaphat lehetőséget, végül ez nem így történt. Ezt követően ő maga is borúlátó nyilatkozatokat tett, és valóban nagyon is reális lehetőség volt, hogy kiszorul a mezőnyből, de a Pramac, pontosabban a Yamaha az eredeti tervekkel ellentétben végül nem újoncot, hanem személyében egy tapasztalt versenyzőt szerződtetett Oliveira mellé.

A teljes 2025-ös MotoGP-mezőny

A teljes 2025-ös MotoGP-mezőny
Forrás: MotoGP