back to top
2024. november 21. 17:24
KezdőlapMotoGPDi Giannantonio részben egyetért Marc Márquez állításával, de szerinte gyorsabb volt utódjánál

Di Giannantonio részben egyetért Marc Márquez állításával, de szerinte gyorsabb volt utódjánál

Fabio Di Giannantonio elárulta, miért döntött a mezőnyből egyedüliként a lágy hátsó gumi mellett az Indonéz Nagydíjat megelőzően. Marc Márquezhez hasonlóan az olasz versenyző is úgy véli, hogy a csatájuk nem tett jót, de ő kicsit másképpen fogalmazta meg mindezt.

Nem alakult jól Fabio Di Giannantonio számára az Indonéz Nagydíj főfutama. Az olasz versenyző ugyan a nyolcadik helyről rajtolva feljött a hetedik pozícióba, de a 9. körben hibázott, és a 10-es kanyarban eldobta a motort. Ennek következtében csapattársa, Marco Bezzecchi megelőzte őt a tabellán, és Franco Morbidelli is közel került hozzá, míg az 1. körben kieső Álex Márqueztől nem tudott ellépni.

Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

A VR46 pilótája már a rajt előtt felhívta magára a figyelmet, hiszen a mezőnyből egyedüliként lágy hátsó abronccsal rajtolt. Ezzel a döntéssel szembement a Michelinnel, hiszen a francia gumiszállító szakemberei egyértelműen a közepes keveréket javasolták hátulra. Ő azonban a sprintfutam adatai alapján meg volt győződve arról, hogy így is teljesíteni lehet a futamot.

Rengeteg információt és adatot kaptunk a mérnököktől, és a szombati nap alapján hátra csak a lágy jöhetett szóba, mivel nem volt olyan nagy a gumikopásom [mértéke] – nyilatkozta. – Szóval azt mondtuk, hogy »rendben, meg tudjuk csinálni, ha kicsit óvatosabban bánunk a gázzal, és ha a tempó kevésbé lesz erős, akkor talán be tudjuk fejezni a futamot«. Az elején viszont sok pozíciót vissza kellett szereznem, és az ember ilyenkor használja el a leginkább a lágy abroncsot. Szóval ezt tettük. Kár, hogy az elején sok időt vesztettünk Marc [Márquezzel], mert én jóval gyorsabb voltam.”

Az utolsó mondattal kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az év elején pont a Di Giannantonio helyére igazoló nyolcszoros világbajnok kijelentette, márkatársa „túlzásba vitte” a csatát. A 25 éves motoros szavai alapján egyetért ellenfelével, bár szavai alapján arra lehet következtetni, hogy véleménye szerint ebben a Gresini pilótája is minimum ugyanannyira benne volt.

Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja

Igen, szerintem túlságosan is csatáztunk – fogalmazott. – Miután végleg megelőztem, gyors voltam, gyors kört mentem, és a tízes kanyarban egyszerűen elvesztettem a [motor] elejét. Továbbra sem nagyon értjük, mi történt. Biztos, hogy erősen fékeztem, de semmi világrengető dolog nem volt. Mindenesetre sajnos elestünk, de úgy vélem, optimistának kell lennünk. Egész hétvégén gyorsak voltunk, és a versenyen is jó teljesítményt nyújtottunk, szóval elégedettek lehetünk.”

Felmerül a kérdés, hogy a főversenyhez képest kevesebb mint feleannyi körből álló sprint megfelelő támpont volt-e ahhoz, hogy Di Giannantonióék ennyire magabiztosak legyenek a gumiválasztást illetően. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes tisztában van vele, hogy nehéz lett volna eljutnia a végéig, de úgy véli, kellően vigyázott ehhez.

Az biztos, hogy a tizenötödik körig voltak meg az adataink, mert a sprint tizenhárom körös volt – magyarázta. – Ebben a tizenöt körben óvtam a gumikat, de a verseny így is a túlélésről szólt volna. Azonban úgy gondolom, lett volna esélyem megcsinálni, mert nagyon óvatosan bántam a gázzal. Emellett a futam előtt másfél órát töltöttem azzal, hogy rájöjjek, hol kell spórolnom a hátsó gumi hőmérsékletével. Szóval szerintem remek helyzetben voltunk ahhoz, hogy jó versenyt fussunk.”

Martín lépéselőnyben, miközben a japánok pislognak Japán előtt