back to top
2024. november 22. 00:22
KezdőlapMoto3Alonso ütközésekkel teli hajrában döntötte meg Rossi rekordját, és újabb vb-címet hozott...

Alonso ütközésekkel teli hajrában döntötte meg Rossi rekordját, és újabb vb-címet hozott össze

David Alonso nyerte a Moto3-as Thai Nagydíjat, miután Iván Ortolá hiába előzte őt meg az utolsó körben, nem tudta megtartani a vezetést, ezzel pedig a CFMoto megszerezte a gyártó vb-címet, az Aspar pedig a csapatok között diadalmaskodott. A dobogóra Luca Lunetta és Collin Veijer állhattak még fel, miután utóbbi a legvégén ütközött Furuszató Taijóval.

Szokás szerint a Moto3-as futammal kezdődött a Thai Nagydíj zárónapjának érdemi része. A pole pozícióból pályafutása során először Joel Kelso indulhatott, mellőle Collin Veijer és Ángel Piqueras várták a piros lámpák kialvását. A világbajnoki címet már bebiztosító David Alonso ötödikként, a verseny előtt a tabella második pozícióját elfoglaló Daniel Holgado hetedikként kezdte meg a viadalt, amelynek elején igencsak lógott az eső lába, ennek ellenére a slick gumi tűnt a jó választásnak a 27 fokos aszfalton. Mivel ez volt a hétvége első olyan pályaeseménye, amelyet esősnek minősítettek, a mezőny tagjai extra 10 perc edzésidőt kaptak, a rajtot 5 perccel elhalasztották, a versenyt pedig 12 körösre rövidítették.

Ogura a pole-ból mehet a Moto2-es bajnoki címért, Kelso nyerte a Moto3-as szélárnyékcsatát

Az első hármas jól jött el, ahogyan a mögöttük lévő Furuszató Taijó és Alonso is. A japán motoros aztán még az 1. körben megelőzte a Leopard pilótáját, így feljött a harmadik helyre. A következő kör 3-as kanyarjában viszont Piqueras visszavette a pozíciót, előttük pedig Veijer átvette a vezetést, a kör végén viszont a Boé Motorsports versenyzője visszaállt az élre.

A 3. kör elején viszont nemcsak Veijer, hanem Piqueras is elment mellette, sőt, aztán Alonso és Furuszató is maguk mögé utasították, akik időközben szintén helyet cseréltek. A következő körbe aztán a világbajnok a vezetést is átvette, Kelso pedig visszajött a második pozícióba. Furuszató Veijert előzte a harmadik helyért, Piqueras pedig visszavette a pozíciót az időközben őt megelőző Iván Ortolával szemben. Nem sokkal korábban jelezték, hogy elkezdett csepegni az eső.

Az 5. körben Furuszató állt az élre, Adrián Fernández feljött a harmadik helyre, míg csapattársa visszaesett a hatodikra Ortolá mögé, Kelso pedig a boly végén haladt. Piqueras viszont hamar visszajött a negyedik pozícióba, míg Fernández elment Alonso mellett, így már a második volt a kissé ellépő Furuszató mögött.

A 7. kör elején Veijer egyszerre három riválisát utasította maga mögé, így átvette a második pozíciót, de Alonso hamar visszajött elé. Sőt, a következő körben már Piqueras és Ortolá is megelőzte, akik aztán szintén helyet cseréltek. Mindeközben az Aspar motorosa jelentősen megközelítette Furuszatót, majd a 8. kör végén meg is előzte őt.

A következő körben Piqueras visszavette a harmadik pozíciót, ám aztán visszaesett a hetedik helyre, miközben Luca Lunetta feljött az ötödik helyre. Sőt, az olasz motoros a 10. körben már Veijer mellett is elment, miközben Joel Esteban elesett, a vizes abroncsokon rajtoló Eddie O’Shea pedig behajtott a bokszba.

A 11. körben Ortolá maga mögé utasította Furuszatót, így feljött a második pozícióba, mögöttük pedig drámai ütközés történt, ugyanis a Leopard két versenyzője összeütközött, és mindketten buktak. Az utolsó körben Ortolá elment Alonso mellett, de csak ideiglenesen, hiszen Alonso másodperceken belül visszaállt az élre. Innentől kezdve nem volt veszélyben a győzelme, ám mögötte volt kalamajka: Oortolá az utolsó kanyarban lecsúszott a pályáról, Veijer pedig nekiment Furuszatónak, aki elesett a célegyenesben, de mivel ő és a motor is átcsúszott a célvonalon, végül ötödik lett Lunetta, Veijer és Ortolá mögött.

Alonsónak ez volt a tizenkettedik győzelme a szezonban, amivel megdöntötte Valentino Rossi 1997-es rekordját a legkisebb kategóriában. Ezzel ráadásul mondhatni, újabb világbajnoki címet szerzett, hiszen a CFMoto bebiztosította a gyártó vb-címet, mindezt úgy, hogy az összes pontját a kolumbiai pilótának köszönheti. A csapatok közötti elsőség szintén eldőlt, hiszen az Aspar 91 ponttal vezet az MT Helmets előtt.

A Moto2 burirami futamának végeredménye