Marc Márquez, Jorge Martín és Enea Bastianini is arról beszélt, hogy nagyon nehéz volt jól bevenni a 9-es kanyart, amelyben befejeződött Francesco Bagnaia sprintfutama. Márquez a féktáv keménységét, Martín a változó minőségű aszfaltot emelte ki.
A Maláj Nagydíj szombati napjának legfontosabb eseménye egyértelműen Francesco Bagnaia bukása volt. A címvédő a sprint harmadik körében Jorge Martín és Marc Márquez között, a második helyen haladt, amikor megtörtént vele a baj. A 9-es kanyarban kissé hozzáért a rázókőhöz, mire elvesztette az irányítást a Ducatija eleje felett. Saját elmondása szerint váratlanul érte az esés, pedig annak helyszíne a hétvége korábbi részében már többeket megtréfált. Aleix Espargaró pénteken kétszer is földre került, Augusto Fernández pedig az időmérőn bukott a 9-es kanyarban.
Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint
Bagnaia bukása hatással lehet a bajnoki versenyfutás kimenetelére, így persze a futam után nemcsak őt, hanem a riválisait is faggatták erről. Az idősebb Márquez fivér közelről látta az esetet, mivel ő haladt az olasz pilóta mögött az esésekor. A nyolcszoros világbajnok elsőként a 9-es kanyar nehézségét emelte ki.
„A 9-es kanyar tényleg nagyon kritikus – kezdte Márquez. – Hány esést, hány ilyen típusú bukást láttunk már ott. Pecco természetesen nyomta, megtette, amit kellett, és holnap ismét kockáztatnia kell majd, meg kell próbálnia megnyerni a főfutamot, mivel ez az egyetlen esélye, hogy visszazárkózzon Jorgéra. Rá áttérve, amikor te vagy elöl az összetettben, mindent könnyebb irányítani és menedzselni. De azért persze Jorge nagyon jó munkát végzett.”
THE BIGGEST MISTAKE POSSIBLE! ❌@PeccoBagnaia's title defence takes a huge blow after crashing out from P2 in the #TissotSprint 😱#MalaysianGP 🇲🇾 pic.twitter.com/s552pcs7Xz
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 2, 2024
„De a bukása pontos okát neki [Bagnaiának] kell elmondania – tette hozzá. – Úgy értem, higgyétek el nekem, hogy azon a féktávon minden körben majdnem »kiugrott a szemem a sisakból«. Ott ugyanis hihetetlenül keményen kell fékezni, és ráadásul sok munkát kell abba ölni, hogy megérezd, pontosan mi történik a motoroddal. Szóval csak azt láttam, hogy a kanyar utolsó szakaszában elvesztette a motorja elejét. De azt nem tudom, hogy pontosan mi történt.”
Martín – aki akár már most vasárnap bajnok lehet – főként arról beszélt, hogy milyen a pálya felülete ott, ahol riválisa elesett. „Az a terület az egész hétvégén nagyon kritikus volt – jegyezte meg a spanyol pilóta. – Nekem is volt ott néhány meleg pillanatom pénteken és az időmérőn is, amikor gyorsköröket futottam.”
Így lehet bajnok a sprintet megnyerő Martín már a Maláj Nagydíj vasárnapján
„A [problémás rész] az ideális íven fekszik, egymás után vagy három különböző [fajta] aszfalt van ott, egy bizonyos ponton meg nincs is [megfelelő] aszfalt – mutatott rá. – Szóval ott olyan, mintha motokrosszoznál, ami nagyon nehéz. Nagyon pontosnak kell lenned abban a kanyarban, hogy milyen ívet választasz. De még nem láttam a bukást, így nem tudok véleményt formálni róla. Mindenesetre nekem is voltak meleg pillanataim abban a kanyarban, és néha fel kellett engednem ott a fékkart verseny közben, hogy ne essek el.”
Bagnaia csapattársának, Enea Bastianininek szintén voltak problémái az éles balkanyarban. „Ma valóban nagyon kritikus volt a 9-es kanyar – erősített rá Bastianini a márkatársai által elmondottakra. – Ugyanis amikor ott fékeztél, kicsit elkezdett mozogni a motor, de amikor felengedted a féket, néha elveszítetted az elejét. Én kétszer is elveszítettem a motorom elejét abban a kanyarban, de Peccóhoz képest szerencsésebb voltam. Azt nem tudom, hogy pontosan mi történt Peccóval, mivel bár előttem bukott, de köztünk volt Marc. Valószínűleg a kanyar közepe után hibázott.”
Martín még nem ünnepel, Márquezék a munkában hisznek, Bastianini nem lehet elégedett az eredménnyel