Toprak Razgatlıoğlu leszögezte, még nem mondott le arról, hogy egyszer a MotoGP-ben versenyezzen. Azonban hozzátette, hogy ha ez 30 éves kora előtt nem jön össze, akkor már nem fogja hajszolni ezt a célt.
Toprak Razgatlıoğlu idén is megmutatta, hogy a Superbike-világbajnokság mezőnyének egyik, ha nem a legjobb pilótája. A török pilóta tavaly elhagyta a Yamahát, és idén már a gyári BMW színeiben versenyzett, ám a váltás nehézségei ellenére megnyerte a 2024-es kiírást. Ráadásul nem is akárhogyan, hiszen a szezon közepén rekordot döntve zsinórban tizenhárom győzelmet aratott, és előnyét még úgy is megőrizte, hogy sérülés miatt lényegében két teljes hétvégét kihagyott.
Razgatlıoğlu nem akar leállni, jövőre tovább javítaná saját elképesztő rekordját
Sokan úgy vélik, hogy Razgatlıoğlu megérdemelné, hogy kipróbálhassa magát a MotoGP-ben. Menedzsere, az ötszörös világbajnok Kenan Sofuoğlu nyár elején kijelentette, hogy ügyfelét már jövőre a királykategóriába vinné, ám mivel a bajor gyártóval 2025-ben jár le a szerződése, erre nem volt lehetőség. A 28 esztendős motoros azonban továbbra sem tett le a gyorsaságimotoros-vb legmagasabb géposztályáról.
„Még mindig él az álom a MotoGP-vel kapcsolatban – nyilatkozta a kétszeres Superbike-világbajnok az olasz Sky Sportsnak. – Jövőre a BMW-nél folytatom, de 2026-ra szabad leszek. A következő évben talán folytatunk megbeszélést egy MotoGP-csapattal, hogy kiderítsük, van-e esélyünk egy jó szerződésre, hogy átmehetünk-e a másik paddockba.”
Razgatlıoğlu szavai egybecsengenek Sofuoğlu múltkori kijelentésével, aki szintén leszögezte, továbbra is a MotoGP a cél. A török versenyző ugyanakkor már csak egy esélyt ad magának. „Ha 2026-ban nem kerülök a MotoGP-be, akkor már nem fogok ezen gondolkozni, mert öregszem, és úgy vélem, 2026 lesz az utolsó lehetőségem” – hangsúlyozta.
Razgatlıoğlu továbbra is a MotoGP-ben akar versenyezni, de Marc Márquez példáját nem követné
Valóban, Razgatlıoğlu 2026 őszén tölti be 30. életévét, és nem jellemző, hogy valaki ennyire idősen debütáljon a királykategóriában. Persze nem is példa nélküli, és még csak az időben sem kell annyit visszamenni. 2022-ben Nagasima Tecuta már túl volt a harmadik ikszen, amikor három futamon át helyettesítette Nakagami Takaakit. Ami pedig az állandó versenyzőket illeti, Thomas Lüthi 2018-ban 31 és fél esztendősen mutatkozott be a MotoGP-ben.
Razgatlıoğluék helyzetét emellett az is nehezítheti, hogy a mezőny nagy része 2026-ig írt alá. A királykategória jövő évi versenyzői közül csupán Luca Marininek, Johann Zarcónak Somkiat Chantrának, Franco Morbidellinek és Jack Millernek jár le egy év múlva a kontraktusa. Hogy utóbbi helyére felültetik, azt nehéz elképzelni, hiszen tavaly pont a Yamaha M1-est tesztelte, ami egyik oldalról sem sült el túlságosan jól.
A VR46-nál első ránézésre szintén nehéz elképzelni, de mivel Valentino Rossi a BMW-nél versenyez, talán nem is megoldhatatlan. Ugyanakkor Sofuoğlu a már említett nyilatkozatában leszögezte, kizárólag gyári specifikációjú motorral számolnak, ami jelentősen bonyolítja a helyzetet. A Honda viszont korábbi sajtóértesülések szerint megkörnyékezte Razgatlıoğlut, és Marini motorja adott esetben fel is szabadulhat a gyári istállónál.
Megy még valaha Razgatlıoğlu a MotoGP-be? – akár Rossi is segíthet megvalósítani az álmot