Fabio Quartararo úgy véli, a közelmúltbeli pozitív eredmények után ismét arcul csapta őket a valóság. A francia versenyző a rossz tapadást emelte ki, csapattársa, Álex Rins viszont részletesebben beszámolt a problémákról.
A Yamaha egyértelműen pozitív jeleket mutatott az elmúlt időszakban. Már a San Marinó-i Nagydíjon is jobban muzsikáltak az addigiaknál, a tesztet követő a második misanói, illetve a mandalikai hétvége pedig kifejezetten jól sikerült. Motegi ebből a szempontból vízválasztónak ígérkezett, és ezt a tesztet egyelőre nem sikerült megugrani.
Az említett három forduló pénteki napján Fabio Quartararo egyaránt bejutott a Q2-be a pénteki edzésen. Ettől most sem volt messze, hiszen a tizennegyedik helyen végző versenyző 192 ezredmásodperccel maradt el az utolsóként kvalifikáló Marco Bezzecchitől, az élen záró Brad Binderhez képest viszont már 965 ezred volt a hátránya.
Binder minimális különbséggel győzte le Marc Márquezt, közel volt az újabb továbbjutáshoz a Honda
A francia motoros röviden, de meglehetősen lényegre törően értékelte a Japán Nagydíj nyitónapját „Visszatértünk a valóságba – jelentette ki a helyi idő szerint délutáni tréning leintése után. – Amikor a pálya nem tapad eléggé, akkor nagyon rossz időket futunk. Nem tudjuk megállítani a motort. A hátsó tapadás kifejezetten rossz.”
Struggling a lottt. No rear grip on entry, mid corner and exit… Let’s see tomorrow 🎌 pic.twitter.com/lW4ddlRVWL
— Fabio Quartararo (@FabioQ20) October 4, 2024
Csapattársa, Álex Rins pedig Quartararónál is 549 ezreddel lassabbnak bizonyult, és csak a huszadik pozíciót szerezte meg. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes valamivel részletesebben értékelt a 2021-es királykategóriás világbajnoknál. Ezzel azonban aligha derítette jobb kedvre a saját és a Yamaha szurkolóit.
„Rengeteg problémával küszködünk a tapadás hiánya miatt, és nem tudom, hogyan kellene megoldanunk őket – kezdte. – Fékezés közben a [motor] hátulja nagyon megemelkedik. Hosszú ideje nem tértem vissza ennyire csalódottan a bokszba. A Honda mögött motorozva észrevettük, hogy a gyorsulást illetően egy lépéssel le vagyunk maradva. Valamit rosszul csinálunk. Nem találjuk a tapadást, amikor felengedjük a féket, majd meghúzzuk a gázt, és a dőlés során sincs tapadásunk.”
This is why are we losing so much on the braking zones. Very disappointing first day, but we can’t do anything besides not giving up and keep working. #JapaneseGP #Yamaha #42ins #MotoGP pic.twitter.com/h6sgvZyIjw
— Alex Rins (@Rins42) October 4, 2024
Bár a a másik japán gyártó sem muzsikált úgy, mint Indonéziában, tény, hogy a legjobb időket nézve a Honda ezúttal előrébb jár a Yamahánál. Nakagami Takaaki ugyanis 143 ezreddel felülmúlta Quartararo idejét, és sokáig a továbbjutásban is reménykedhet. Persze úgy, hogy végül nem lett meg, lényegében mindkét márka ugyanolyan helyzetből indul, leszámítva a motorok számából adódó különbséget. Ez utóbbi egyébként most egy, hiszen Remy Gardner szabadkártyásként képviseli a Yamahát, de az ausztrál versenyző még a közvetlenül előtte záró Lorenzo Savadoritól is 833 ezreddel elmaradt az utolsó, huszonharmadik helyen.