péntek, november 1, 2024
KezdőlapMotoGPQuartararo hamar hibát észlelt a Yamaha új motorblokkjában, amellyel Rins bejutott a...

Quartararo hamar hibát észlelt a Yamaha új motorblokkjában, amellyel Rins bejutott a Q2-be

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Fabio Quartarónál hamar probléma adódott az új motorblokkal, ám a jelentősen módosított elektronika meghozta gyümölcsét a Maláj Nagydíj edzésén. Álex Rins ellenben az új erőforrással felszerelt motorral jutott tovább, ám ennek ellenére sem igazán elégedett.

Kifejezetten jól sikerült a Yamahának a Maláj Nagydíj pénteki napja, ugyanis a portimãói hétvége óta először mindkét versenyzőjük bejutott a Q2-be az edzésen. Fabio Quartararo és Álex Rins a hatodik, illetve a nyolcadik helyet szerezték meg helyi idő szerint délután, és bár voltak különbségek a motorjaik között, mindössze 33 ezred választotta el őket egymástól.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

- Advertisement -

A francia versenyző csütörtökön elárulta, a Yamaha új motorblokkot fog bevetni Sepangban, és ez így is történt. Az ő továbbjutása azonban a legkevésbé sem ennek volt köszönhető, hiszen csapattársa ugyan pozitív visszajelzéseket adott, a 25 éves pilóta nagyon hamar problémát észlelt, így lecserélték az erőforrását, és a hétvége hátralévő részét a régivel fogja teljesíteni.

Csak másfél kört tudtam megtenni az [új] motorblokkal – nyilatkozta. – Gondunk volt vele, úgyhogy többet nem fogjuk használni. Kipróbáltuk az új erőforrást, ahogyan az a hosszú kipufogóval látható is volt, és probléma adódott vele, elromlott a blokk. Illetve nem tudom, hogy elromlott-e vagy sem, de megállt az egyenesben, és nem tudtuk megjavítani a hétvége hátralévő részére.”

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Quartararo ne kísérletezett volna érdemben valamilyen újítással: a 2021-es MotoGP-világbajnok drasztikusan új elektronikai csomagot kapott. „Nehéz alkalmazkodnom, mivel sokat módosítottunk az elektronikán, és még mindig emlékeztetnem kell magam néhány dologra, mert jóval kevésbé irányítjuk a motort – magyarázta. – Szóval, ha valamit elfelejtek, sokkal könnyebb összehozni egy highside-ot. Úgy vélem, ma jól motoroztam.”

A Yamaha versenyzője azt is elárulta, hogy bár hosszú ideje beszéltek az új elektronika bevetéséről, végül csak most szánták el magukat erre a lépésre. „Mit veszíthetek? – tette fel a költői kérdést. – Talán a Q1-ben kell kezdenem? Ehhez már hozzászoktam idén. Azonban szeretnék felkészülni a következő évre, a lehető legjobban akarom érezni magam, és látni szeretném, hogy a lehető legtöbbet tudjuk-e kihozni [a csomagból].”

Quartararo arra is kitért, hogy a megoldás a Yamaha technikai igazgatói posztját betöltő Massimo Bartolini ötletéből származik. A francia motoros még azzal is viccelődött, hogy idén többet beszélt az olasz szakemberrel, mint saját édesanyjával, és bár azért ez túlzás, valóban sok mindent megértett, olyasmit is, amivel kapcsolatban a szezon elején kétségei voltak. Mostanra viszont már látja a fejlődést, de hozzátette, továbbra is időre van szükség.

Vele ellentétben Rins motorjainak egyikében végig ott volt az új blokk, így képes volt érdemi tapasztalatot szerezni vele. Olyannyira, hogy meg is futotta a továbbjutást érő időt, amely egyébként 657 ezreddel bizonyult lassabbnak az élen záró Francesco Bagnaia körénél. A spanyol versenyző elmondta, hogyan álltak hozzá a naphoz.

Az új blokknak segítenie kell a kanyarba történő bemenetelt, ahogyan a végsebességet is – kezdte. – Ma rengeteg információt gyűjtöttünk. Hoztak egy új erőforrást, és az alap kicsit más, szóval időre van szükségünk, hogy kielemezzük. Csak egy blokkom van, így váltogatjuk a motorokat, hogy lássuk, melyikben megy jobban. A legjobb körömet az új motorblokkal futottam meg, mert azon a gépen közelebb álltunk az alapbeállításainkhoz.”

Ami a második motorját illeti, azon egy újfajta beállítást próbálgatott. Egy ehhez hasonlóval már a Thai Nagydíj hétvégéjének zárónapján is kísérletezni akart, de mivel a bemelegítésen és a futamon is vizes volt a pálya, nyilvánvalóan esős konfigurációt használt. Rins azt is elmondta, hogy a jó eredmény ellenére nem elégedett a tempóval.

Kicsit mással kísérleteztünk, mint amit Buriramban terveztünk, de még mindig nem tudom biztosan megmondani, hogy működik-e vagy sem, úgyhogy idő kell ahhoz, hogy kielemezzük – ecsetelte. – Összességében nem túl jó a tempónk, de ott vagyunk a Q2-ben, úgyhogy szombatra lesz terünk fejleszteni a motort.”

A hatszoros MotoGP-futamgyőztes arról is beszélt, hogy Quartararóval ellentétben ő a régi elektronikát vette igénybe. „Nem teszteltem másmilyen elektronikát, ugyanazt használtam, mint az előző futamokon – szögezte le. – Igaz, hogy Fabiónál, illetve nálam eltérő a megközelítés az elektronika terén, de nem tudom, hogy ő mit tesztelt délután. Összességében a Yamaha szempontjából jó, hogy mindketten ott vagyunk a Q2-ben.”

- Advertisement -