back to top
2024. november 21. 15:22
KezdőlapMotoGPÁlex Márquez a ritkán látható hibájáról: Ezt elszúrtam, elnézést kérek a csapattól

Álex Márquez a ritkán látható hibájáról: Ezt elszúrtam, elnézést kérek a csapattól

Álex Márquez elismerte, hogy óriásit hibázott a Thai Nagydíj előtt, amikor a kivezető körön elesett, ám leszögezte, nem koncentrációhiány okozta a bukást. A Gresini pilótája ugyanakkor úgy véli, enélkül sem végzett volna sokkal előrébb.

Hozott néhány drámát a vasárnapi Thai Nagydíj, és ezek közül az első még jóval a rajt előtt történt. Álex Márquez a kivezető körében elesett a vizes pályán, miután a 11-es kanyarban hibát követett el. Mivel a motorja megsérült, a másik gépével kellett nekivágnia a versenynek, amivel megpecsételte saját sorsát, hiszen a mezőny végéről volt kénytelen elindulni.

Bár egy szimpla motorcserére még lett volna idő, de a csapatok ilyenkor az egyik motort rendre száraz körülményekre állítják be. Annak pedig nyilvánvalóan nem lett volna értelme, ha Márquez ezzel a beállításokkal áll fel a rajtrácsra, ezért módosítottak a konfiguráción. Ezt viszont nem tudták időben megtenni, ezért a 28 éves motorost a mezőny végére száműzték a rajtnál.

„Elszúrtam, ez egyértelmű – nyilatkozta. – Nem tudok mást mondani, csak elnézést kérni a csapattól, mert óriási hiba volt. Nem azért történt, mert nem koncentráltam eléggé, vagy mert elvitt a hév. Ki akartam próbálni azt az ívet, amelyen a bemelegítésen mentem, és a tizenegyes kanyarban kicsit rámentem a rázókőre, amit délelőtt meg lehetett csinálni. Láttam, hogy sokkal több a víz, de arra gondoltam, hogy óvatosan megkísérlem, ám a kerékvető olyan volt, mint a jég, és amire ezt felismertem, már a földön voltam. Ha nem ebben a körben történik, akkora következőben lett volna, a rajtrácsra menet, mert ez volt a tervem. Nagy hiba volt, amelyet tapasztalatként kell kezelni.”

„Az a helyzet, hogy az esőben a második motor szárazra volt beállítva, és ez kár volt, mert ha mindkét motor ugyanolyan, lett volna időm kimenni, hiszen még volt egy perc a bokszutca zárásáig – folytatta. – Azonban át kellett állítanunk a motort nedves pályára. Előfordul az ilyesmi, tapasztalatot kell gyűjteni, Mindenesetre ez száz százalékig azén hibám volt.”

Márquez becsületére legyen mondva, hogy a futamon mindent megtett, hogy felzárkózzon, és ez valamennyire sikerült is neki. Ugyanakkor a verseny előtt történtek fényében nem akart felesleges kockázatot vállalni, és elsődlegesen az lebegett a szeme előtt, hogy legalább ezt a motort épségben eljuttassa a kockás zászlóig.

Marc Márquez bukásig erőltette a vezetés megszerzését, Bagnaia nyert a vizes pályán Martín előtt

„Próbáltam a lehető legjobban eljönni a rajtnál, anélkül hogy őrültségre vetemednék – fogalmazott. – Néhány pozíciót gyorsan visszaszereztem, aztán viszont beragadtam a vonatba. Küzdöttem, próbálkoztam, de nem éreztem jól magam, és nem akartam újra hibázni. Igen, nem rossz az utolsó helyről indulva tizedikként végezni, de sok volt a bukás. Mindenekelőtt szerettem volna célba érni, hogy visszavigyem a motort a bokszba, és nem akartam megint elesni.”

Ahogyan arra ő is utalt, Márquez tizedikként zárt, de az esések nélkül jó eséllyel pontot sem szerzett volna. Ennek fényében úgy véli, saját bukása nem került túlságosan sokba, és csupán néhány pozícióval zárhatott volna előrébb. „Nem éreztem magam túl jól, úgy vélem, a bukás nélkül sem végeztem volna a nyolcadik helynél előrébb” – ismerte el.

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után