back to top
2024. november 21. 14:32
KezdőlapMotoGPQuartararo lényegre törően értékelt: Visszatértünk a valóságba

Quartararo lényegre törően értékelt: Visszatértünk a valóságba

Fabio Quartararo úgy véli, a közelmúltbeli pozitív eredmények után ismét arcul csapta őket a valóság. A francia versenyző a rossz tapadást emelte ki, csapattársa, Álex Rins viszont részletesebben beszámolt a problémákról.

A Yamaha egyértelműen pozitív jeleket mutatott az elmúlt időszakban. Már a San Marinó-i Nagydíjon is jobban muzsikáltak az addigiaknál, a tesztet követő a második misanói, illetve a mandalikai hétvége pedig kifejezetten jól sikerült. Motegi ebből a szempontból vízválasztónak ígérkezett, és ezt a tesztet egyelőre nem sikerült megugrani.

Az említett három forduló pénteki napján Fabio Quartararo egyaránt bejutott a Q2-be a pénteki edzésen. Ettől most sem volt messze, hiszen a tizennegyedik helyen végző versenyző 192 ezredmásodperccel maradt el az utolsóként kvalifikáló Marco Bezzecchitől, az élen záró Brad Binderhez képest viszont már 965 ezred volt a hátránya.

Binder minimális különbséggel győzte le Marc Márquezt, közel volt az újabb továbbjutáshoz a Honda

A francia motoros röviden, de meglehetősen lényegre törően értékelte a Japán Nagydíj nyitónapját „Visszatértünk a valóságba – jelentette ki a helyi idő szerint délutáni tréning leintése után. – Amikor a pálya nem tapad eléggé, akkor nagyon rossz időket futunk. Nem tudjuk megállítani a motort. A hátsó tapadás kifejezetten rossz.”

Csapattársa, Álex Rins pedig Quartararónál is 549 ezreddel lassabbnak bizonyult, és csak a huszadik pozíciót szerezte meg. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes valamivel részletesebben értékelt a 2021-es királykategóriás világbajnoknál. Ezzel azonban aligha derítette jobb kedvre a saját és a Yamaha szurkolóit.

Rengeteg problémával küszködünk a tapadás hiánya miatt, és nem tudom, hogyan kellene megoldanunk őket – kezdte. – Fékezés közben a [motor] hátulja nagyon megemelkedik. Hosszú ideje nem tértem vissza ennyire csalódottan a bokszba. A Honda mögött motorozva észrevettük, hogy a gyorsulást illetően egy lépéssel le vagyunk maradva. Valamit rosszul csinálunk. Nem találjuk a tapadást, amikor felengedjük a féket, majd meghúzzuk a gázt, és a dőlés során sincs tapadásunk.”

Bár a a másik japán gyártó sem muzsikált úgy, mint Indonéziában, tény, hogy a legjobb időket nézve a Honda ezúttal előrébb jár a Yamahánál. Nakagami Takaaki ugyanis 143 ezreddel felülmúlta Quartararo idejét, és sokáig a továbbjutásban is reménykedhet. Persze úgy, hogy végül nem lett meg, lényegében mindkét márka ugyanolyan helyzetből indul, leszámítva a motorok számából adódó különbséget. Ez utóbbi egyébként most egy, hiszen Remy Gardner szabadkártyásként képviseli a Yamahát, de az ausztrál versenyző még a közvetlenül előtte záró Lorenzo Savadoritól is 833 ezreddel elmaradt az utolsó, huszonharmadik helyen.