Aleix Espargaró úgy látja, hogy a Ducati elképesztően nagy előnyben volt Motegiben a többi gyártóhoz, így az Apriliához képest is. A spanyol versenyző kiemelte, hogy ők főként a tapadással küszködtek.
A mostani idény elején úgy tűnt, hogy talán idén az Aprilia felveheti majd a versenyt a tavaly domináló Ducatival. Maverick Viñales a Portugál és az Amerikai Nagydíj sprintjét is megnyerte, sőt Austinban a főfutamot is behúzta, csapattársa, Aleix Espargaró pedig Barcelonában tudott a szombati nap legjobbja lenni. Egyébként rajtuk kívül a mostani szezonban eddig csak a bolognai gyártó pilótái szelték át elsőként a célvonalat.
Viszont a noaleiek lendülete mostanra eléggé elfogyott, amit jól mutat, hogy a Japán Nagydíj főfutamán egy kilencedik hely volt a legjobb eredményük. Ezt Espargaró érte el, aki 24 kör alatt nagyjából 30 és fél másodpercet kapott a győztes Francesco Bagnaiától. A jövőre már a Hondát erősítő motorosnak megakadt a szeme ezen a hátrányon.
Espargarónak véget ért az Apriliánál végzett munkája, szerinte jó lehetőséget kapott a Hondától
„Hihetetlen, hogy mekkora volt a különbség, a távolság a győzteshez képest – nyilatkozta Espargaró. – Egyáltalán nem volt tapadásunk. A tapadás tekintetében is hihetetlenül nagy a különbség. Amikor a Ducati-pilóták megelőztek, semmit sem tudtam tenni, mivel végig csúszkáltam és kipörgött a kerekem. Szeretnék erre magyarázatot kapni, de az igazából egyáltalán nincs. Pedig a Romano [Albesianóval, az Aprilia nemsokára távozó technikai igazgatója – a szerk.] tartott technikai megbeszéléseken már egy ideje főleg erről van szó.”
Espargaró úgy látja, többek között az áll ennek a hátterében, hogy a Michelin 2024-re némileg átalakított hátsó gumijával kapcsolatban a Ducati ráérzett valamire, amit az Apriliával együtt a többi gyártó még mindig nem talál. „A [hátsó] tapadásuk, amit kihoznak a gumikból, az szintén elképesztő – mondta a bolognaiak versenyzőire utalva. – Ezért javítják meg folyton a körrekordokat, és ezért csökkentik általában több mint tíz-tizenkét másodperccel a teljes versenyidőt, mi pedig ezért nem vagyunk képesek követni őket. Semmit sem tudok tenni. Maverick nagyon jó munkát végzett az időmérőn [harmadik lett], de aztán szombaton és vasárnap is láttuk, hogy senkinek sem volt jó versenytempója az Apriliával.”
„A KTM itt egy kicsit jobb volt a megszokottnál – tette hozzá. – Ez szerintem azért is volt így, mert a KTM motorja alapból nagyon jó a kemény féktávokon. De mindegy is, a Ducatik hihetetlenek. Szombaton az elsőtől a hetedikig minden helyen egy Ducati zárt, ami elképesztő.”
Bár Motegiben mindkét futamon bukott, Acosta ismét szintet lépett