back to top
2024. november 24. 01:12
KezdőlapMotoGP„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

Fabio Quartararo üzemanyaga ismét az utolsó körben fogyott ki, aminek következtében egy pozíciót vesztett a Japán Nagydíjon. A francia pilóta elárulta, mi ment félre azok után, hogy a Yamaha egyébként sem muzsikált jól a hétvégén.

Azok után, hogy mind a Yamaha, mind a Honda produkált biztató jeleket az elmúlt időszakban, hazai pályájukon egyik gyártó sem szerepelt jól. Ami a Japán Nagydíj főfutamát illeti, a puszta végeredményt tekintve az aszakaiak legyőzték a hangvillásokat, hiszen a Johann Zarco a tizenegyedik, míg Fabio Quartararo a tizenkettedik helyen zárt.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

Azonban sokáig fordított sorrendben haladtak, de az ifjabbik francia motorossal megtörtént ugyanaz, ami a második misanói főversenyen: az utolsó körben kifogyott a benzin a motorjából. Bár ezúttal „csak” egy pozíciót bukott emiatt, ráadásul nem is motorozott annyira előkelő helyen, de érthető módon így is felbosszantotta, hogy két hét különbséggel másodszor lépett ugyanabba a folyóba.

Ez elfogadhatatlan, három versenyen belül kétszer – nyilatkozta. – Elég baj, hogy a hétvége során küszködtünk, de hogy kifogyott az üzemanyag, az nevetséges. Rá kell jönnünk, miért nem gyulladnak ki a lámpák, miért nem működik a stratégia. Nagyon komplikált futam volt, mindent beleadtunk, de ezek után egyértelmű, hogy bajban vagyunk.”

Valóban furcsa, hogy ilyen amatőrnek tűnő baki ennyire rövid időn belül előfordul egy csapatnál, ráadásul egy gyári istállónál. Normál esetben a versenyzőnek tudnia kellene, hogy mennyire húzhatja a gázt, hiszen különböző fényjelzések tájékoztatják őt az üzemanyagszintről. Quartararo esetében azonban a rendszer nem működött megfelelően.

Van egy stratégiánk: két kört kell megtennem az egyes térképpel, aztán váltok – magyarázta. – Ezután van egy lámpa, amelyet figyelni kell: ha zöld, akkor feljebb kapcsolhatok, ha sárga, akkor vissza kell vennem, ha pedig piros, akkor még inkább lejjebb kell adnom. Az a gond, hogy mindig zöld a lámpa, szóval olyan, mintha nem is lenne.”

A 25 éves versenyző hozzátette, Misanóban legalább megkapta a figyelmeztető jelzést, Motegiben viszont ez sem történt meg. Azonban, mondhatni, ez csak a hab volt a nem túl ízletes tortán, hiszen a Yamaha egyébként is küszködött a hétvége során. Quartararo nem kevesebb mint 32,299 másodpercet kapott a futamot megnyerő Francesco Bagnaiától, ami az üzemanyag-mizériát figyelembe véve is rengeteg.

Ki voltunk herélve – foglalta össze velősen. – Nem értjük, miért, de jobban függünk a pályától, mint a motorunktól. Csak a KTM-nek sikerült valamennyire tartani a lépést a Ducatival, aztán viszont a nyolcadik és a kilencedik között tíz másodperc van. Harminc másodperccel a győztes mögött értünk célba, szóval kezdenek összeállni a számok.”

A Yamaha egyik visszatérő problémája, hogy nehezen találják meg a tapadást. Ez a probléma Japánban is fennállt, ami már nagyon korán komoly gondokat okozott Quartararónak. Bár a benzinprobléma nélkül a Hondák előtt végzett volna, de úgy véli, a másik japán gyártó ebből a szempontból előrébb jár, mint ők.

Még ha csak a Hondával hasonlítjuk össze magunkat, akkor is baj van a tapadásunkkal – jelentette ki. – Ezen a téren sokkal jobbak nálunk. Azonban nem gondoltam, hogy ilyen messze fogok végezni. Már a második körben az a helyzet, hogy a többiek gumijai továbbra is frissek, a mieink pedig az élettartamuk végén járnak. Nehéz rájönnünk, miből fakad ez a nagy különbség.”

Ráadásul ennek következtében fizikailag is megterhelő volt a viadal, amit Quartararo ismét egy erős szóval jellemzett. „Meghaltam – mondta. – A karjaim a verseny felénél elkészültek, és mindenhol fájt. Ennek is az alacsony tapadás az oka. Amikor már nincs tapadás, nem lehet irányt változtatni a motorral. Még a fékezés hatására sem áll meg, és mivel az ember keményen nyomja, nagyon hosszú lesz a futam.”