back to top
2024. november 01. 17:25
KezdőlapMotoGPIannone: Ez egy nagyon más motor, egy másik MotoGP

Iannone: Ez egy nagyon más motor, egy másik MotoGP

Andrea Iannone „elképesztőnek” titulálta a motorját, miután teljesítette a Maláj Nagydíj pénteki napját. A MotoGP-be közel öt év után visszatért versenyző – akit Francesco Bagnaia is méltatott – sok mindent könnyebbnek talált, ám úgy véli, fizikai szempontból sokat nehezedett a királykategória.

Eljött a várva várt nap, és Andrea Iannone közel öt év után ismét MotoGP-motorra ülhetett. A 35 éves pilóta a héten vállműtéten áteső Fabio Di Giannantoniót helyettesíti a Maláj Nagydíj hétvégéjén, és bár a körülményeket figyelembe véve nincsenek komoly elvárások vele szemben, de azért helyi idő szerint délelőtt igencsak „bekezdett”.

Bagnaia erődemonstrációval kezdte a hétvégét, Iannone az első tízben zárva tért vissza a MotoGP-be

Az első szabadedzésen ugyanis kilencedikként zárt. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy rajta kívül csak négyen tettek fel friss gumikat a hajrára, ám ez így is figyelemre méltó eredmény. Az edzésen persze nem volt esélye bekerülni a legjobb tízbe, de a jelenlegi MotoGP-t nála sokkal jobban ismerő Lorenzo Savadorit azért így is megelőzte. Utána pedig lelkesen értékelt. „Elképesztő – nyilatkozta. – Ez egy nagyon más motor, egy másik MotoGP. Egy teljesen más történet.”

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

Öt év alatt rengeteget változott a MotoGP, és Iannonénak mindenfajta előzetes teszt nélkül kellett megtanulnia olyan elemek kezelését, mint az aerodinamika, a magasságállító vagy a Michelin legújabb gumijai. Ugyanakkor kijelentette, a motorok vezetése összességében könnyebbé vált. „Nehéz összehasonlítani – utalt arra az időszakra, amikor még állandó királykategóriás pilóta volt. – Ez egy teljesen más sztori, egy másik motor. Most már vannak szárnyelemek, és rengeteg az aerodinamika. Az ember nagyon terheli a gumikat, rendkívül nagy nyomást gyakorol rájuk.”

A fékezési pont, a kanyarbejárat, valamint a kanyarsebesség jelenti a legnagyobb különbséget – folytatta. – Hihetetlen, nagyon nehéz felmérni a határt. Minden körben egyre többet próbálok, és nem érzem. Lenyűgöző. Csak menni, menni és menni kell. Ma huszonöt kört teljesítettem teszt és minden más nélkül. Nehéz volt. Ugyanakkor boldog vagyok, 1,9 másodpercre vagyok Pecco [Bagnaiától]. Ez jó.”

Mozgékonyabb [a motor], minden szempontból – fogalmazott. – Könnyebb vezetni. Kevésbé ideges, stabilabb, és így könnyebb bemenni [a kanyarokba]. A motor nem ideges, tényleg simán megy, és remekül fordul. Korábban, ha az ember hibázott a motor felszedése során, elkezdett összevissza mozogni. Nehéz volt szabályozni a nyomatékot, most viszont tökéletes.”

Mindezek ellenére Iannonénak nem volt könnyű feladata, már csak azért sem, mert a mostani gépek fizikailag sokkal megterhelőbbek. „A fékezéseknél ezekkel a motorokkal… teljesen elkészültem – mondta. – Rendkívül nagy erőt igényelnek. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy ennyi év után az 59.6-os idő jónak számít az első napon. Ami a szombatot illeti, meglátjuk.”

Iannone egészen pontosan 1,939 másodperccel maradt el az edzést az élen záró Bagnaia idejétől, ami tesztelés nélkül egyáltalán nem rossz. A címvédő méltatta is honfitársát, és Álvaro Bautista példáját hozta fel, aki tavaly pont ugyanezen a helyszínen kapott szabadkártyás lehetőséget a Ducatitól. A kétszeres Superbike-világbajnok hátránya 2,547 másodperc volt a legjobb időhöz képest, bár ezt árnyalja, hogy utólag kiderült, sérülten állt rajthoz.

Úgy vélem, Andrea remek munkát végzett – jelentette ki a címvédő. – Tekintve, hogy Álvaro Bautista tavalyi esetével ellentétben nem tesztelt, jobb munkát végzett [nála], mert már most 1:59-es köröket futott. Mindezt anélkül, hogy bármit is tudott volna a hátsó magasságállító eszközről vagy a gumijainkról. Szóval szerintem Andrea lenyűgözően szerepelt.”