péntek, szeptember 27, 2024
KezdőlapMotoGPMarc Márquez a szédületes mentéséről: Mostanra a Ducati is kifejlesztette a „bukásgátlót”

Marc Márquez a szédületes mentéséről: Mostanra a Ducati is kifejlesztette a „bukásgátlót”

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Marc Márquez elárulta, a leintés után félreteszik a rivalizálást, ezért segített Francesco Bagnaiának az Indonéz Nagydíj edzésének végén. A nyolcszoros világbajnok viccesen úgy fogalmazott, hogy a Honda után a Ducatira is felkerült a „bukásgátló rendszer”, de hozzátette, nem jó jel, hogy ekkorát kellett mentenie.

Marc Márquez mindkét tréninget az első tízben zárta az Indonéz Nagydíj pénteki napján. A magyar idő szerint hajnali gyakorláson a hatodik helyen végzett, míg az edzésen visszaesett a hetedik helyre, de lemaradása jelentősen csökkent. A legvégén ugyan nem tudott javítani az idején, de a mögötte lévők sem tudták megelőzni, így a továbbjutást illetően nem kellett izgulnia.

Bastianini pályacsúccsal vitte a napot, a Honda épphogy lemaradt a továbbjutásról Indonéziában

- Advertisement -

A 31 éves motoros ezúttal tehát nem az eredmények terén nyújtott maradandót, de így is volt két emlékezetes jelenete. Az egyik már a leintés után történt, amikor Francesco Bagnaia motorjából kifogyott az üzemanyag. A nyolcszoros világbajnok ezt látva jövő évi csapattársa segítségére sietett, és visszavontatta őt a bokszutcába.

Ami a »taxis« dolgot illeti, Peccónak éppen előttem fogyott ki a benzinje – nyilatkozta. – Láttam, hogy felemeli a kezét, én pedig elvontattam. Tudom, hogy ez furcsa kép, mert ő a leendő csapattársam, meg minden, de amikor az ember áthalad a célvonalon, a rivalizálás háttérbe szorul, és ha tudunk valakinek segíteni abban, hogy ne a pálya közepén álljon meg, és maradjon ott a hőségben, akkor ezt megtesszük.”

A mutatvány azonban nem volt egyszerű. A felvételen látszott, hogy Bagnaia nem tudja, hogy Márquez karjába vagy lábába kapaszkodjon. Végül utóbbi a gyári motor lábtartóját használta segédeszköznek. „Már az elején a lábtartót néztem ki, ami a legegyszerűbb [megoldás] – fogalmazott. – Azonban nem vettem le a lábam. Nem igazán értettük meg egymást.”

A másik emlékezetes jelenet időben jóval korábban, még az edzés elején történt. Márquez a 10-es kanyarban megbillent, megemelte a bal lábát, és már úgy tűnt, hogy elesik, de elképesztő bravúrral visszatornázta magát a motorra. A 61-szeres MotoGP-futamgyőztes a Hondánál sokszor bemutatott ilyen bravúrokat, és úgy tűnik, most már a Ducatin is képes ekkora mentésre.

Ilyesmit már régóta nem csináltam. Ahogyan akkoriban sokan mondták, a Hondámon volt egy »bukásgátló rendszer«, amely most a Ducatira is felkerült. Mostanra a Ducati is kifejlesztette ezt a különleges rendszert, amely korábban megvolt, és elkezdett működni – viccelődött, majd komolyra fordította szavait. – Ahogyan a Hondánál [töltött időszakomban] is mondtam, ezek a mentések látványosak, de egyben jelzik, hogy nem érzem magam jól. Korábban is voltak gondjaim ezen a pályán. Azt hittem, idén könnyebb lesz, de nehezebb volt, mint más helyszíneken.”

Valóban, egyelőre Márquez nincs ott a közvetlen élmezőnyben. Márkatársai közül a Desmosedici GP24-es Ducatin ülők közül mindenki megelőzi, de egyelőre nem csupán ők járnak előrébb nála.„Nem is csak erről van szó, hiszen ezúttal egy ’23-as Ducati is előttem volt Marco Bezzecchivel – hangsúlyozta. – A kettes kanyar elég nagy gyenge pontomnak számít, a szokásosnál is többet veszítek ott. Mindenekelőtt nem tudom elég jól kihasználni az új abroncsot, a használthoz képest két tizedet nyerek, a többi [Ducati] pedig négyet vagy ötöt. Ezen megpróbálok majd javítani, hogy közelebb kerüljek a GP24-esekhez, de ismét igencsak messze vagyok tőlük, főleg Enea Bastianinitől és Jorge Martíntól.”

- Advertisement -