back to top
2024. november 23. 10:31
KezdőlapMotoGPMarc Márquez bukásig erőltette a vezetés megszerzését, Bagnaia nyert a vizes pályán...

Marc Márquez bukásig erőltette a vezetés megszerzését, Bagnaia nyert a vizes pályán Martín előtt

Francesco Bagnaia nyerte a felszáradó pályán rendezett Thai Nagydíjat Jorge Martín előtt, miután a futam közepén a vezetés megszerzéséért küzdő Marc Márquez elesett. A dobogó harmadik fokára Pedro Acosta állhatott fel, a gyári Ducati pedig megszerezte a csapatvilágbajnoki címet.

A Moto3 és a Moto2 futama után szokás szerint a MotoGP főversenyével zárult a Thai Nagydíj hétvégéje. A királykategóriás viadal meglehetősen izgalmasnak ígérkezett, hiszen a pályára került csapadék miatt előzetesen mindenki esőgumikat választott. Ráadásul a dráma már a rajt előtt bekövetkezett, ugyanis Álex Márquez a kivezető körben eldobta a motort, és mivel versenygépet kellett cserélnie, csak a mezőny végéről rajtolhatott.

A többiek persze az időmérőnek megfelelő sorrendben felállhattak a rajtrácsra. A pole pozícióból ezúttal is Francesco Bagnaia indulhatott, mellőle a sprintet megnyerő Enea Bastianini és Jorge Martín várhatták a piros lámpák kialvását. A futam előtt szinte biztos volt, hogy a gyári Ducati megszerzi a csapatvilágbajnoki címet, ahogyan Martín és a Pramac is bebiztosíthatta a független versenyzők, illetve istállók közötti első helyezést.

Bagnaia dominált, Bastianini nagyot hajrázott, Martínnak nem került sokba a bukás a burirami időmérőn

Martín remekül kapta el a rajtot, Fabio Quartararo pedig feljött a második helyre, de Bagnaia hamar visszaelőzte. Sőt, a címvédő később a Pramac motorosa mellé is bevetődött, de Martínnak sikerült megőriznie a vezetést. Marc Márquez az első kanyarokban feljött a harmadik pozícióba, Pedro Acosta pedig felzárkózott a Yamaha pilótája mögé.

A második kör elején Acosta bevetődött Quartararo mellé, de csúnyán lecsúszott a pályáról, így visszaesett a hetedik helyre, Brad Binder és Franco Morbidelli mögé. A dél-afrikai versenyző meg is támadta a francia pilótát, aki azonban nem hagyta magát, és sikerült megőriznie a negyedik pozíciót a kör végéig.

A 4. kör elején Jack Miller elment Acosta mellett, Marco Bezzecchi pedig elesett. Mindeközben Binder megelőzte Quartararót, és Morbidelli is ezt szerette volna, ám az olasz pilóta kiütötte volt csapattársát. A sportfelügyelők annak rendje és módja szerint vizsgálni kezdte az incidenst, majd hosszú körös büntetéssel sújtották a Pramac pilótáját.

Az 5. körben Bagnaia elkezdett közeledni Martínra, aki hibázott, így visszaesett a harmadik helyre. A 26 éves versenyző aztán nemhogy nem tudott visszatámadni, hanem még Binder is elkezdett rá közeledni. Morbidelli közben letöltötte büntetését, és a nyolcadik helyre, a rajtnál sokat vesztő Bastianini mögé esett vissza. Hátrébb Lorenzo Savadori volt a következő, aki eldobta a motort, néhány körrel később pedig Raúl Fernández bukott.

A 8. körben Morbidelli is elesett, miközben Marc Márquez fokozatosan közeledett Bagnaiára, és Martín is kezdett magára találni. Mögöttük a KTM-ek vívtak csatát, és Miller megelőzte Bindert. Acosta szintén elkövetett egy kisebb hibát, aminek következtében Bastianini elment mellette, és feljött a hatodik helyre. Az olasz pilóta azonban nem sokáig örülhetett, ugyanis ő is elesett.

A 9. kör legvégén Márquez bevetődött Bagnaia mellé, és bár előrébb volt, a címvédő aláfordult, és a célegyenesben visszavette a vezetést. Martín mögöttük szemlélte az eseményeket, nem sokkal később viszont ismét kicsit lesodródott a pályáról, de ezzel a hibájával nem veszített sokat.

A következő körökben kicsit lenyugodtak a kedélyek, majd a 13. körben Márquez megpróbálta ugyanazt a manővert, de Bagnaia megint vissza tudott jönni elé, miközben Martín kezdett lemaradni róluk. A csata viszont a következő körben véget ért, ugyanis Márquez nem tudta megfogni az esését. A nyolcszoros világbajnok ugyan visszaállt, de a tizenhatodik helyről volt kénytelen folytatni a körözést. Mögötte egyébként Bastianini és Quartararo álltak.

Az élen ezután nagyobb különbségek alakultak ki, a középmezőnyben folytatódott a csata. Álex Márquez a tizedik helyen haladt a Hondák előtt, ám a 20. körre Johann Zarcónak sikerült őt megelőznie. Nem sokkal korábban megvolt az első duplázó a bukások tekintetében, hiszen Savadori másodszor került a földre.

A 22. körben Acosta megtámadta Bindert, és el is tudott menni mellette, így ő üldözhette Millert a dobogóért. Egy körrel később Álex Rins is elesett, így Marc Márquez feljött a tizennegyedik pozícióba, miután korábban elment Joan Mir mellett, igaz, eközben összeért a két motor. Ennek következtében a Gresini pilótájának vissza kellett adnia a pozíciót.

Három körrel a vége előtt a magához képest kifejezetten jó pozícióban lévő Augusto Fernández is bukott. Acosta ekkorra utolérte Millert, és remek csatában ment el mellette a 25. körben. A párharc következtében viszont megérkezett a Bindert maga mögé utasító, idei utolsó versenyét teljesítő Fabio Di Giannantonio.

Olyannyira, hogy a hibázó Millert is maga mögé utasította az utolsó körben, a dobogóra viszont nem volt esélye, miután Acosta el tudott lépni. Marc Márquez bukása után Bagnaia győzelméhez semmilyen kétség sem fért, ahogyan Martín második helyéhez sem, így 17 pontra csökkent a különbség közöttük. A Ducati így megszerezte a csapatok közötti vb-címet, míg Martín a szatellitversenyzők között biztosította be elsőségét, és a „rendes tabellán is már csak Bagnaia előzheti meg.

A MotoGP burirami főfutamának végeredménye