back to top
2024. november 15. 12:56
KezdőlapMotoGPQuartararo szerint bizonyos értelemben ez a legjobb idénye a MotoGP-ben

Quartararo szerint bizonyos értelemben ez a legjobb idénye a MotoGP-ben

Fabio Quartararo úgy véli, a motorozás terén ez a legjobb idénye, ám az eredmények szempontjából a legrosszabb. A francia motoros ugyanakkor optimistán várja a következő idényt, mondván, négy állandó versenyzővel gyorsabban fognak fejlődni.

A számok tekintetében Fabio Quartararo karrierje legrosszabb MotoGP-szezonját fogja befejezni. A francia motoros egy fordulóval a vége előtt a tabella tizenharmadik helyét foglalja el, és bár matematikailag még mindkét irányba elmozdulhat, ez valószínűleg nem fog megtörténni. Azonban, még ha Montmelóban csoda is történik, akkor is kijelenthető, hogy ennyire hátul soha nem végzett a legmagasabb géposztályban.

A pontszámot illetően szintén nem túl rózsás a helyzet. A 25 esztendős motoros jelenleg 108 egységgel rendelkezik. Eddigi királykategóriás pályafutása során a 2020-as 127 pont volt a legkevesebb, amennyit egy esztendőben szerzett, de futamarányosan a tavalyi 172 volt a legrosszabb, ám idén ezt is bőven alul fogja múlni.

Ráadásul még dobogóra sem állhatott, és bár a jerezi sprinten harmadikként futott be, de utólag azt is elvették tőle. Mindezek ellenére úgy véli, ő maga idén nyújtotta a legjobb teljesítményét. „A motorozást illetően ez a legjobb évem a MotoGP-ben, az eredmények szempontjából a legrosszabb – nyilatkozta. – A vezetés terén viszont úgy gondolom, hogy képes voltam különbséget jelenteni.”

Quartararo: Pár nap alatt nagy lépést tettünk előre

Quartararo szavait alátámasztja a csapattársával, Álex Rinsszel szembeni különbség. Persze a spanyol pilóta első évét teljesítette a Yamahánál, ráadásul súlyos sérülés után, de a három és félszeres arány így is óriási. Emellett azt is ki kell emelni, hogy a három évvel ezelőtti MotoGP-világbajnokot csak a nyolc Ducati, a két erősebbik KTM, valamint a két gyári Aprilia előzi meg.

Bár ez sokszor nem látszott a teljesítményen, a Yamaha a Hondával együtt élhetett az új koncessziós szabályokkal, és jó eséllyel ezek tették lehetővé a közelmúltban látott javulást. Egyvalamit azonban a tágabb korlátok sem tudtak pótolni. „Az engedmények nélkül katasztrofális lett volna ez az év – fogalmazott. – Hiányoztak a versenyzők és a motorok. Csak ketten voltunk, és gyakran adódtak fizikai problémáink.”

Valóban, hiszen a Yamahának tavaly óta nincs szatellitcsapata, jövőre viszont már a Pramac is a hangvillások motorjait fogják használni. Emellett lényegében tényként lehet kezelni, hogy Augusto Fernández érkezik a tesztcsapatba, ami szintén segítség lehet. Quartararo optimistán várja a 2025-ös szezont. „Fejlődünk, jövőre pedig még gyorsabban fogunk fejlődni” – vélekedett.