back to top
2024. október 08. 18:41
KezdőlapMotoGPKis híján csúnya baleset lett Quartararo üzemanyag-problémájából

Kis híján csúnya baleset lett Quartararo üzemanyag-problémájából

Johann Zarco elárulta, az első gumi magas nyomása miatt nem tudott támadni a Japán Nagydíjon, melynek legvégén majdnem nekiment az üzemanyagból kifogyó Fabio Quartararónak. Az LCR versenyzője érzékeli az előrelépést, de hangsúlyozta, hogy a Hondának még mindig vannak leküzdendő problémái.

A Yamahához hasonlóan a Honda sem muzsikált úgy a Japán Nagydíj hétvégéjén, ahogyan azt Mandalikában tette. Igaz, az indonéziai fordulót leszámítva Johann Zarco így is idei legjobb főfutamos eredményét érte el Motegiben, ahol tizenegyedikként intette le a kockás zászló. Igaz, ehhez kellett némi szerencse is.

A francia motoros mintegy húsz körön át haladt honfitársa, Fabio Quartararo mögött, és úgy tűnt, hogy meg kell elégednie a tizenkettedik pozícióval, ahol 2024-ben már háromszor is célba ért vasárnap. A Yamahából viszont ismét kifogyott a benzin, így a 34 esztendős pilóta megszerezte a tizenegyedik helyet, miután sikerült elkerülnie, hogy felöklelje hirtelen lelassuló honfitársát.

Majdnem az egész versenyt Fabio mögött töltöttem, de nem tudtam gyorsabban menni, mert kicsit magas volt az első gumi nyomása, és ilyenkor nem lehet lelassítani a motort – nyilatkozta. – Azt is tudtam, hogy az utolsó körökben utolérjük Aleix [Espargarót] és [Jack] Millert, de őket is nehéz volt támadni. Aztán az utolsó kanyarban Fabiónak kifogyott az üzemanyaga. Nagyon közel voltam hozzá, majdnem nekimentem. A benzinhiánya miatt végül tizenegyedik lettem.”

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

A Honda esetében talán kevésbé volt csalódást keltő a hétvége, mivel ők a Yamahánál is mélyebbről kezdték az idényt. Ehhez képest Zarco csupán 1,125 ezredre volt a kilencedikként célba érő Espargarótól. Ennek megfelelően hangsúlyozta, hogy a szezon elejéhez képest érzékeli a fejlődést, de továbbra is vannak leküzdendő problémák.

Elégedett vagyok a tizenegyedik helyemmel – fogalmazott. – Ez egy megfelelő cél volt számunkra, és értékes pontokat szereztünk. Egy jobb bolyba kerültünk az év elejéhez képest. Még mindig rossz a kigyorsításunk, és az adott pillanatban nem használjuk jól a hátsó abroncsot. Nem tudom, mik lesznek a következő lépések a javulás érdekében, de legalább jobb versenyeket tudok teljesíteni, mint a szezon elején.”

Ez volt a nyolcadik alkalom, hogy Zarco lett a Honda legjobbja, már ami a vasárnapokat illeti, ennek megfelelően tovább növelte előnyét a márkán belüli összevetésben Nakagami Takaakival szemben. Előrefelé viszont aligha tekintgethet, hiszen a tizenhatodik Raúl Fernández előnye 20 egység vele szemben. Ahogyan az is szinte biztos, hogy csapat- és gyártói szinten sem mozdulnak el az év végéig: az LCR a tizedik, míg a Honda az ötödik, vagyis az utolsó pozíciót foglalja el a vonatkozó tabellán.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után