back to top
2024. november 21. 20:37
KezdőlapMotoGPMartín: Jó, hogy ma buktam

Martín: Jó, hogy ma buktam

Jorge Martín örül, hogy bukott a Maláj Nagydíj edzésén, mondván, így legalább megtalálta a határokat. A spanyol versenyző leszögezte, a bajnoki harc jelentette nyomás ellenére mindent úgy csinál, ahogyan eddig, és a Francesco Bagnaiával történt aprócska afférra is kitért.

Jorge Martín összességében elégedetten zárhatta a Maláj Nagydíj pénteki napját. A Pramac motorosa az első szabadedzésen ugyan csak hatodik lett, de ennek nem sok relevanciája volt, hiszen Francesco Bagnaiával ellentétben ő nem tett fel friss gumikat a hajrában. A helyi idő szerint délutáni tréningen viszont már ott volt közvetlenül a nyomában.

Bagnaia erődemonstrációval kezdte a hétvégét, Iannone az első tízben zárva tért vissza a MotoGP-be

Néhány perccel az edzés vége előtt Martín átvette a vezetést, ám a címvédő 5 századdal nála is gyorsabb volt. A spanyol versenyző ezért még egy lapáttal rá akart tenni, ám ennek az lett a vége, hogy elesett az 1-es kanyarban. Egy bukás persze sosem örömteli, de a 26 esztendős pilóta meg tudta találni a pozitívumot a bakijában.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

Viszonylag rendben volt a gyorsköröm, még úgy is, hogy majdnem elestem – nyilatkozta. – Aztán végigmentem a célegyenesen, és láttam, hogy második vagyok, így azt mondtam [magamban], hogy »rendben, megpróbálok javítani még egy kicsit«. Azonban már az első kanyarban túl sok volt, és egyszerűen elestem. Szerintem pozitívum, hogy ma buktam, mert látom, hol van a határ, és értem, miért estem el. Szóval jó, hogy ma buktam.”

Valóban, Martín ezzel sokkal jobban járt, mint ha valamelyik versenyen dobta volna el a motort, ahogyan az Jerezben, Mugellóban vagy éppen a Sachsenringen történt. A nyolcszoros MotoGP-futamgyőztes már korábban megállapította, hogy ezek hasonló jellegű esések voltak, és szavai alapján úgy tűnik, szerinte a mostanit is be lehet illeszteni a sorba.

Úgy vélem, jelenleg a motorfékkel küszködünk egy kicsit – jelentette ki. – A hátsó gumink elég nagy tapadást biztosít, úgyhogy a Ducatit csúsztatni kell a kanyarbejáratnál. Ha ez nem történik meg, akkor kicsit megtolja az elejét, ezért buktam. Szóval az a lényeg, hogy nagyon okosan kell használni a motorféket, hogy az ember versenyképes legyen. Fontosabb a beállításoknál. Sokkal jobb, ha azzal nem foglalkozunk, csak az elektronikán dolgozunk. Minden bukásom ugyanolyan volt ebben a szezonban: a németországi, a jerezi és a mugellói is. Amikor visszajött a hátsó rész, megtolta az elejét. Szóval igyekszem nagyon precíz lenni ezen a téren. Ma elestem, de inkább most bukjak, mint a futamon.”

Ezt leszámítva viszont egy körön és hosszabb távon is kifejezetten jó tempót produkált, ami jó hír számára, hiszen Bagnaiát adott esetben még el is engedheti, ha mindenki mást felül tud múlni a hátralévő két-két sprint- és főfutamon. Persze a nyomás így is hatalmas, ennek ellenére mindent úgy csinál, ahogyan azt eddig is tette.

Szeretem ezt a pályát, szeretem ezt a motort, remekül működik – szögezte le Martín. – Még ha délután túl meleg is volt, legalábbis az edzés elején, mindig versenyképesnek éreztem magam, és rendre ott voltam az élmezőnyben. Magabiztos vagyok a munkánkat illetően, mint mindig. Csak a szokásos dolgokat akarom csinálni. Semmin nem szeretnék változtatni [csak azért], mert a bajnoki címért küzdünk. Gyorsan szoktam dolgozni, úgyhogy ennél a munkamódszernél maradok.”

A spanyol motoros az első szabadedzésen történt aprócska afférra is kitért. A gyakorlás közepén Martín közvetlenül Bagnaia mögött találta magát az utolsó kanyar előtti egyenesben, és a címvédőt erről azonnal tájékoztatták. Ezután mindketten lelassítottak, majd a Pramac motorosa végül megunta, és elment márkatársa mellett. Első látásra ez is a pszichológiai hadviselés lehetett, de a gyári Ducati versenyzőjéhez hasonlóan a listavezető is tagadta, hogy ilyesmiről lett volna szó.

Kimentem egy normál etapra – idézte fel a jelenetet. – Csak véletlen egybeesés volt, hogy mögötte voltam, de számára ez nagy probléma volt. Ezért megállt a pálya közepén, én pedig megálltam mögötte, mert nem lett volna értelme elmenni mellette. Aztán láttam, hogy ez már túl sok, és kezdtem kicsit unatkozni. Szóval csak a szokásos etapomat teljesítettem, és végeztem a munkámat.”