back to top
2024. november 21. 17:28
KezdőlapMoto2Aldegueré és Ortoláé a pole, az éllovasok gyengélkedtek a kisebb kategóriák időmérőin

Aldegueré és Ortoláé a pole, az éllovasok gyengélkedtek a kisebb kategóriák időmérőin

Fermín Aldeguer körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Moto2-esek Phillip Island-i kvalifikációján, míg a Moto3-ban Iván Ortolá volt a leggyorsabb. Ogura Aj a kilencedik, míg David Alonso csak a tizedik helyet szerezte meg.

Magyar idő szerint a hajnali órákban rendezték a Moto2 és a Moto3 időmérőjét az Ausztrál Nagydíj szombati napján. A két mezőny tagjait ezúttal száraz időjárási körülmények fogadták, ellentétben a hétvége korábbi szakaszával, amikor többször is esőben kellett pályára menniük.

Moto2

A középső géposztályban már a pénteki edzésen kialakult a sorrend, amely meghatározta, hogy kiknek nem kell részt venniük a Q1-ben, hiszen a másodikon esett az eső. Fermín Aldeguernek, Arón Canetnek, Alonso Lópeznek, Manuel Gonzáleznek, Jake Dixonnak, Tony Arbolinónak, Sergio Garcíának, Albert Arenasnak, Deniz Öncünek, Izan Guevarának, Diogo Moreirának, Marcos Ramíreznek, Ogura Ajnak, valamint Darryn Bindernek csak a kvalifikáció második szakaszában kellett kezdenie. Rajtuk kívül Joe Roberts nevét kell megemlíteni, aki a helyi idő szerint délelőtti balesetében eltörte a sajkacsontját, így versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították, Celestino Vietti pedig még pénteken sérült meg.

A levegő hőmérséklete 14, az aszfalt hőmérséklete 30 fokos volt. Az első mért kört Filip Salač futotta meg, a cseh versenyző 1:33.192-vel kezdett. Mindez a harmadik helyre volt elég az első próbálkozások után, hiszen Barry Baltus 1:32.791-gyel vezetett, megelőzve Dennis Foggiát, az utolsó továbbjutóhelyet pedig Szaszaki Ajumu foglalta el.

A következő körben Xavier Artigas bukott, miután a 4-es kanyarban kiment a vizes fűre, és nem tudta megtartani a motort. Baltus eközben tovább gyorsult, és 1:32.357-re módosította a leggyorsabb kört, de nem sokkal később Senna Agius 131 ezreddel felülmúlta, ráadásul Foggia is bejött elé. A negyedik pozíciót ezúttal is Szaszaki foglalta el, így Salač kiszorult a továbbjutók közül.

A mezőny nagy része félidő környékén szokás szerint bement a bokszba, a Marc VDS motorosa viszont maradt a pályán. Miután visszatértek a pályára, sokan nem tudtak javítani, de Agius igen, így 1:32.197-re módosította a legjobb időt, Szaszaki pedig feljött a harmadik pozícióba. Foggia azonban a hazai pályán szereplő pilótánál is jobb volt, és 1:31.792-es körrekorddal vette át a vezetést, már a leintés után. Az ausztrál motorosnak azonban volt még válasza, és 206 ezreddel visszavette a vezetést. Mindez a továbbjutást persze nem befolyásolta, ahogyan más sem, Baltus maradt a negyedik helyen, Zonta van den Goorbergh-nek pedig már nem jött össze a Q2.

A második szakasz első mért körét Aldeguer futotta meg, a Gresini jövő évi MotoGP-pilótája 1:31.737-tel kezdett. Ezzel rögtön az élre is állt, mögötte pedig López és Foggia volt a sorrend. A következő próbálkozások során aztán Canet 1:31.559-cel állt az élre, 33 ezreddel megelőzve a Speed Up szintén javító pilótáját, Agius pedig feljött a harmadik pozícióba.

Aldeguer aztán nem ment be a bokszba a többiekkel együtt, hanem 1:31.357-tel visszavette a vezetést. Sőt, a következő körében további 115 ezredet faragott le a körrekordból. Canet viszont válaszolt, és 58 ezreddel gyorsabbnak bizonyult honfitársánál, miközben a harmadik helyre Dixon, a negyedikre pedig Ogura kapaszkodott fel.

