Pedro Acosta nagyobb probléma nélkül teljesítette a Thai Nagydíj hétvégéjének első napját. Bár némileg a motorján és a megszokott ritmusán is módosítani kellett, de a fájdalom nem okozott neki komoly gondot.
Pedro Acosta az Ausztrál Nagydíj sprintjén elszenvedte első nagyobb sérülését MotoGP-versenyzőként. A GasGas motorosának egy highside után meghúzódtak a szalagok a vállában, aminek következtében ki kellett hagynia a másnapi főfutamot. Sőt, sokáig az is kérdéses volt, hogy Buriramban elindulhat-e, de végül zöld utat kapott az orvosoktól.
Acosta megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre, de a „fájdalom lesz a határ” számára Buriramban
Ennek ellenére kérdéses volt, hogy a fájdalom mennyire hátráltatja őt a motorozásban. Nos, az eredmények alapján úgy tűnt, nem nagyon: mindkét tréninget a hetedik pozícióban zárta, a Q2-es részvétel szempontjából releváns edzésen 414 ezreddel maradt el az élen végző Marc Márquez idejétől. Ami viszont talán ennél is fontosabb, hogy a körülményekhez képest jól érezte magát.
Bezzecchi hamar megfutotta a leggyorsabb kört, a Ducati tarolásával indult a thaiföldi hétvége
„Időre volt szükségem, hogy bemelegedjek – nyilatkozta Acosta, aki azt is elmondta, némileg változtatott megszokott ritmusán. – Általában nem szoktam bemelegíteni az edzések előtt, de most három-négy-öt körbe telt, mire bemelegedtem. Ezután minden rendben ment, és bár van fájdalom, ez nem őrületes mértékű, úgyhogy örülnünk kell.”
Az ezen a hétvégén is kiemelkedő Ducatikat leszámítva Acosta előbb a leggyorsabb, majd Maverick Viñales után a második leggyorsabb kört futotta meg. Ez is azt igazolja, hogy a 20 esztendős pilótát nem zavarja a fájdalom, legalábbis annyira, hogy az az idejének rovására menjen. Igaz, némileg a vezetési stílusán is változtatnia kellett.
Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda
„Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy okoz-e neki gondot a fájdalom. – Az első szabadedzésen valamennyire át kellett állítanunk a motort, nyitottunk a kormányon, és kiszélesítettük. Az egyik oldalon jobban meg lehet tartani a motort lábbal. Látható, hogy normál esetben mindig kiteszem a lábam, amikor fékezek, most viszont próbáltam inkább a lábammal megtartani a motort. Ez volt számomra a legmegterhelőbb pályaesemény az egész hétvégén.”
Nem Acosta az egyetlen, aki sérült vállal vesz részt a hétvégén, hiszen Fabio Di Giannantonio már az Aragóniai Nagydíj óta így versenyez. Persze más jellegű esetekről van szó, de attól még tény, hogy a VR46 motorosát jövő héten megműtik, a kétszeres világbajnok esetében viszont erre nem kerül sor. „Nem sérült meg annyira, hogy meg kelljen operálni” – magyarázta.
A néhány bekezdéssel ezelőtt leírtakból következik, hogy Acosta volt a leggyorsabb a KTM pilótái közül. Nemrég elmondta, örül, amikor pénteken valamelyik márkatársa előtte végez, hogy lássa, miben kell fejlődnie. Most ez a helyzet nem áll fenn, de enélkül is tudja, hogy még rengeteg területen kell fejlődniük a hétvége hátralévő részére.
How nice it is to be back👍🏻🫡#ThaiGP pic.twitter.com/IOs2oNze1v
— Pedro Acosta (@37_pedroacosta) October 25, 2024
„Sok mindenen kell javítanunk – szögezte le. – Ez a nap a döntésekről szólt: kiválasztottuk azt a burkolatot, amelyiket mostantól a szezon végéig használni fogunk. Az első szabadedzésen mindkét változatot kipróbáltam. Vannak pozitívumok és negatívumok is. Talán lehetővé teszik a másfajta vezetési stílust, de vannak negatívumok is.”