A Fantic motorosa nem sokkal a leintés előtt már 1:31.072-nél tartott, Aldeguer pedig hiába volt jó körön, a lassan motorozó boly feltartotta őt, így viszont Ramírez is megelőzte őt, Ogura pedig helyet cserélt Dixonnal. Az utolsó szó viszont a 19 esztendős pilótáé volt, aki 1:30.876-tal szerezte meg a pole pozíciót. Ezúttal Canet volt peches, aki Guevara bukása miatt nem javíthatott, míg a harmadik pozícióba López jött fel. Ogura végül csak a kilencedik lett, így a futamon nagy felzárkózást kell bemutatnia, ha szeretné megadni magának az esélyt, hogy már Phillip Islanden bebiztosítsa a bajnoki címét. A kvalifikáció krónikájához még hozzátartozik, hogy az egyébként hatodik González hosszú körös büntetést kapott feltartásért, Öncüt pedig hasonló okokból három hellyel hátrasorolták a rajtrácson.

A Moto2 Phillip Island-i időmérőjének végeredménye

Moto3

A legkisebb kategóriában a szombati edzés határozta meg, hogy ki kezdhetett a Q2-ben, hiszen az első tizennégynek egyaránt sikerült javítania. Ez alapján Ángel Piquerasnak, David Alonsónak, Collin Veijernek, Iván Ortolának, Daniel Holgadónak, Szuzuki Tacukinak, Matteo Bertellének, Joel Kelsónak, Scott Ogdennek, Stefano Nepának, José Antonio Ruedának, Filippo Fariolinak, Luca Lunettának, illetve Jamanaka Riuszejnek nem kellett részt vennie a Q1-ben.

Abban a Q1-ben, amelyben a géposztály tagjai először mehettek száraz pályán a hétvége során. AZ első mért kört David Almansa futotta meg, a Snipers motorosa 1:39.024-gyel kezdett. Ez az első próbálkozások után a harmadik pozícióra volt jó, hiszen a vezetést David Muñoz szerezte meg 1:37.702-vel, megelőzve Furuszató Taijót, a negyedik helyet pedig Joel Esteban foglalta el.

Almansa aztán feljött a második helyre, de csak ideiglenesen, mivel Adrián Fernández és Furuszató is megelőzte. Ezt követően tovább javított az idején, de a pozícióján nem, ami azért volt rossz hír neki, mert aztán az 1-es kanyarban eldobta a motort. Ennek tudatában valószínűsíthető volt, hogy nem fog továbbjutni.

Mindez 3 perccel a vége előtt teljesen biztossá vált, hiszen Jacob Roulstone feljött a második helyre. Másodpercekkel a leintés előtt aztán Fernández állt az élre, de a brit motoros 1:36.688-as idejének köszönhetően nála is gyorsabb volt. A továbbjutóhelyeken állók személyi összetétele viszont nem változott, vagyis rajtuk kívül Muñoz és Furuszató szerepelhettek a Q2-ben.

A kvalifikáció második fázisának első gyorskörét Ortolá futotta meg, az MT Helmets motorosa 1:36.965-tel kezdett, aminél csak Fernández volt gyorsabb az első próbálkozások során, egészen pontosan 336 ezreddel. A következő körben aztán Veijer tudott bejönni közéjük, miután 171 ezreddel maradt el a Leopard pilótájától.

A holland versenyző azonban nem sokkal később bukott a 4-es kanyarban, de hamar vissza tudott ülni a motorra. Nepa ellenben motoron maradt, és 1:36.529-es körrel élre tudott állni, a harmadik pozícióba pedig Jamanaka jött fel. A mezőny nagy része ezután visszatért a bokszba, de néhányan kint maradtak.

A hajrában Kelso 1:36.366-tal vette át a vezetést, Lunetta pedig nagyot bukott, ahogyan nem sokkal később Bertelle is elesett. A leintés után aztán Muñoz 165 ezreddel felülmúlta csapattársát, míg Alonso a negyedik pozícióba ugrott fel. Itt azonban még nem volt vége: Ortolá 1:35.872-vel megszerezte a pole pozíciót, Veijert és Fernándezt megelőzve, Alonso pedig egészen a tizedik helyig csúszott vissza. A Moto2-höz hasonlóan utólag itt is kiosztottak egy szankciót: Nepát dupla hosszú körös büntetéssel sújtották, miután több szektoron át is nagyon lassan hajtott.

A Moto3 Phillip Island-i időmérőjének végeredménye